Aret Tasciyan |
To deal μεταξύ δύο μεσιτών ασφαλειών και η μετεγκατάσταση στον Περσικό αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στο σήριαλ της στροφής προς την Ανατολή της βιομηχανίας.
Έρχεται δε σε μια περίοδο που η Τουρκία επιδεικνύει ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ανακλαστικά σε τομείς όπως η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, το κόστος της σημαίας, η προοπτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας και το επενδυτικό εκτόπισμα για να αποκτήσει assets όπως ξενοδοχεία ή λιμάνια στην Ελλάδα.
Το ελληνοτουρκικό joint venture ακούει στο όνομα Omni Aries και στόχο έχει να «πιάσει» τις αγορές της Μέσης και Άπω ανατολής. Περιλαμβάνει γραφείο στο Ντουμπάι και θα «τρέξει», σύμφωνα με το TradeWinds, υπό την εποπτεία του βετεράνου μεσίτη ασφαλίσεων Nick Little συνεπικουρούμενο από τον Peter White στέλεχος της βιομηχανίας που είχε πει μακρόν λειτουργήσει από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η τουρκική πλευρά είναι η Omni του επιχειρηματία Aret Tasciyan, ο οποίος δηλώνει πως η Τουρκία ανοίγεται σε νέες αγορές και επιχειρεί να διεκδικήσει ρόλο περιφερειακού παίκτη και σε αυτόν τον κλάδο της ναυτιλίας, ιδιαίτερα κρίσιμο αυτή την εποχή. Σημειώνεται πως οι μεσίτες ασφαλειών έχουν να διαχειριστούν αυξανόμενα premiums τόσο λόγω της πειρατείας, όσο και λόγο της κλιμακούμενης έντασης στον Περσικό από τις απειλές της Τεχεράνης για κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ.
Η τουρκική εταιρεία αυτή ελέγχει το 65% των ασφαλίσεων των πλοίων ως αντικειμένων, αλλά και μεγάλο μέρος των P&I (protection-and-indemnity, συνολική κάλυψη) των τουρκικών ναυτιλιακών συμφερόντων. Η Omni έχει γραφεία και σε Λονδίνο, Γένοβα, Νιού Ζέρσεϊ, Μόντρεαλ και Τορόντο. Με την ελληνική Aries ήταν μέχρι τώρα ανταγωνιστές, ειδικά στα γραφεία της Γένοβας, αλλά τώρα η ελληνική πλευρά αποφάσισε να αναζητήσει στρατηγικό εταίρο για να ανοιχτεί στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της ανατολής.
Ηλίας Γ. Μπέλλος
Πηγή:www.capital.gr