Για να επέλθει ισορροπία στη ναυτιλιακή αγορά, χρειάζεται ακόμη χρόνος και σωστές εκτιμήσεις από τη μεριά των πλοιοκτητών. Στο συμπέρασμα αυτά κατέληξαν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch (ICS), με θέμα «Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade».
Την εκδήλωση άνοιξε η διευθύντρια του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch και του HMC, κα Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού. Τόνισε ότι «οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, είναι αποτέλεσμα της προηγουμένης ανοδικής τάσης αλλά και των γεγονότων που μεσολάβησαν το 2011 στην Ιαπωνία, στη Λιβύη και τη Μέση Ανατολή.
Οι υπάρχουσες παραγγελίες και τα χαμηλά ναύλα, δημιουργούν ένα νέο δίλημμα στους ναυτιλιακούς κύκλους: Να οδηγηθούν τα πλοία προς διάλυση ή να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται».
Ο κ. Νικόλαος Α. Τσαβλίρης, πρόεδρος της Tsavliris Salvage Group και του ICS Greek Branch επεσήμανε ότι παρά την απόφαση που μια εταιρεία θα πάρει σχετικά με το αν θα διαλύσει ένα πλοίο, εάν θα το αφήσει στην αγορά η αν θα το παροπλίσει, είναι δύσκολο να επέλθει η ισορροπία στην αγορά, καθώς η υπάρχουσα προσφορά tonnage, υπερβαίνει την παγκόσμια ζήτηση για εμπόριο.
Ο κ. Georgi Slavov, υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης Ξηρού Φορτίου και Πρώτων Υλών της ICAP Shipping Ltd, αρχικά αναφέρθηκε στην πλεονάζουσα προσφορά σε σχέση με την υπάρχουσα ζήτηση των αγορών, επισημαίνοντας ότι τα δύο μεγέθη δεν θα ισορροπήσουν πριν το τέλος του 2012 ή αρχές του 2013. Ως αποτέλεσμα, η παραπάνω εκτίμηση κρατά την αγορά σε χαμηλά.
Ο κ. Philip Bush μάνατζερ της Global Marketing Systems Inc, αναφερόμενος στις πέντε μεγαλύτερες αγορές διάλυσης, Ινδία, Κίνα, Μπαγκλαντές, Πακιστάν και Τουρκία, τόνισε ότι χρειάζονται τα πλοία που αποσύρονται, καθώς χρησιμοποιούν το μέγιστο δυνατόν ποσοστό των υλικών.
Ο κ. Μιχάλης Μποδούρογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping Inc., αναγνώρισε ότι σε μια αγορά, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις λειτουργικές παραμέτρους- εμπόριο ή παροπλισμός, καθώς και τις επενδυτικές επιλογές- διάλυση ή αγορά βαποριών.
Πρόβλημα για ξηρό φορτίο
Στην παρουσίασή του ο κ. Γιώργος Ξηραδάξης διευθύνων σύμβουλος της XRTC Ltd απεικόνισε τη μείωση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου σε όλες τις βασικές κατηγορίες πλοίων και υπογράμμισε ότι ο σύγχρονος στόλος βρίσκεται στις προτιμήσεις όλων των εμπλεκομένων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Υπογράμμισε επίσης ότι η προσφορά χωρητικότητας στο ξηρό φορτίο θα παραμείνει προβληματική τόσο για το 2011 όσο και για το 2012, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση σταδιακά αυξάνεται. Για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων ανέφερε ότι δεν είναι τόσο προβληματικός όσο στα bulk carriers.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Την εκδήλωση άνοιξε η διευθύντρια του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch και του HMC, κα Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού. Τόνισε ότι «οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, είναι αποτέλεσμα της προηγουμένης ανοδικής τάσης αλλά και των γεγονότων που μεσολάβησαν το 2011 στην Ιαπωνία, στη Λιβύη και τη Μέση Ανατολή.
Οι υπάρχουσες παραγγελίες και τα χαμηλά ναύλα, δημιουργούν ένα νέο δίλημμα στους ναυτιλιακούς κύκλους: Να οδηγηθούν τα πλοία προς διάλυση ή να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται».
Ο κ. Νικόλαος Α. Τσαβλίρης, πρόεδρος της Tsavliris Salvage Group και του ICS Greek Branch επεσήμανε ότι παρά την απόφαση που μια εταιρεία θα πάρει σχετικά με το αν θα διαλύσει ένα πλοίο, εάν θα το αφήσει στην αγορά η αν θα το παροπλίσει, είναι δύσκολο να επέλθει η ισορροπία στην αγορά, καθώς η υπάρχουσα προσφορά tonnage, υπερβαίνει την παγκόσμια ζήτηση για εμπόριο.
Ο κ. Georgi Slavov, υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης Ξηρού Φορτίου και Πρώτων Υλών της ICAP Shipping Ltd, αρχικά αναφέρθηκε στην πλεονάζουσα προσφορά σε σχέση με την υπάρχουσα ζήτηση των αγορών, επισημαίνοντας ότι τα δύο μεγέθη δεν θα ισορροπήσουν πριν το τέλος του 2012 ή αρχές του 2013. Ως αποτέλεσμα, η παραπάνω εκτίμηση κρατά την αγορά σε χαμηλά.
Ο κ. Philip Bush μάνατζερ της Global Marketing Systems Inc, αναφερόμενος στις πέντε μεγαλύτερες αγορές διάλυσης, Ινδία, Κίνα, Μπαγκλαντές, Πακιστάν και Τουρκία, τόνισε ότι χρειάζονται τα πλοία που αποσύρονται, καθώς χρησιμοποιούν το μέγιστο δυνατόν ποσοστό των υλικών.
Ο κ. Μιχάλης Μποδούρογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping Inc., αναγνώρισε ότι σε μια αγορά, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις λειτουργικές παραμέτρους- εμπόριο ή παροπλισμός, καθώς και τις επενδυτικές επιλογές- διάλυση ή αγορά βαποριών.
Πρόβλημα για ξηρό φορτίο
Στην παρουσίασή του ο κ. Γιώργος Ξηραδάξης διευθύνων σύμβουλος της XRTC Ltd απεικόνισε τη μείωση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου σε όλες τις βασικές κατηγορίες πλοίων και υπογράμμισε ότι ο σύγχρονος στόλος βρίσκεται στις προτιμήσεις όλων των εμπλεκομένων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Υπογράμμισε επίσης ότι η προσφορά χωρητικότητας στο ξηρό φορτίο θα παραμείνει προβληματική τόσο για το 2011 όσο και για το 2012, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση σταδιακά αυξάνεται. Για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων ανέφερε ότι δεν είναι τόσο προβληματικός όσο στα bulk carriers.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr