Φωτό: Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. |
Ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σμύρνη, στα τουρκικά παράλια του Αιγαίου, είναι πιθανό να αποκτήσει προσεχώς η Θεσσαλονίκη, εάν τελεσφορήσει η σχετική πρόταση που έχει «πέσει στο τραπέζι» και συζητείται.
Η πρωτοβουλία ανήκει στην Ενωση Τουριστικών Πρακτόρων Τουρκίας (TURSAD) και έχει την υποστήριξη τόσο της δημοτικής αρχής, όσο και του Επιμελητηρίου της Σμύρνης, ενώ διατυπώθηκε επίσημα στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κατά την επίσκεψή του στην τοπική Εκθεση τουρισμού.
Οπως αποκάλυψε ο κ. Γ. Μπουτάρης, το σχέδιο είναι να δρομολογηθεί ένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 600 οχημάτων, στη γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη - Σκιάθο - Σκόπελο - Σμύρνη, το οποίο αυτή τη στιγμή επιχειρεί στη γραμμή Μπρίντεζι?Μαυροβούνιο. «Απομένει να λυθούν ορισμένες τεχνικές και οικονομικές λεπτομέρειες, προκειμένου το δρομολόγιο να ξεκινήσει και να άρει και την ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του βορείου Αιγαίου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης, για να διευκρινίσει ότι επί της ουσίας το ζήτημα που θέτει η τουρκική πλευρά για να προχωρήσει, είναι να αναλάβουν, όσοι έχουν συμφέρον στις δύο πόλεις, να καλύψουν (σε ποσοστό 50% έκαστοι) την επιδοματική λειτουργία της γραμμής τουλάχιστον στα δύο πρώτα χρόνια, μέχρι αυτή να γίνει γνωστή και να εδραιωθεί. «Δεν είναι μεγάλο το ποσό, πολύ περισσότερο αν ληφθεί υπόψη το όφελος που μπορεί να προκύψει, καθώς η Σμύρνη είναι μια πόλη με σχεδόν 4 εκατομμύρια κατοίκους», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης και αποκάλυψε ότι ήδη ενημέρωσε τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της πόλης για το θέμα.
ΚΡOYAZIEΡA
Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση, εξάλλου, δύναται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την προσέλκυση δρομολογίων κρουαζιέρας προς τη Θεσσαλονίκη, η οποία, όπως επισήμανε ο δήμαρχος, αλλά κι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., έχει τις προϋποθέσεις να γίνει λιμάνι αφετηρίας ή ολοκλήρωσης (hope port) κρουαζιέρας.
«Η Θεσσαλονίκη με μια μικρή παρέμβαση στον υφιστάμενο επιβατικό σταθμό του λιμανιού είναι έτοιμη να λειτουργήσει σαν home port λιμάνι», εκτίμησε ο κ. Στ. Αγγελούδης, για να προσθέσει -επιβεβαιώνοντας και σχετικό δημοσίευμα της «Η»- ότι στις 30 Νοεμβρίου στέλεχος της AIDA βρέθηκε στον ΟΛΘ και γνωστοποίησε πως στις προθέσεις της εταιρείας είναι να διπλασιάσει τις προσεγγίσεις της στην πόλη για το 2012. «Αυτό σημαίνει 7 έως 10 προσεγγίσεις», διευκρίνισε ο κ. Αγγελούδης, ενώ για το 2013 όπως είπε, ο σχεδιασμός της AIDA είναι οι μισές αφίξεις της στη Θεσσαλονίκη να συνοδεύονται με διανυκτερεύσεις «που είναι το πρώτο βήμα για να γίνει ένα λιμάνι home port για κρουαζιέρα».
Αναφορικά με το διαγωνισμό για την κατασκευή μαρίνας 218 σκαφών αναψυχής, ο «καπετάνιος» της ΟΛΘ εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα ολοκληρώνεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών των 3 ενδιαφερόμενων (οι κοινοπραξίες «Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», «Μοχλός Α.Ε., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.» και η εταιρεία Lamda Development S.A.) και ότι έως τα μέσα ή το τέλος Ιανουαρίου θα καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές. «Στόχος είναι το Μάρτιο να έχουμε εγκατάσταση του αναδόχου», δήλωσε, αλλά έσπευσε να εξηγήσει ότι αν υπάρξουν ενστάσεις, ίσως η διαδικασία καθυστερήσει ένα τρίμηνο.
Προσφυγή
Για τον 6ο προβλήτα εξάλλου έκανε γνωστό ότι προχθές ήρθη προσφυγή εταιρείας στο ΣτΕ και «αν όλα πάνε καλά, το Ελεγκτικό θα δώσει την έγκριση άμεσα, ώστε μετά από περίπου 2 μήνες να έχουμε εγκατάσταση του εργολάβου». Αποκάλυψε ακόμη, ότι την ερχόμενη Τρίτη, θα βγει στον αέρα διαγωνισμός παραχώρησης του σιλό δημητριακών για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον από δύο ιδιώτες, καθώς και ότι σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, δρομολογείται η εύρεση ιδιώτη επενδυτή για τη δημιουργία πλωτού ναυπηγείου. Το θέμα είχε αναδείξει προσφάτως η «Η», αναφέροντας πως η σχετική επένδυση κοστολογείται στα περίπου 100 εκατ. ευρώ και αφορά δύο πλωτές γέφυρες σε σημείο του λιμανιού που σήμερα είναι υποβαθμισμένο.
Ο κ. Αγγελούδης εμφανίστηκε βέβαιος πως η χρονιά θα κλείσει με κέρδη ρεκόρ (σ.σ. πάνω από το 78% της αύξησης στο εννεάμηνο), ως αποτέλεσμα της αύξησης κατά 12% στην κίνηση του ΣΕΜΠΟ και της επανάκαμψης σε θετικό ρυθμό της κίνησης στο χύδην φορτίο.
Τα ανωτέρω αναφέρθηκαν με αφορμή την ολοκλήρωση της ανάπλασης της α' προβλήτας και το «άνοιγμά» της στην πόλη.
Διαγωνισμός για το σιλό
Την ερχόμενη Τρίτη, θα βγει στον αέρα διαγωνισμός παραχώρησης του σιλό δημητριακών για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον από δύο ιδιώτες, καθώς και ότι σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, δρομολογείται η εύρεση ιδιώτη επενδυτή για τη δημιουργία πλωτού ναυπηγείου.
Κέρδη-ρεκόρ
Η χρονιά θα κλείσει με κέρδη ρεκόρ,δήλωσε ο κ. Αγγελούδης (σ.σ. πάνω από το 78% της αύξησης στο εννεάμηνο), ως αποτέλεσμα της αύξησης κατά 12% στην κίνηση του ΣΕΜΠΟ και της επανάκαμψης σε θετικό ρυθμό της κίνησης στο χύδην φορτίο.
Του
Λεωνίδα Λιάμη
για την Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr