Στα σημαντικά βήματα που πρέπει να γίνουν ακόμα για να αναδειχθεί η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό αναφέρθηκε στο συνέδριο Shipping Today and Tomorrow του ΕΙΟΔ της ΕΕΔΕ, ο υφυπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, Γιώργος Νικητιάδης.
Όπως υπογράμμισε μόνο από την κρουαζιέρα μπορεί η Ελλάδα να διασφαλίσει μέχρι και 4% ανάπτυξη του ΑΕΠ, εφόσον γίνει δυνατό να καταστεί βάση κρουαζιέρας (home port) για την Ανατολική Μεσόγειο.
Όπως τόνισε ο υφυπουργός στη διάρκεια του συνεδρίου στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν», «η χώρα μας αποτελεί στην κυριολεξία την πιο όμορφη γωνιά του πλανήτη για θαλάσσιο τουρισμό.
Η Ελλάδα είναι στην κυριολεξία ο παράδεισος για κρουαζιέρα και γιότινγκ.
Η πολυποικιλότητα, το εξαιρετικό κλίμα, οι γαλήνιες θάλασσες, ο μοναδικός πολιτισμός και η μικρή απόσταση του ενός παραδεισένιου τόπου μας από τον άλλο, αποτελούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για θαλάσσιο τουρισμό σε μεγάλη έκταση, με αμέτρητες συμμετοχές και πολύ υψηλά έσοδα».
Ανατροπές
Επισημαίνοντας τις προσπάθειες που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια, ο υφυπουργός είπε: «Την τελευταία διετία προσπαθήσαμε και προχωρήσαμε σε ορισμένες ανατροπές και επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι δεν αρκεί να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, αλλά είναι αναγκαίες και οι δικές μας παρεμβάσεις. Ήταν αναγκαία για παράδειγμα, η άρση του καμποτάζ, που για χρόνια ολόκληρα δεν επέτρεπε να γίνουν home ports οι ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας.
Προχωρήσαμε στην άρση του καμποτάζ - και πολλοί θα πουν και εγώ θα συμφωνήσω - ότι δεν υπήρξε πλήρης. Έγινε όμως μια σημαντική αρχή και μια σημαντική σύγκρουση και να είστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουμε. Ανοιχτήκαμε για πρώτη φορά στις αγορές και σταματήσαμε να περιμένουμε με δεμένα χέρια πότε θα μας έρθουν οι πελάτες με τα πλοία».
Ανάγκη για υποδομές
Παρ' όλα αυτά, ο κ. Γ. Νικητιάδης αναγνώρισε πως υπάρχουν ελλείψεις και είναι ακόμα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν. «Χρειαζόμαστε προβλήτες, μαρίνες, υποδομές για την κρουαζιέρα και το γιότινγκ. Σήμερα, η χώρα διαθέτει 10 λιμένες κρουαζιέρας με 24 προβλήτες.
Στόχος μας, πιστεύω, πως πρέπει να είναι 20 λιμένες κρουαζιέρας και πάνω από 50 προβλήτες. Ταυτοχρόνως, η χώρα διαθέτει 34 μαρίνες, 38 καταφύγια - αγκυροβόλια και πέντε ξενοδοχειακούς λιμένες» είπε ο υφυπουργός. Κατέληξε, δε τονίζοντας ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα.
Διότι, έχει υπολογισθεί ότι μόνο από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του home port μπορούμε να διασφαλίσουμε έως και 4% ενίσχυση του ΑΕΠ.
Κρουαζιέρες και γιότινγκ
Το ρόλο που παίζει το γιότινγκ και οι κρουαζιέρες, υπογράμμισε και ο κ. Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vernicos Yachts AE, ο οποίος ανέλυσε τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπηρεσίες και τις υποδομές των τομέων του θαλάσσιου τουρισμού.
Προσέθεσε ότι στον κλάδο αυτό το περιβάλλον χειροτερεύει. Κάνοντας επίσης λόγο για τις τουρκικές ανταγωνιστικές πιέσεις στο θαλάσσιο τουρισμό, ο κ. Βερνίκος έκλεισε την παρέμβασή του εκφράζοντας μια «στοιχειώδη ικμάδα αισιοδοξίας».
