Ο όμιλος Λασκαρίδη συνεχίζει να κάνει περικοπές του ναυπηγικού χαρτοφυλακίου του με την πρόσφατη ακύρωση της παραγγελίας για ένα handysize φορτηγό από τη Νότιο Κορέα.
Ναυτιλιακοί παρατηρητές σχολιάζουν πως ο Λασκαρίδης στάθηκε πολύ τυχερός που του δόθηκε η ευκαιρία και το δικαίωμα να ακυρώσει παραγγελίες χωρίς να χάσει τις προκαταβολές λόγω των καθυστερήσεων στα ναυπηγία.
Και αυτό διότι παρά την αναδιαπραγμάτευση των τιμών, ναύλοι και αξίες πλοίων έχουν περιέλθει σε ιστορικά χαμηλά από τα ιστορικά υψηλά του 2008 οπότε και ο όμιλος Λασκαρίδη έβαλε μπροστά αυτό το εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα στα φορτηγά.
Και αυτό διότι παρά την αναδιαπραγμάτευση των τιμών, ναύλοι και αξίες πλοίων έχουν περιέλθει σε ιστορικά χαμηλά από τα ιστορικά υψηλά του 2008 οπότε και ο όμιλος Λασκαρίδη έβαλε μπροστά αυτό το εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα στα φορτηγά.
Ο εμπορικός διευθυντής Γιάννης Λαγαριάς επιβεβαίωσε στο TradeWinds ότι ο Λασκαρίδης δεν παρέλαβε το φορτηγό πλοίο 34.000 κόρων Νηρέα τον Μάιο όπως ήταν προγραμματισμένο προσθέτοντας πως ήταν πίσω από το χρονοδιάγραμμα. Ο Λασκαρίδης είχε παραγγείλει τα πλοίο ως μέρος μιας σειράς τριών το 2008 για $ 36 εκατ. το καθένα.
Η τιμή κατέβηκε αργότερα στα $ 29 εκατ. ανά πλοίο τη στιγμή που ήταν σαφές ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις.
Το δεύτερο πλοίο της σειράς οφείλεται στις αρχές Ιουλίου. Ο Λαγαριάς λέει ότι και αυτό το πλοίο δεν έχει πιάσει την προθεσμία παράδοσής του και θα ακυρωθεί. Το τρίτο handysize οφείλεται να παραδοθεί στα τέλη Αυγούστου, αλλά είναι επίσης πιθανό να είναι αργά.
Η ελληνική ναυτιλιακή αναμένει, επίσης, την παράδοση των άλλων τεσσάρων μεγαλύτερων φορτηγών panamax από το ναυπηγείο Penglai Jinglu της Κίνας μέσα στο επόμενο έτος μετά την παραλαβή του Lambay νωρίτερα το 2011.
Τα πέντε πλοία ήταν μέρος μιας σειράς επτά πλοίων 75.000 dwt που είχαν παραγγελθεί το 2008 έναντι $ 44 εκατ. έκαστο. Ωστόσο, ένα σοβαρό ατύχημα στο ναυπηγείο έδωσε το δικαίωμα στον όμιλο Λασκαρίδη να ακυρώσει τις παραγγελίες. Τα κύτη JL0017 και JL0026 ακυρώθηκαν.
Το ναυπηγείο επέστρεψε τις προκαταβολές. Ο Λασκαρίδης αναμένει ακόμα την παράδοση του τελευταίου από μια σειρά τεσσάρων bulkers 93.000-dwt που παρήγγειλε το 2008 στο ναυπηγείο Jinglu στην Κίνα για περίπου $ 45 το καθένα.
ΑΠΟ-newscode.gr