Αισιόδοξα αποτελέσματα εμφανίζει η έρευνα «Cost Reduction & Engagement», της Aon Hewitt, για την εργασιακή αγορά στο Ναυτιλιακό κλάδο, σχετικά με την περικοπή δαπανών και τη δέσμευση των εργαζομένων, με τις εταιρίες να προβαίνουν σε λιγότερες ενέργειες μείωσης του εργασιακού κόστους και να επικεντρώνονται στη διακράτηση των εργαζομένων.
Η πιο διαδεδομένη μέθοδος περικοπής δαπανών των ναυτιλιακών εταιρειών είναι η μείωση προσλήψεων, ο περιορισμός των προαγωγών, και οι περικοπές των ετήσιων bonuses, ενώ οι απολύσεις πραγματοποιούνται σε χαμηλότερο ποσοστό συγκριτικά με τη Γενική Αγορά.
Έντονες προσπάθειες καταβάλλουν οι επιχειρήσεις για να επαναπροσδιορίσουν τις πρακτικές τους στα συστήματα διαχείρισης της απόδοσης, προκειμένου να εφαρμόζουν πιο δίκαια και αντικειμενικά κριτήρια αναφορικά με την πολιτική αποχωρήσεων.
Οι περικοπές δαπανών δεν αφήνουν αλώβητες τη δέσμευση και την εμπιστοσύνη των εργαζομένων, παράμετροι που είναι ιδαίτερα «ευαίσθητοι» για την παραγωγικότητα. Σχεδόν το 55% των ναυτιλιακών εταιριών αναφέρουν μειωμένη δέσμευση / εμπιστοσύνη των εργαζομένων, ενώ το 40% των εταιρειών ανησυχεί μήπως οι ταλαντούχοι εργαζόμενοι αποχωρήσουν μόλις η ναυτιλιακή αγορά ανακάμψει.
Η επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη ηγεσίας παραμένει έντονη στις επιλογές του 44% των εταιρειών του δείγματος για το 2011, ενώ σχεδόν 8 στις 10 ναυτιλιακές επιχειρήσεις σκοπεύουν να επενδύσουν στον σαφή προγραμματισμό ευκαιριών καριέρας.
Η ανάγκη για επικοινωνία με τους εργαζομένους τους δείχνει να απασχολεί περισσότερες από τις μισές εταιρείες του δείγματος, εφαρμόζοντας τεχνικές εσωτερικής ενημέρωσης για τα εταιρικά οικονομικά τους αποτελέσματα, καθώς και την αξία των αμοιβών.
ΑΠΟ-dealnews.gr