Την 1/1/2012 τίθεται σε εφαρμογή η κοινοτική οδηγία 2009/20 για την ασφάλιση των πλοιοκτητών για ναυτικές απαιτήσεις, η οποία περιέχεται στην Τρίτη Νομοθετική Δέσμη Ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Ειδικότερα, η οδηγία καθορίζει τους εφαρμοστέους κανόνες ως προς ορισμένες πτυχές των υποχρεώσεων των πλοιοκτητών σε θέματα ασφάλισής τους για ναυτικές απαιτήσεις και εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 300 κόρων. Τα πλοία που φέρουν τη σημαία κρατών-μελών της Ε.Ε. απαιτείται να διαθέτουν ασφάλιση κατά ζημιών του τύπου που παρέχουν σήμερα τα P&I Clubs ή άλλες μορφές ασφάλισης και η οποία υπόκειται σε περιορισμό δυνάμει της Διεθνούς Σύμβασης LLMC 1996.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα από την 4/10/09 εφαρμόζει ήδη τη διεθνή σύμβαση LLMC 1996. Την ίδια υποχρέωση για ύπαρξη ασφάλισης έχουν και τα πλοία που φέρουν μη κοινοτικές σημαίες, όταν αυτά εισέρχονται σε κοινοτικούς λιμένες ή δραστηριοποιούνται στα χωρικά ύδατα κρατών-μελών της Ε.Ε.
Η ασφαλιστική κάλυψη του πλοίου αποδεικνύεται από ένα ή περισσότερα πιστοποιητικά που εκδίδονται από τον πάροχο της ασφάλισης και φυλάσσονται επί του πλοίου.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΠΟ-marinews.gr