«Η κυβέρνηση τορπιλίζει την ακτοπλοΐα»


Την κυβέρνηση δείχνουν ακτοπλόοι και ναυτικοί, η κάθε πλευρά από τη δική της οπτική, για τον επερχόμενο κίνδυνο να μείνουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφήνοντας τα νησιά χωρίς συγκοινωνία σε μία ευαίσθητα τουριστική περίοδο, ενώ από την κινητοποίηση αυτή απειλείται και η κρουαζιέρα. 

Τα προβλήματα που δημιουργεί στην ακτοπλοΐα η νέα απεργιακή κινητοποίηση της ΠΝΟ για σήμερα Πέμπτη 30 Ιουνίου και η ενδεχόμενη επανάληψή της τις επόμενες ημέρες, μετά τη 48ωρη απεργία ορισμένων συνδικαλιστικών οργανώσεων, είναι τόσο μεγάλα που έφεραν μετά από χρόνια στο ίδιο τραπέζι τους δύο συλλογικούς φορείς της ακτοπλοΐας (Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας-ΣΕΕΝ και Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας-ΕΕΝ) οι οποίοι με κοινή τους ανακοίνωση «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» και καταγγέλλουν «την παντελή ανυπαρξία κράτους».
Στην ανακοίνωσή τους οι δύο οργανώσεις αφήνουν αιχμές και για την απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει τη συγκεκριμένη περίοδο, ιδιαίτερα ευαίσθητη για τον τουρισμό, τη ρύθμιση για το συνταξιοδοτικό των ναυτικών που προκάλεσε και τη νέα απεργιακή κινητοποίηση της ΠΝΟ.
«Ανεξαρτήτως του δικαίου ή αδίκου χαρακτήρα των αιτημάτων της ΠΝΟ, σε κάθε περίπτωση παραμένει η πραγματικότητα ότι οι κινήσεις αυτές γίνονται μεσούσης της θερινής περιόδου σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο χρονικό σημείο, καθώς το καλοκαίρι που διανύουμε, σηματοδοτεί την τελευταία ευκαιρία για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τις επιχειρήσεις των νησιών μας και την ευρύτερη τουριστική αγορά, να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους» αναφέρουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση τους ΕΕΝ και ΣΕΕΝ.
Η ανακοίνωση
Στην κοινή ανακοίνωση τους οι ΣΕΕΝ-ΕΕΝ επισημαίνουν ακόμη ότι «μετά την προκήρυξη της νέας 24ωρης απεργίας από την ΠΝΟ για τις 30 Ιουνίου 2011 αμέσως μετά την 48ωρη κατάληψη των καταπελτών των πλοίων από το ΠΑΜΕ, αντιμετωπίζουμε πλέον την τρίτη συνεχόμενη ημέρα ακινητοποίησης των πλοίων με ταυτόχρονη απειλή για συνεχιζόμενες κυλιόμενες ακινητοποιήσεις».
Όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι γνωστό ότι η κίνηση το 2011 είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με το 2010 και ήδη οι προβλέψεις για το τέλος του έτους δείχνουν ακόμα μεγαλύτερες ζημίες, γεγονός που καθιστά αμφίβολη τη δυνατότητα συνέχισης των δραστηριοτήτων τους το προσεχές φθινόπωρο, με δραματικές επιπτώσεις για τις θέσεις εργασίας των ναυτικών και ευρύτερες συνέπειες στα οικονομικά του ΝΑΤ προειδοποιούν οι δυο φορείς.
Δυστυχώς, όμως δεν έχει απομείνει κανένα ουσιαστικό νομικό μέσο στη διάθεσή μας, δεδομένου ότι οι ναυτικοί είναι ήδη επιστρατευμένοι, γεγονός που καθιστά κατ´ αρχήν όλες τις έως σήμερα απεργιακές κινητοποιήσεις παράνομες, προστίθεται στην ανακοίνωση με την οποία καλούν «το επίσημο Ελληνικό κράτος να διασφαλίσει τη νομιμότητα και να εξασφαλίσει την ασφάλεια δικαίου και την ισονομία για όλους τους Έλληνες πολίτες».
Όλοι όμως γνωρίζουμε ότι κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί, καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά και όλα τα συναρμόδια υπουργεία, δεν εφαρμόζουν το νόμο ως οφείλουν, καταγγέλλουν ΕΕΝ και ΣΕΕΝ.
Οι πλοίαρχοι
Γιώργος Βλάχος, πρόεδρος πλοιάρχων: «Εάν ψηφιστούν και ισχύσουν οι νέες ρυθμίσεις για το ΝΑΤ, οι συντάξεις των Ελλήνων ναυτικών τους τελευταίους 20 μήνες θα έχουν μειωθεί ακόμα και σε ποσοστό 55%».
Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Γιώργος Βλάχος, εάν ψηφιστούν και ισχύσουν από τον Αύγουστο και μετά οι νέες ρυθμίσεις για το ΝΑΤ, οι συντάξεις των Ελλήνων ναυτικών τους τελευταίους 20 μήνες θα έχουν μειωθεί ακόμα και σε ποσοστό 55%.
«Οι Ελληνες ναυτικοί θέτουν ένα εύλογο ερώτημα. Γιατί η κυβέρνηση δείχνει τέτοιο μένος, κατά μιας τάξης ανθρώπων, των συνταξιούχων ναυτικών, οι οποίοι προσέφεραν στη χώρα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και στη διαρκή προβολή της χώρας παγκοσμίως», τονίζει ο κ. Βλάχος.
Όπως υπογραμμίζει, οι αποφάσεις αυτές, εκτός των άλλων είναι και τροχοπέδη για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Η ΝΔ
Ο βουλευτής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης επισημαίνει: «Δε μας έφταναν οι πειραματισμοί, οι παλινωδίες και τα παρατράγουδα στην εμπορική μας ναυτιλία, συνεχίζονται οι παραστάσεις στο πράσινο «θέατρο του παραλόγου».
Τη στιγμή που πανευρωπαϊκά δίνεται έμφαση στη ναυτική εκπαίδευση και στην προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, η ίδια η κυβέρνηση δημιουργεί αντικίνητρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απαράδεκτη αναδρομική (από 1/1/2011) μείωση των συντάξεων οι οποίες καταβάλλονται από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε ποσοστό 6%.
Παρασκήνιο και οι δύο τάσεις
Οι Ελληνες ναυτικοί αναμένουν τουλάχιστον μία κίνηση ένδειξης καλής θελήσεως από την ελληνική κυβέρνηση. Ωστόσο, το ενδεχόμενο κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων παραμένει ανοικτό. Στη διοίκηση της ΠΝΟ, που συνεδριάζει σήμερα το μεσημέρι για να αποφασίσει τυχόν κλιμάκωση, αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο τάσεις.
Η πρώτη τάσσεται υπέρ της άμεσης κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων με επαναλαμβάνομενες απεργίες με στόχο να αναγκάσουν την κυβέρνηση να αποσύρει όλες τις διατάξεις που αφορούν το ΝΑΤ.
Η δεύτερη τάση υποστηρίζει μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να δοθεί ένας εύλογος χρόνος στην κυβέρνηση, και μία ανάσα στη νησιωτική Ελλάδα. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση από την κυβέρνηση να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις.


ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr



ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.