Ενώ η αβεβαιότητα συνεχίζει και υφίσταται ακόμη στην αγορά των διαλύσεων με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι αρκετά χαμηλότερα από τα $ 500/τόνο η προηγούμενη εβδομάδα μετά από αρκετό χρονικό διάστημα κατάφερε να ξεπεράσει το όριο του ενός εκατομμυρίου DWT με την Κίνα να πρωταγωνιστεί στις τιμές καθώς ενώ είναι σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών από τον ανταγωνισμό, συγκριτικά με τις τιμές που πρόσφερε στο παρελθόν είναι αρκετά υψηλά.
Η απουσία του Μπαγκλαντές από την αγορά έδωσε την ευκαιρία στο Πακιστάν και στην Ινδία να απορροφήσει κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ παρά τις οποιεσδήποτε τραπεζικές δυσκολίες αλλά και την προς το παρόν έλλειψη ζήτησης μεγάλου τονάζ από τους τελικούς αγοραστές. Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,122,710 DWT εκ των οποίων περίπου το 39,5% (443,245 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 54,5% (611.349 DWT) δεξαμενόπλοια και το υπόλοιπο 6% περίπου (68,116) RO-RO’s και Containers. Να επισημάνουμε ότι από τους 611,349 DWT των δεξαμενόπλοιων, οι 527,809 DWT ήτανε 2 VLCC’s.
✏ Η Ινδία συνεχίζει να έχει προβλήματα με το νόμισμα της το οποίο συνεχώς σπάει ρεκόρ σχετικά με το δολάριο απομακρύνοντας οποιαδήποτε διάθεση αγοράς από τους τελικούς αγοραστές. Οι επαναδιαπραγματεύσεις είναι πια σύνηθες φαινόμενο και το μόνο θετικό στοιχείο είναι η σταθεροποιήση των τιμών του σιδήρου. Σε αντίθεση με το αρνητικό κλίμα τα κλεισίματα των 2 VLCC’s γίνανε στην Ινδία. Οι τιμές κυμάνθηκαν από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
αντίστοιχα.
✏ Στο Πακιστάν, ενώ ουσιαστικά δεν γίνανε πράξεις, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους Cash Buyers για όλους τους τύπους των πλοίων. Κάποιοι αγοραστές είναι πρόθυμοι να αγοράσουν πλοία πριν την επιστροφή του Μπαγκλαντές στην αγορά, όπου ενδεχομένως να ανεβούν οι τιμές. Οι τιμές κυμάνθηκαν από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα .
✏ Στο Μπαγκλαντές, ο νέος κώδικας διαλύσεων που δόθηκε στο Ανώτατο pικαστήριο περιείχε αρκετά λάθη με αποτέλεσμα να πρέπει να συνταχθεί πάλι και να παραδοθεί στις 12 Ιανουαρίου. Παράλληλα οι δικηγόροι προσπαθούν να επιτραπεί η εισαγωγή πλοίων πριν την ημερομηνία παράδοσης του κώδικα. Φυσικά και μετά την παράδοση του κώδικα πάλι θα πρέπει τα δικαστήριανα αποφασίσουν αν θα δοθεί η παράταση λειτουργίας.
✏ Η Κίνα, συνεχίζει απτόητη να προσπαθεί να χτίσει απόθεμα πλοίων πριν την εορταστική περίοδο και όπως διαφαίνεται θα συνεχίσει να προσφέρει και να κλείνει πλοία, καθώς λόγω ότι οι τιμές του σιδήρου παραμένουν υψηλές αντίστοιχα προς τα πάνω θα προσαρμόζονται και οι τιμές προσφοράς για τονάζ. Οι τιμές στην Κίνα κυμάνθηκαν από $ 415 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΑΠΟ-Μarinews.gr