Ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην κατασκευή έργων υποδομών σε ορισμένα ελληνικά λιμάνια έχουν εκφράσει εκπρόσωποι μεγάλων διεθνών εταιρειών κρουαζιέρας, υπό την προϋπόθεση όμως να υπάρξει καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης της κρουαζιέρας, γεγονός που θα επιτρέψει στις εταιρείες να υλοποιήσουν μακροχρόνιους σχεδιασμούς.
Ηδη μεγάλοι διεθνείς κολοσσοί της κρουαζιέρας, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, η Costa, η MSC και η Celebrity, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για επενδύσεις σε έργα υποδομής που θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και άλλων τουριστικών λιμένων. Κατά πληροφορίες, ενδιαφέρον έχουν επιδείξει οι άνθρωποι της Royal Caribbean και για τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου και του Ηρακλείου. Ιδιαιτέρως για το Ηράκλειο, οι άνθρωποι της Royal Caribbean σκέφτονται να επενδύσουν σε υποδομές προκειμένου το λιμάνι να μετατραπεί σε λιμάνι αφετηρίας (home port) για κρουαζιέρες προς την Αφρική, την Τουρκία και τα ελληνικά νησιά. Επίσης, ενδιαφέρον επιδεικνύουν και για τον Πειραιά. Η MCS έχει διαμηνύσει ότι, εφόσον υπάρξει πλήρης απελευθέρωση της κρουαζιέρας και βελτιωθούν τα μέτρα ασφαλείας για τους τουρίστες, ενδιαφέρονται να ξεκινούν από τον Πειραιά κυκλικές κρουαζιέρες συμμετέχοντας ακόμη και στα έργα βελτίωσης των υποδομών. Η εταιρεία ζητεί ακόμη να βελτιωθεί και το σύστημα «berth allocation» (σύστημα προκαθορισμένης ημερομηνίας και ώρας εξυπηρέτησης), το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα, καθώς «το χρονικό περιθώριο των έξι μηνών για τα ελληνικά λιμάνια είναι πολύ μικρό, όταν οι εταιρείες κάνουν τον προγραμματισμό τους ακόμη και ενάμιση χρόνο νωρίτερα». Ακόμη και οι άνθρωποι της Carnival, παρά την επιφυλακτικότητά τους, κατά πληροφορίες, έχουν διαμηνύσει ότι θα ενδιαφέρονταν να αποτελέσει ο Πειραιάς βάση τους για μελλοντικές κρουαζιέρες, ακόμη και προς τη Μαύρη Θάλασσα, εφόσον η πλήρης απελευθέρωση καλυφθεί και νομικά.Του
Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή