Σκληραίνει τη στάση του απέναντι στην Cosco και στην πρόθεση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου, να μειώσει το ύψος των ναύλων που καταβάλλει στους πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πλοίων τους, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου.
Ο κ. Οικονόμου, ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, μετά τη δημοσιοποίηση των προθέσεων του κινεζικού ομίλου για επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των ναύλων ειδικά για τα capesize, λόγω της μεγάλης πτώσης της ναυλαγοράς και της αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, πέρασε στην αντεπίθεση. Με δηλώσεις του στους Financial Times προειδοποιεί την Cosco ότι θα απαντήσει με κατασχέσεις πλοίων της σε όλα τα λιμάνια του κόσμου.
Όπως υπογράμμισε 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στην Cosco και το συνολικό ύψος των εσόδων που προβλέπουν τα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι τα δύο τρία των πλοίων αυτών ανήκουν στην Dryships που είναι εισηγμένη στις αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά.
Όπως αναφέρει μάλιστα: «Τους λέμε ότι τους δίνουμε χρόνο για να προσπαθήσουν να αποφασίσουν πώς θα βρουν τα χρήματα». Σε περίπτωση που δεν υπάρξει αίσιο τέλος τότε η μόνη λύση για να εξασφαλιστούν τα κεφάλαιά μας είναι να «κρατήσουμε» τα πλοία της». Πάντως, και παρά το ότι έχει ήδη «κρατήσει» ένα πλοίο της Cosco στις ΗΠΑ, ο κ. Οικονόμου δηλώνει ότι πρόθεσή του είναι να υπάρξει φιλική διευθέτηση της υπόθεσης.
Όπως εξήγησε ο Ελληνας εφοπλιστής η στάση που κρατά η Cosco απέναντι στα ναυλωσύμφωνα που υπέγραψε το 2008 όταν η ναυλαγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της επίπεδα, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να τηρεί και να τιμά τις συμφωνίες της. Σημειώνεται ότι η Cosco που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διαχειριστής bulk carriers στο κόσμο αναδείχθηκε ως «μεγάλος παίκτης» την τελευταία δεκαετία.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι συνολικά 12 εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ναυλοσύμφωνα που έχουν υπογράψει με την Cosco. Μεταξύ άλλων και ο όμιλος Αγγελικούση, η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη και η Navios της Αγγελικής Φράγκου. Όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Cosco για την εξεύρεση λύσης.
Διεθνής αντίκτυπος
Η θέση της Cosco, η οποία διαβεβαιώνει ότι το θέμα που έχει προκύψει θα επιλυθεί και ότι η επιχειρηματική της κατάσταση παραμένει ισχυρή, προκάλεσε την αντίδραση του διευθύνοντος συμβούλου του Baltic Exchange. Ο κ. Jeremy Penn τόνισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου άνθρωποι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους για οικονομικούς λόγους. Αυτή όμως είναι μια διαφορετική υπόθεση. Πρόκειται για μια υπόθεση στην οποία έχουμε ανθρώπους που επιλέγουν να μην ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους».
Όπως έχει σημειώσει στη «Ν» ο Γιάννης Κοτζιάς, διευθυντής αγοραπωλησιών του ελληνικού ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal ,»Όλοι οι εμπλεκόμενοι στη ναυτιλία γνωρίζουμε, ότι η κατηγοριοποίηση σε πρώτης κλάσης ναυλωτή, ορίζεται από την τυπικότητα του ναυλωτή αυτού στο να τιμά στην ώρα του και στο ακέραιο τις υποχρεώσεις στις οποίες έχει βάλει την υπογραφή του».
Η Cosco από την πλευρά της έχει υποστηρίξει ότι: «Οι απόπειρες για προσαρμογή του ύψους των ναύλων για τα πλοία που έχουμε ναυλώσει έχει ως αιτία την προσπάθεια που κάνουμε για μείωση του κόστους, και είναι κάτι που αντικατοπτρίζει και τις απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας μας».
