Με λιγότερα πλοία και άρα με λιγότερα δρομολόγια κινδυνεύουν να μείνουν πολλά νησιά του Αιγαίου μετά τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, παρά την παρένθεση των μηνών Ιουλίου - Αυγούστου όπου κατέγραψαν κέρδη, αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων αλλά και της μείωσης της διακίνησης επιβατών και οχημάτων κατά 14% σε σχέση με το 2010. Ετσι, στο πλαίσιο της πολιτικής περιορισμού των εξόδων τους οι εταιρείες δεν αποκλείεται να «δέσουν» αρκετά πλοία τους ή να προσπαθήσουν να δρομολογήσουν τα νεότερα (με μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων λόγω των υψηλών ταχυτήτων τους) σε ξένες αγορές προκειμένου να πετύχουν υψηλότερα κέρδη. Αυτό σημαίνει λιγότερα σύγχρονα πλοία στο Αιγαίο άρα και μειώσεις ή συγχωνεύσεις δρομολογίων. Μάλιστα δεν αποκλείεται τα μικρά νησιά προς τα οποία εκτελούνται επιδοτούμενα δρομολόγια να βρεθούν στο «μάτι του κυκλώνα», καθώς οι εταιρείες για να συμμετάσχουν στους νέους διαγωνισμούς για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, Νοέμβριος 2011 - Οκτώβριος 2012, ζητούν αύξηση των επιδοτήσεων, υποστηρίζοντας ότι το ύψος των σημερινών δεν καλύπτει το λειτουργικό κόστος των πλοίων.
Η οικονομική κρίση που πλήττει και την ακτοπλοΐα -το 2010 οι εταιρείες κατέγραψαν ζημίες άνω των 300 εκατ. ευρώ- έχει ως συνέπεια να περικοπούν ή να επιμηκυνθούν τα επενδυτικά προγράμματά τους. Κύκλοι της ακτοπλοΐας ανέφεραν ότι η αγορά διαθέτει, πλέον, πολλά και σύγχρονα πλοία που καλύπτουν τις δρομολογιακές ανάγκες και συνεπώς δεν υφίσταται λόγος για νέα σκάφη. «Ηδη με τα υπάρχοντα είναι καλυμμένη η αγορά, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος πολλά από αυτά τα πλοία, λόγω της κρίσης, να μην μπορέσουμε να τα δρομολογήσουμε» αναφέρθηκε στην «Κ». Παρά την κρίση εντός του 2011 ο όμιλος Attica αναμένεται να παραλάβει από τα ναυπηγεία της Daewoo το επιβατηγό πλοίο «Blue Star Patmos» και έως τον Μάρτιο του 2012 να παραλάβει και το «Blue Star Delos».
Η επένδυση αυτή κόστισε 140 εκατ. ευρώ και έγινε το 2009. Επίσης το 2008 ο Ομιλος επένδυσε ακόμη 160 εκατ. ευρώ για την αγορά των πλοίων «Super Fast ΧΙΙΙ» και «Super Fast IX» τα οποία εκτελούν δρομολόγια από την Πάτρα στην Ιταλία. Το 2008 δρομολόγησε στο Αιγαίο και η ΑΝΕΚ το πλοίο της «Ελυρος» για το οποίο δαπάνησε 40 εκατ. ευρώ για την αγορά και μετασκευή του.
Σημαντικές επενδύσεις έγιναν και από τη Hellenic Sea Ways (HSW) η οποία το 2010 επένδυσε 20 εκατ. ευρώ για την αγορά του «Highspeed 6» ενώ την περίοδο 2005-2007 επένδυσε περί τα 100 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της κατασκευής των πλοίων «Νήσος Μύκονος» και «Νήσος Χίος», στα ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία είχαν παραγγελθεί από τον Γεράσιμο Στρίντζη.
Νέα πλοία έφεραν στην ελληνική αγορά οι Μινωικές Γραμμές, θυγατρική πλέον του Ομίλου του Ιταλού Εμ. Γκριμάλντι, όπως τα «Europa Palace» και «Olympia Palace».
Κύκλοι της ακτοπλοΐας σημείωσαν ότι την περίοδο1999-2004 οι εταιρείες επένδυσαν περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ για να ανανεώσουν κατά 80% τον στόλο τους καθιστώντας την ελληνική ακτοπλοΐα τη «νεότερη στην Ευρώπη».
ΑΠΟ-marinews.gr
Του: Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή
Η οικονομική κρίση που πλήττει και την ακτοπλοΐα -το 2010 οι εταιρείες κατέγραψαν ζημίες άνω των 300 εκατ. ευρώ- έχει ως συνέπεια να περικοπούν ή να επιμηκυνθούν τα επενδυτικά προγράμματά τους. Κύκλοι της ακτοπλοΐας ανέφεραν ότι η αγορά διαθέτει, πλέον, πολλά και σύγχρονα πλοία που καλύπτουν τις δρομολογιακές ανάγκες και συνεπώς δεν υφίσταται λόγος για νέα σκάφη. «Ηδη με τα υπάρχοντα είναι καλυμμένη η αγορά, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος πολλά από αυτά τα πλοία, λόγω της κρίσης, να μην μπορέσουμε να τα δρομολογήσουμε» αναφέρθηκε στην «Κ». Παρά την κρίση εντός του 2011 ο όμιλος Attica αναμένεται να παραλάβει από τα ναυπηγεία της Daewoo το επιβατηγό πλοίο «Blue Star Patmos» και έως τον Μάρτιο του 2012 να παραλάβει και το «Blue Star Delos».
Η επένδυση αυτή κόστισε 140 εκατ. ευρώ και έγινε το 2009. Επίσης το 2008 ο Ομιλος επένδυσε ακόμη 160 εκατ. ευρώ για την αγορά των πλοίων «Super Fast ΧΙΙΙ» και «Super Fast IX» τα οποία εκτελούν δρομολόγια από την Πάτρα στην Ιταλία. Το 2008 δρομολόγησε στο Αιγαίο και η ΑΝΕΚ το πλοίο της «Ελυρος» για το οποίο δαπάνησε 40 εκατ. ευρώ για την αγορά και μετασκευή του.
Σημαντικές επενδύσεις έγιναν και από τη Hellenic Sea Ways (HSW) η οποία το 2010 επένδυσε 20 εκατ. ευρώ για την αγορά του «Highspeed 6» ενώ την περίοδο 2005-2007 επένδυσε περί τα 100 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της κατασκευής των πλοίων «Νήσος Μύκονος» και «Νήσος Χίος», στα ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία είχαν παραγγελθεί από τον Γεράσιμο Στρίντζη.
Νέα πλοία έφεραν στην ελληνική αγορά οι Μινωικές Γραμμές, θυγατρική πλέον του Ομίλου του Ιταλού Εμ. Γκριμάλντι, όπως τα «Europa Palace» και «Olympia Palace».
Κύκλοι της ακτοπλοΐας σημείωσαν ότι την περίοδο1999-2004 οι εταιρείες επένδυσαν περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ για να ανανεώσουν κατά 80% τον στόλο τους καθιστώντας την ελληνική ακτοπλοΐα τη «νεότερη στην Ευρώπη».
ΑΠΟ-marinews.gr
Του: Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή