Ανησυχία για την ακτοπλοΐα

Οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι και είναι βέβαιο ότι θα είναι αντικειμενικά αδύνατη η εκτέλεση των δρομολογίων όπως έχουν προγραμματισθεί, προειδοποίησαν χθες οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών μιλώντας στο ναυτιλιακό συνέδριο «Shipping Today & Tomorrow - Διεθνείς εξελίξεις, τάσεις & επενδύσεις στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά», που οργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Οικονομικής Διοικήσεως (ΕΙΟΔ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) σε συνεργασία με το Ελληνοβρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο (BHCC).

Στην ενότητα του συνεδρίου, του οποίου χορηγός επικοινωνίας είναι η «Ν», για την επιβατηγό ναυτιλία και τον θαλάσσιο τουρισμό οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για την πορεία του κλάδου, ενώ αναφέρθηκαν και στο «κενό» διακυβέρνησης που παρατηρείται τα δυο τελευταία χρόνια με τις συχνές αλλαγές στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας.

Θα ήθελα για άλλη μία φορά να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου, αφού η βιωσιμότητα της επιβατηγού ελληνικής ναυτιλίας είναι στο και πέντε και η πολιτική ηγεσία πρέπει να αλλάξει αμέσως πορεία άλλως το σκάφος «επιβατηγός ναυτιλία» θα προσκρούσει στους ύφαλους που λέγονται «πτώχευση» και «εξ ολοκλήρου κρατική επιχορήγηση», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης.

Οι συνέπειες της υποβάθμισης της σημασίας της επιβατηγού ναυτιλίας και των πολλών λαθών που έχουν γίνει την τελευταία δεκαετία, είναι αναπόφευκτες, και κάνουμε έκκληση προς τα αρμόδια υπουργεία και τον πρωθυπουργό, έστω και την τελευταία αυτή στιγμή, να δρομολογήσουν λύσεις για τα προβλήματα της επιβατηγού ναυτιλίας για να περιορίσουμε τις συνέπειες τις κρίσης που είναι ήδη μπροστά μας, υπογράμμισε από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Ο κ. Σακέλλης ζήτησε τη λήψη μέτρων που θα δώσουν τη δυνατότητα αύξησης των εσόδων των πλοίων και της ταυτόχρονης αύξησης της κίνησης. Τα μέτρα μπορεί να έχουν και την έννοια της προσωρινότητας δηλαδή να συνδεθούν με το ύψος της τιμής των καυσίμων και θα αποβλέπουν στη μείωση των επιβαρύνσεων για να καταστεί δυνατή η μερική μείωση της τιμής των εισιτηρίων με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων των εταιρειών, πρόσθεσε ο ομιλητής.

Μεταξύ των μέτρων συμπεριέλαβε την κατάργηση του επίναυλου 3% και τη μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα αυτού των ξενοδοχείων. Επίσης πρέπει να μειωθούν δραστικά τα λιμενικά τέλη στο βαθμό που πραγματικά επενδύονται προς όφελος των επιβατών.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ τόνισε από την πλευρά του ότι το κυριότερο και κεντρικό αίτημα είναι η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου και η πραγματική εναρμόνιση του Εθνικού δικαίου με το Κοινοτικό.

Ο κ. Βεντούρης αναφερόμενος στην πορεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών μίλησε για τεράστιες ζημιές και σημείωσε ότι «κανένας οικονομικός φορέας μέχρι σήμερα δεν έχει καταγράψει τις ζημίες στο σύνολο της επιβατηγού ναυτιλίας (κρουαζιερόπλοια, ημερόπλοια, πορθμεία, τουριστικά)». Ειδικά στην ακτοπλοΐα ο κ. Βεντούρης είπε ότι έχουν καταγραφεί ζημίες όλων ανεξαιρέτως των εταιρειών, μικρών και μεγάλων, χρηματιστηριακών και μη, λαϊκής βάσεως κ.λπ. ύψους 215 εκατ. ευρώ το 2009 και 345 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ για το 2011 αναμένεται οι ζημίες να κυμανθούν όσο και το 2010 αν όχι χειρότερα.





ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.