APO-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Ο κ. Οικονόμου, ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, μετά τη δημοσιοποίηση των προθέσεων του κινεζικού ομίλου για επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των ναύλων ειδικά για τα capesize, λόγω της μεγάλης πτώσης της ναυλαγοράς και της αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, πέρασε στην αντεπίθεση. Με δηλώσεις του στους Financial Times προειδοποιεί την Cosco ότι θα απαντήσει με κατασχέσεις πλοίων της σε όλα τα λιμάνια του κόσμου.
Όπως υπογράμμισε 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στην Cosco και το συνολικό ύψος των εσόδων που προβλέπουν τα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι τα δύο τρία των πλοίων αυτών ανήκουν στην Dryships που είναι εισηγμένη στις αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά.
Όπως αναφέρει μάλιστα: «Τους λέμε ότι τους δίνουμε χρόνο για να προσπαθήσουν να αποφασίσουν πώς θα βρουν τα χρήματα». Σε περίπτωση που δεν υπάρξει αίσιο τέλος τότε η μόνη λύση για να εξασφαλιστούν τα κεφάλαιά μας είναι να «κρατήσουμε» τα πλοία της». Πάντως, και παρά το ότι έχει ήδη «κρατήσει» ένα πλοίο της Cosco στις ΗΠΑ, ο κ. Οικονόμου δηλώνει ότι πρόθεσή του είναι να υπάρξει φιλική διευθέτηση της υπόθεσης.
Όπως εξήγησε ο Ελληνας εφοπλιστής η στάση που κρατά η Cosco απέναντι στα ναυλωσύμφωνα που υπέγραψε το 2008 όταν η ναυλαγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της επίπεδα, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να τηρεί και να τιμά τις συμφωνίες της. Σημειώνεται ότι η Cosco που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διαχειριστής bulk carriers στο κόσμο αναδείχθηκε ως «μεγάλος παίκτης» την τελευταία δεκαετία.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι συνολικά 12 εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ναυλοσύμφωνα που έχουν υπογράψει με την Cosco. Μεταξύ άλλων και ο όμιλος Αγγελικούση, η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη και η Navios της Αγγελικής Φράγκου. Όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Cosco για την εξεύρεση λύσης.
Διεθνής αντίκτυπος
Η θέση της Cosco, η οποία διαβεβαιώνει ότι το θέμα που έχει προκύψει θα επιλυθεί και ότι η επιχειρηματική της κατάσταση παραμένει ισχυρή, προκάλεσε την αντίδραση του διευθύνοντος συμβούλου του Baltic Exchange. Ο κ. Jeremy Penn τόνισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου άνθρωποι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους για οικονομικούς λόγους. Αυτή όμως είναι μια διαφορετική υπόθεση. Πρόκειται για μια υπόθεση στην οποία έχουμε ανθρώπους που επιλέγουν να μην ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους».
Όπως έχει σημειώσει στη «Ν» ο Γιάννης Κοτζιάς, διευθυντής αγοραπωλησιών του ελληνικού ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal ,»Όλοι οι εμπλεκόμενοι στη ναυτιλία γνωρίζουμε, ότι η κατηγοριοποίηση σε πρώτης κλάσης ναυλωτή, ορίζεται από την τυπικότητα του ναυλωτή αυτού στο να τιμά στην ώρα του και στο ακέραιο τις υποχρεώσεις στις οποίες έχει βάλει την υπογραφή του».
Η Cosco από την πλευρά της έχει υποστηρίξει ότι: «Οι απόπειρες για προσαρμογή του ύψους των ναύλων για τα πλοία που έχουμε ναυλώσει έχει ως αιτία την προσπάθεια που κάνουμε για μείωση του κόστους, και είναι κάτι που αντικατοπτρίζει και τις απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας μας».
APO-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr