Τα αυξημένα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά και η λήψη μέτρων για την αντιμετώπισή τους, τέθηκαν επί τάπητος με επιστολή που απέστειλε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στέφανος Χρήστου στις ενώσεις πλοιοκτητών που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά.
Κύρια σημεία της επιστολής, που στάλθηκε στους προέδρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων, της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Αγ. Νικόλαος», της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και της Ένωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού, είναι η λήψη εκ μέρους των πλοιοκτητών μέτρων για την εφαρμογή των προβλεπόμενων από την ισχύουσα ελληνική και κοινοτική νομοθεσία για την ποιότητα των καυσίμων, τη συντήρηση των μηχανών, τον συχνό εκκαπνισμό των φουγάρων τους και τη σωστή προθέρμανση των μηχανών τους, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τις εκπομπές ρύπων.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου τόνισε:
«Η επιστολή μας προς τις Ενώσεις Πλοιοκτητών εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων που αναπτύσσει η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά για την αφύπνιση και ενεργοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να ληφθούν μέτρα βελτίωσης της ατμόσφαιρας στο λιμάνι του Πειραιά, η οποία, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα μελετών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο και του Πανεπιστημίου Πειραιά, είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από πολύ υψηλές συγκεντρώσεις, επιβλαβών για την υγεία μας, αιωρούμενων μικροσωματιδίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη μελέτη του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Πειραιά για το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά η παραγόμενη ποσότητα καυσαερίων ρύπων από τα πλοία ανέρχεται στους δύο χιλιάδες εξακόσιους τόνους ετησίως, αριθμός ο οποίος αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αποτύπωση σε χρήμα των συνεπειών αυτής της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι σύμφωνα με διεθνείς κανόνες μέτρησης της τάξης των 51 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επιστολή μας προς τους πλοιοκτήτες έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχη που έχει σταλεί από τα μέσα Ιουνίου στο ΥΠΕΚΑ και στον ΟΛΠ με συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της ρύπανσης όπως:
· η εντατικοποίηση των ελέγχων για την αυστηρή χρήση καυσίμων χαμηλού θείου, σύμφωνα με το ν.3104/2003 και το Παράρτημα VI της Διεθνούς Συνθήκης MARPOL 73/78,
· η άμεση υλοποίηση των έργων για την ηλεκτροδότηση των πλοίων που παραμένουν ελλιμενισμένα για διάστημα άνω των δύο ωρών, σύμφωνα και με την οδηγία 2005/33/ EC της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
· η επίσπευση της υλοποίησης των έργων επέκτασης του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ, έργα που θα συμβάλουν στον περιορισμό των αέριων ρύπων από τον κυκλοφοριακό φόρτο
· η αύξηση του αστικού και περιαστικού πρασίνου σε χώρους όπως τα 660 στρέμματα της πρώην λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου, πράσινο που θα λειτουργήσει σαν φυσικό φίλτρο στην αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και της ηχορύπανσης και θα συνεισφέρει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος στις παραθαλάσσιες περιοχές του Πειραιά.
Θέλουμε να επισημάνουμε προς κάθε κατεύθυνση, Κεντρική Κυβέρνηση, Λιμεναρχείο, ΟΛΠ και πλοιοκτήτες, ότι η προστασία της Δημόσιας Υγείας αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και θα παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας για τον περιορισμό των αέριων ρύπων, που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν την καθημερινότητα της ζωής των κατοίκων και των εργαζομένων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Αν η έκκλησή μας για συνεργασία και λήψη μέτρων που θα φέρουν άμεσα ορατά αποτελέσματα δεν εισακουστεί θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη για εφαρμογή των νομίμων και θα ζητήσουμε την ενεργοποίηση της αυτόφωρης διαδικασίας σε περιπτώσεις εξόφθαλμης και αυταπόδεικτης ρύπανσης από τα ελλιμενισμένα πλοία».
ΑΠΟ-marinews.gr
Κύρια σημεία της επιστολής, που στάλθηκε στους προέδρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων, της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Αγ. Νικόλαος», της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και της Ένωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού, είναι η λήψη εκ μέρους των πλοιοκτητών μέτρων για την εφαρμογή των προβλεπόμενων από την ισχύουσα ελληνική και κοινοτική νομοθεσία για την ποιότητα των καυσίμων, τη συντήρηση των μηχανών, τον συχνό εκκαπνισμό των φουγάρων τους και τη σωστή προθέρμανση των μηχανών τους, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τις εκπομπές ρύπων.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου τόνισε:
«Η επιστολή μας προς τις Ενώσεις Πλοιοκτητών εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων που αναπτύσσει η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά για την αφύπνιση και ενεργοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να ληφθούν μέτρα βελτίωσης της ατμόσφαιρας στο λιμάνι του Πειραιά, η οποία, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα μελετών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο και του Πανεπιστημίου Πειραιά, είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από πολύ υψηλές συγκεντρώσεις, επιβλαβών για την υγεία μας, αιωρούμενων μικροσωματιδίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη μελέτη του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Πειραιά για το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά η παραγόμενη ποσότητα καυσαερίων ρύπων από τα πλοία ανέρχεται στους δύο χιλιάδες εξακόσιους τόνους ετησίως, αριθμός ο οποίος αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αποτύπωση σε χρήμα των συνεπειών αυτής της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι σύμφωνα με διεθνείς κανόνες μέτρησης της τάξης των 51 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επιστολή μας προς τους πλοιοκτήτες έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχη που έχει σταλεί από τα μέσα Ιουνίου στο ΥΠΕΚΑ και στον ΟΛΠ με συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της ρύπανσης όπως:
· η εντατικοποίηση των ελέγχων για την αυστηρή χρήση καυσίμων χαμηλού θείου, σύμφωνα με το ν.3104/2003 και το Παράρτημα VI της Διεθνούς Συνθήκης MARPOL 73/78,
· η άμεση υλοποίηση των έργων για την ηλεκτροδότηση των πλοίων που παραμένουν ελλιμενισμένα για διάστημα άνω των δύο ωρών, σύμφωνα και με την οδηγία 2005/33/ EC της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
· η επίσπευση της υλοποίησης των έργων επέκτασης του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ, έργα που θα συμβάλουν στον περιορισμό των αέριων ρύπων από τον κυκλοφοριακό φόρτο
· η αύξηση του αστικού και περιαστικού πρασίνου σε χώρους όπως τα 660 στρέμματα της πρώην λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου, πράσινο που θα λειτουργήσει σαν φυσικό φίλτρο στην αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και της ηχορύπανσης και θα συνεισφέρει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος στις παραθαλάσσιες περιοχές του Πειραιά.
Θέλουμε να επισημάνουμε προς κάθε κατεύθυνση, Κεντρική Κυβέρνηση, Λιμεναρχείο, ΟΛΠ και πλοιοκτήτες, ότι η προστασία της Δημόσιας Υγείας αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και θα παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας για τον περιορισμό των αέριων ρύπων, που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν την καθημερινότητα της ζωής των κατοίκων και των εργαζομένων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Αν η έκκλησή μας για συνεργασία και λήψη μέτρων που θα φέρουν άμεσα ορατά αποτελέσματα δεν εισακουστεί θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη για εφαρμογή των νομίμων και θα ζητήσουμε την ενεργοποίηση της αυτόφωρης διαδικασίας σε περιπτώσεις εξόφθαλμης και αυταπόδεικτης ρύπανσης από τα ελλιμενισμένα πλοία».
ΑΠΟ-marinews.gr