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Όπως υπογράμμισε μόνο από την κρουαζιέρα μπορεί η Ελλάδα να διασφαλίσει μέχρι και 4% ανάπτυξη του ΑΕΠ, εφόσον γίνει δυνατό να καταστεί βάση κρουαζιέρας (home port) για την Ανατολική Μεσόγειο.
Όπως τόνισε ο υφυπουργός στη διάρκεια του συνεδρίου στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν», «η χώρα μας αποτελεί στην κυριολεξία την πιο όμορφη γωνιά του πλανήτη για θαλάσσιο τουρισμό.
Η Ελλάδα είναι στην κυριολεξία ο παράδεισος για κρουαζιέρα και γιότινγκ.
Η πολυποικιλότητα, το εξαιρετικό κλίμα, οι γαλήνιες θάλασσες, ο μοναδικός πολιτισμός και η μικρή απόσταση του ενός παραδεισένιου τόπου μας από τον άλλο, αποτελούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για θαλάσσιο τουρισμό σε μεγάλη έκταση, με αμέτρητες συμμετοχές και πολύ υψηλά έσοδα».
Ανατροπές
Επισημαίνοντας τις προσπάθειες που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια, ο υφυπουργός είπε: «Την τελευταία διετία προσπαθήσαμε και προχωρήσαμε σε ορισμένες ανατροπές και επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι δεν αρκεί να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, αλλά είναι αναγκαίες και οι δικές μας παρεμβάσεις. Ήταν αναγκαία για παράδειγμα, η άρση του καμποτάζ, που για χρόνια ολόκληρα δεν επέτρεπε να γίνουν home ports οι ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας.
Προχωρήσαμε στην άρση του καμποτάζ - και πολλοί θα πουν και εγώ θα συμφωνήσω - ότι δεν υπήρξε πλήρης. Έγινε όμως μια σημαντική αρχή και μια σημαντική σύγκρουση και να είστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουμε. Ανοιχτήκαμε για πρώτη φορά στις αγορές και σταματήσαμε να περιμένουμε με δεμένα χέρια πότε θα μας έρθουν οι πελάτες με τα πλοία».
Ανάγκη για υποδομές
Παρ' όλα αυτά, ο κ. Γ. Νικητιάδης αναγνώρισε πως υπάρχουν ελλείψεις και είναι ακόμα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν. «Χρειαζόμαστε προβλήτες, μαρίνες, υποδομές για την κρουαζιέρα και το γιότινγκ. Σήμερα, η χώρα διαθέτει 10 λιμένες κρουαζιέρας με 24 προβλήτες.
Στόχος μας, πιστεύω, πως πρέπει να είναι 20 λιμένες κρουαζιέρας και πάνω από 50 προβλήτες. Ταυτοχρόνως, η χώρα διαθέτει 34 μαρίνες, 38 καταφύγια - αγκυροβόλια και πέντε ξενοδοχειακούς λιμένες» είπε ο υφυπουργός. Κατέληξε, δε τονίζοντας ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα.
Διότι, έχει υπολογισθεί ότι μόνο από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του home port μπορούμε να διασφαλίσουμε έως και 4% ενίσχυση του ΑΕΠ.
Κρουαζιέρες και γιότινγκ
Το ρόλο που παίζει το γιότινγκ και οι κρουαζιέρες, υπογράμμισε και ο κ. Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vernicos Yachts AE, ο οποίος ανέλυσε τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπηρεσίες και τις υποδομές των τομέων του θαλάσσιου τουρισμού.
Προσέθεσε ότι στον κλάδο αυτό το περιβάλλον χειροτερεύει. Κάνοντας επίσης λόγο για τις τουρκικές ανταγωνιστικές πιέσεις στο θαλάσσιο τουρισμό, ο κ. Βερνίκος έκλεισε την παρέμβασή του εκφράζοντας μια «στοιχειώδη ικμάδα αισιοδοξίας».
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική