Η Cosco Holdings, μέσω του Zhang Liang, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ,προσπαθεί να κατευνάσει τις αρνητικές εντυπώσεις που έχει αφήσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, με τη μη καταβολή των οφειλών της προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, ήδη έχει καταλήξει σε συμφωνία για 18 από αυτά τα πλοία έχει επέλθει συμφωνία με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. «Μετά από διαπραγματεύσεις, διαβούλευση και επικοινωνία καταφέραμε να καταλήξουμε σε γραπτές συμφωνίες με πολλούς από τους συνεργάτες μας, για 18 πλοία», υπογράμμισε, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Πάντως όπως επεσήμαναν σε δηλώσεις τους στελέχη της Dryships συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου, η πλευρά του Έλληνα εφοπλιστή δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία με την Cosco. Ωστόσο όπως επεσήμαναν βρισκόμαστε σε συζητήσεις και τα πράγματα βαίνουν καλώς προσέθεσαν, σύμφωνα με τη marinews.gr.
Σημειώνεται ότι ο κ. Οικονόμου σε δηλώσεις που έκανε στους Financial Times υπογράμμισε ότι 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στη Cosco, και αντικατοπτρίζουν ένα συνολικό ποσό 500 εκατ. δολαρίων. Είχε προειδοποιήσει την Cosco ότι αν επιθυμεί φιλική διευθέτηση, αν δεν αποδοθούν τα έσοδα των εταιρειών του, ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστούν είναι να προχωρήσει σε κατασχέσεις των πλοίων του κινεζικού ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco σταμάτησε τις πληρωμές σε ορισμένα πλοία που έχει ναυλώσει πιέζοντας τους πλοιοκτήτες να δεχθούν μείωση ναύλων, από συμβόλαιο που είχαν υπογράψει το 2008, όταν η αγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της. Επικαλέστηκε την κατακόρυφη άνοδο των πετρελαϊκών τιμών και την κάθετη πτώση των ναύλων.
Ο κ. Liang δημοσιοποίησε και τη θέση της εταιρείας απέναντι στις βολές που δέχθηκε από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την προσπάθεια που έκανε να μειώσει το ύψος των ναυλοσυμφώνων μην καταβάλλοντας πληρωμές προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. «Πρέπει να πιστέψετε στις δυνάμεις μας, την ειλικρίνειά μας, στις αρχές που κατευθύνουν την αγορά για το κοινό συμφέρον».
Ο διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange κ. Jeremy Penn τόνισε μέσα στην εβδομάδα απευθυνόμενος στη Cosco ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου άνθρωποι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους για οικονομικούς λόγους. Αυτή όμως είναι μια διαφορετική υπόθεση. Πρόκειται για μια υπόθεση στην οποία έχουμε ανθρώπους που επιλέγουν να μην ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους». Είχε γίνει μάλιστα λόγος για ενδεχόμενο κίνδυνο να χάσει ο κινέζικος όμιλος την αξιοπιστία του ως πρώτης κλάσης ναυλωτής.
ΑΠΟ-dealnews.gr
Πάντως όπως επεσήμαναν σε δηλώσεις τους στελέχη της Dryships συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου, η πλευρά του Έλληνα εφοπλιστή δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία με την Cosco. Ωστόσο όπως επεσήμαναν βρισκόμαστε σε συζητήσεις και τα πράγματα βαίνουν καλώς προσέθεσαν, σύμφωνα με τη marinews.gr.
Σημειώνεται ότι ο κ. Οικονόμου σε δηλώσεις που έκανε στους Financial Times υπογράμμισε ότι 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στη Cosco, και αντικατοπτρίζουν ένα συνολικό ποσό 500 εκατ. δολαρίων. Είχε προειδοποιήσει την Cosco ότι αν επιθυμεί φιλική διευθέτηση, αν δεν αποδοθούν τα έσοδα των εταιρειών του, ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστούν είναι να προχωρήσει σε κατασχέσεις των πλοίων του κινεζικού ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco σταμάτησε τις πληρωμές σε ορισμένα πλοία που έχει ναυλώσει πιέζοντας τους πλοιοκτήτες να δεχθούν μείωση ναύλων, από συμβόλαιο που είχαν υπογράψει το 2008, όταν η αγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της. Επικαλέστηκε την κατακόρυφη άνοδο των πετρελαϊκών τιμών και την κάθετη πτώση των ναύλων.
Ο κ. Liang δημοσιοποίησε και τη θέση της εταιρείας απέναντι στις βολές που δέχθηκε από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την προσπάθεια που έκανε να μειώσει το ύψος των ναυλοσυμφώνων μην καταβάλλοντας πληρωμές προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. «Πρέπει να πιστέψετε στις δυνάμεις μας, την ειλικρίνειά μας, στις αρχές που κατευθύνουν την αγορά για το κοινό συμφέρον».
Ο διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange κ. Jeremy Penn τόνισε μέσα στην εβδομάδα απευθυνόμενος στη Cosco ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου άνθρωποι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους για οικονομικούς λόγους. Αυτή όμως είναι μια διαφορετική υπόθεση. Πρόκειται για μια υπόθεση στην οποία έχουμε ανθρώπους που επιλέγουν να μην ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους». Είχε γίνει μάλιστα λόγος για ενδεχόμενο κίνδυνο να χάσει ο κινέζικος όμιλος την αξιοπιστία του ως πρώτης κλάσης ναυλωτής.
ΑΠΟ-dealnews.gr