Οι έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι τράπεζες που ευνοούσαν τη χρηματοδότηση κατασκευής και αγοράς νέων πλοίων.
Από τα στοιχεία της έρευνας που έκανε η Petrofin Research προκύπτουν τα εξής:
Ο πιο δημοφιλής τομέας είναι τα φορτηγά πλοία όπου 347 πλοιοκτήτες ελέγχουν 1.732 κομμάτια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα 119,9 εκατ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 13,3 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν ελέγχουν 751 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκατ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα containerships – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκατ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
Ο μέσος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε και αυτή τη χρονιά. Ειδικότερα ο μ.ο. είναι 15,9 έτη μειωμένος σε σύγκριση με τα 16,6 το 2010 και τα 17,6 το 2009 και 18,4 το 2008.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 30 ετών έχουν μειωθεί από 205 το 2010 σε 187 το 2011 ενώ οι ηλικίας άνω των 20 ετών έχουν μειωθεί ακατα΄44 τον αριθμό μέσα στο 2011.
Οι στόλοι ηλικίας 15-19 έτη έχουν μείνει ίδιοι ενώ έχουν αυξηθεί οι στόλοι με πλοία ηλικίας 10-14 έτη.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως είναι ότι οι στόλοι με πλοία ηλικίας έως 9 ετών έχουν αυξηθείς ε πολύ μεγάλο αριθμό και από 30 που ήταν το 1998 έχουν φθάσει το 2011 τους 151.
ΑΠΟ-dealnews.gr