Σιγκαπούρη και Χόνγκ Κονγκ είναι τα δύο ταχέως ανερχόμεναναυτιλιακά κέντρα, δεδομένης της ανάπτυξης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη γεωγραφική ζώνη της Ασίας και Ινδίας.
Το γεγονός έχει οδηγήσει πολλά γραφεία που προσφέρουν πλειάδα υποστηρικτικών εργασιών προς τη ναυτιλία από το Λονδίνο να «μεταναστεύουν» προς τα εν λόγω κέντρα με ότι αυτό συνεπάγεται για το ναυτιλιακό κέντρο του Λονδίνου η πρωτοκαθεδρία του οποίου, για τέτοιες υπηρεσίες φαίνεται πως απειλείται.
Πέραν της εγγύτητας Σιγκαπούρης και Χόνγκ Κονγκ στα ναυτιλιακά αλλά και ναυπηγικά δρώμενα και τα δύο κέντρα εμφανίζουν σε σύγκριση με το Λονδίνο τις ίδιες δυνατότητες καθώς υφίσταται στελεχιακό δυναμικό στην πλειοψηφία του πολύγλωσσο και με μέση αλλά και υψηλή επιστημονική κατάρτιση που ενδεχομένως μπορεί να καλύψει τις νέες ανάγκες των γραφείων συνυπολογιζομένου και του γεγονότος ότι οι αγορές εργασίας εκεί παραμένουν ανοικτές για καταρτισμένα στελέχη.
Πέραν της «ιλαροτραγωδίας» στην οποία εξελίχθηκαν οι επιλογές του προηγούμενου πολιτικού σχηματισμού στην Ελλάδα και των επιπτώσεων που αυτή θα έχει μεσο-μακροπρόθεσμα ο Πειραιάς κατά γενική εκτίμηση βρίσκεται και πάλι να χάνει των ευκαιριών να προσελκύσει όλο εκείνο το δυναμικό που σήμερα κατευθύνεται σε Σιγκαπούρη και Χόνγκ Κονγκ ή που βολιδοσκοπεί την εκεί πραγματικότητα στην προοπτική μίας μεταφοράς μηδέ εξαιρουμένων και των βολιδοσκοπήσεων σε κέντρα της Ινδίας όπου εκτυλίσσονται ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Ο λόγος βέβαια των απωλειών για τον Πειραιά σχετίζεται με το περίφημο cluster για το οποίο έγινε και πρόσφατα λόγος στην συνάντηση που είχε στα γραφεία της ΕΕΕ στον Πειραιά το προεδρείο της με τον αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας υφυπουργό Άδωνι Γεωργιάδη.
ΑΠΟ-theseanation.gr
jlazarou@theseanation.com
Το γεγονός έχει οδηγήσει πολλά γραφεία που προσφέρουν πλειάδα υποστηρικτικών εργασιών προς τη ναυτιλία από το Λονδίνο να «μεταναστεύουν» προς τα εν λόγω κέντρα με ότι αυτό συνεπάγεται για το ναυτιλιακό κέντρο του Λονδίνου η πρωτοκαθεδρία του οποίου, για τέτοιες υπηρεσίες φαίνεται πως απειλείται.
Πέραν της εγγύτητας Σιγκαπούρης και Χόνγκ Κονγκ στα ναυτιλιακά αλλά και ναυπηγικά δρώμενα και τα δύο κέντρα εμφανίζουν σε σύγκριση με το Λονδίνο τις ίδιες δυνατότητες καθώς υφίσταται στελεχιακό δυναμικό στην πλειοψηφία του πολύγλωσσο και με μέση αλλά και υψηλή επιστημονική κατάρτιση που ενδεχομένως μπορεί να καλύψει τις νέες ανάγκες των γραφείων συνυπολογιζομένου και του γεγονότος ότι οι αγορές εργασίας εκεί παραμένουν ανοικτές για καταρτισμένα στελέχη.
Πέραν της «ιλαροτραγωδίας» στην οποία εξελίχθηκαν οι επιλογές του προηγούμενου πολιτικού σχηματισμού στην Ελλάδα και των επιπτώσεων που αυτή θα έχει μεσο-μακροπρόθεσμα ο Πειραιάς κατά γενική εκτίμηση βρίσκεται και πάλι να χάνει των ευκαιριών να προσελκύσει όλο εκείνο το δυναμικό που σήμερα κατευθύνεται σε Σιγκαπούρη και Χόνγκ Κονγκ ή που βολιδοσκοπεί την εκεί πραγματικότητα στην προοπτική μίας μεταφοράς μηδέ εξαιρουμένων και των βολιδοσκοπήσεων σε κέντρα της Ινδίας όπου εκτυλίσσονται ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Ο λόγος βέβαια των απωλειών για τον Πειραιά σχετίζεται με το περίφημο cluster για το οποίο έγινε και πρόσφατα λόγος στην συνάντηση που είχε στα γραφεία της ΕΕΕ στον Πειραιά το προεδρείο της με τον αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας υφυπουργό Άδωνι Γεωργιάδη.
ΑΠΟ-theseanation.gr
jlazarou@theseanation.com