Μέσα στην οικονομική κρίση που έχει πλήξει και την ακτοπλοία η Blue Star Ferries απαντάει με επενδύσεις αφού σε τέτοιους δύσκολους καιρούς πρέπει να προσφέρεις στους καταναλωτές το καλύτερο που μπορείς για να ξεχωρίσεις. Στο πλαίσιο αυτό έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή δύο πλοίων.
Τον Ιούνιο του 2009 συμφωνήθηκε με τα ναυπηγεία DAEWOO της Ν. ΚΟΡΕΑΣ η ναυπήγηση δύο υπερσύγχρονων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, ταχύτητας 26 μιλίων, μήκους 145,9 μέτρων, με μεταφορική ικανότητα 427 ΙΧ αυτοκινήτων ή 57 φορτηγών και 148 ΙΧ.
Το πρώτο πλοίο, το BLUE STAR DELOS, παρελήφθη τον Νοέμβριο του 2011 και έχει ήδη δρομολογηθεί στις Κυκλάδες ενώ το δεύτερο, το BLUE STAR PATMOS, αναμένεται να παραληφθεί το πρώτο τρίμηνο του 2012, για να δρομολογηθεί επίσης στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές Γραμμές.
Η δρομολόγηση των δύο αυτών πλοίων θα αναβαθμίσει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας γενικότερα, αφού προβλέπεται ότι μέχρι το 2012 το 90% των επιβατών που ταξιδεύουν στο Αιγαίο θα διακινούνται με νέα και σύγχρονα πλοία.
Για τους λόγους αυτούς η Blue Star Ferries ψηφίστηκε στα Ναυτιλιακά Βραβεία της Lloyd’s List ως «Η καλύτερη εταιρεία της χρονιάς» για το 2011.
Η δρομολόγηση του ολοκαίνουργιου BLUE STAR DELOS, μόλις στις 11 Νοεμβρίου 2011, στις γραμμές των Κυκλάδων και η παραλαβή του BLUE STAR PATMOS, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Άνοιξη του 2012, επιβεβαιώνουν τη συνέπεια του Ομίλου ATTICA GROUP για τη συνεχή εξέλιξη της εταιρείας αλλά και για τη συμβολή του στην ανάπτυξη των νησιών.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Τα πλοία του Ομίλου εκτελούν καθημερινά δρομολόγια, όλο το χρόνο. Το 2010 εκτελέστηκαν συνολικά 6.316 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 4.931 αφορούν στις Ακτοπλοϊκές γραμμές και 1.385 στις γραμμές Αδριατικής.
Η Εταιρεία εκτέλεσε το 2010, συνολικά 896 δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, δηλαδή σχεδόν 3 δρομολόγια κάθε μέρα.
Τα πλοία δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το μεταφορικό έργο του Ομίλου το 2010 ανήλθε σε 4.198.237 επιβάτες, 537.460 οχήματα Ι.Χ. και 266.512 φορτηγά.
Ως αποτέλεσμα των ποιοτικών υπηρεσιών που προσφέρονται, τα πλοία του Ομίλου κατέχουν μεγάλα μερίδια αγοράς στις γραμμές που δραστηριοποιούνται.
Το 2010, στο σύνολο των δρομολογίων από Πειραιά και Ραφήνα (με εξαίρεση τα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού), ο Όμιλος εκτέλεσε το 26,61% των δρομολογίων και μετέφερε το 31,91% των επιβατών, το 28,33% των οχημάτων I.X. και το 27,80% των φορτηγών.
Από το έτος 2000 η Εταιρεία εκτελεί με συνέπεια πλήθος δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΑΓΟΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ), με πολυετείς Συμβάσεις.
Το 2009, μετά από διαγωνισμό, υπεγράφησαν Συμβάσεις για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας μέχρι το 2019, για την εξυπηρέτηση των νησιών: ΗΡΑΚΛΕΙΑ, ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ, ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ, ΔΟΝΟΥΣΑ, ΑΜΟΡΓΟ και ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ.
Επίσης, το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ προσεγγίζει σε τακτικά δρομολόγια όλο το χρόνο στα νησιά ΝΙΣΥΡΟ, ΤΗΛΟ και ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ.
Πρόταση
«Πολλά μπορούν και πρέπει να γίνουν ακόμα, για να επιτύχουμε ως κλάδος το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υπηρεσιών προς και από τα νησιά μας. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να προχωρήσουμε χωρίς φόβο προς την πλήρη εναρμόνιση του θεσμικού μας πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, έτσι ώστε να ενθαρρυνθούν περαιτέρω οι επενδύσεις που είναι αναγκαίες για τη διατήρηση και βελτίωση του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών».
ΑΡΙΘΜΟΙ
- Στον Όμιλο ανήκουν 13 πλοία, εκ των οποίων τα 12 είναι ηλικίας μέχρι 10 ετών.
- Η συνολική αξία κτήσης των πλοίων ανέρχεται σε € 913 εκ.
- Το κόστος κατασκευής των πλοίων έχει καλυφθεί με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.
- Ναυπηγείται 1 νέο πλοίο, το BLUE STAR PATMOS, στα ναυπηγεία DAEWOO της Ν. Κορέας, το οποίο θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2012.
ΑΠΟ-marinews.gr