Ως ιδιαίτερης σημασίας φιγουράρει στον Τουρκικό Τύπο η επίσκεψη του Κινέζου Αντιπροέδρου κ. Xi Jinping.
Μάλιστα η Hurriyet χαρακτηρίζει ως σημαντικότερο κομμάτι της επίσκεψης του Xi Jinping την μετάβασή του στην Σμύρνη για να εξετάσει τις δυνατότητες κινεζικών επενδύσεων στην ζώνη ελευθέρου εμπορίου του Αιγαίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις επαϊόντων σε θέματα μεταφορών αλλά και διαμόρφωσης εμπορευματικών ροών η Κινεζική πλευρά προσβλέπει σε στρατηγικές τοποθετήσεις και στις δύο πλευρές του Αιγαίου καθώς οι ορίζοντες αναδιαμόρφωσης των εμπορευματικών ροών προδιαγράφουν εξελίξεις που σχετίζονται με το άνοιγμα νέων αγορών σε Μαύρη Θάλασσα αλλά και σε αγορές που σχετίζονται με χώρες της κεντρικής Ασίας όπου η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Τουρκίας χαρακτηρίζεται επαρκής.
Μάλιστα στη λογική αυτή, μόλις πρόσφατα η πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη ναυτιλιακή εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων MAERSK μέσω της θυγατρικής της APM Terminals, η οποία και θα διαχειρίζεται το νέο λιμάνι ως το 2046, προχώρησε σε στρατηγική κοινοπραξία με την τουρκική Petkim, για την κατασκευή νέου λιμανιού κοντά στην Σμύρνη από το οποίο θα διακινούνται ως και 1,5 εκ teu αρχικά και 3 εκ. teu σε δεύτερη φάση.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου στην ελληνική επικράτεια δεν φαίνεται να έχει αποκρυσταλλωθεί ακόμη η τάση της λιμενικής πολιτικής γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα σεναρίων αρχής γενομένης περί την τύχη των στρατηγικής σημασίας λιμένων και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον από Κινεζικής πλευράς για επαύξηση των υφιστάμενων αλλά και για νέες επενδύσεις στον λιμενικό τομέα.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι την πρόθεση της Cosco, να προχωρήσει σε περαιτέρω επενδύσεις επί ελληνικού εδάφους, είχε επανεπιβεβαιώσει ο υφυπουργός Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Κίνας, Zhang Xiaoqiang, σε συνάντηση του με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοίδη.
Ως γνωστόν η Cosco έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, γεγονός που είχε σημειωθεί και από άλλους Κινέζους αξιωματούχους που είχαν επισκεφθεί σε πρότερο χρόνο την Ελλάδα.
ΠΗΓΗ-theseanation.gr
Μάλιστα η Hurriyet χαρακτηρίζει ως σημαντικότερο κομμάτι της επίσκεψης του Xi Jinping την μετάβασή του στην Σμύρνη για να εξετάσει τις δυνατότητες κινεζικών επενδύσεων στην ζώνη ελευθέρου εμπορίου του Αιγαίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις επαϊόντων σε θέματα μεταφορών αλλά και διαμόρφωσης εμπορευματικών ροών η Κινεζική πλευρά προσβλέπει σε στρατηγικές τοποθετήσεις και στις δύο πλευρές του Αιγαίου καθώς οι ορίζοντες αναδιαμόρφωσης των εμπορευματικών ροών προδιαγράφουν εξελίξεις που σχετίζονται με το άνοιγμα νέων αγορών σε Μαύρη Θάλασσα αλλά και σε αγορές που σχετίζονται με χώρες της κεντρικής Ασίας όπου η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Τουρκίας χαρακτηρίζεται επαρκής.
Μάλιστα στη λογική αυτή, μόλις πρόσφατα η πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη ναυτιλιακή εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων MAERSK μέσω της θυγατρικής της APM Terminals, η οποία και θα διαχειρίζεται το νέο λιμάνι ως το 2046, προχώρησε σε στρατηγική κοινοπραξία με την τουρκική Petkim, για την κατασκευή νέου λιμανιού κοντά στην Σμύρνη από το οποίο θα διακινούνται ως και 1,5 εκ teu αρχικά και 3 εκ. teu σε δεύτερη φάση.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου στην ελληνική επικράτεια δεν φαίνεται να έχει αποκρυσταλλωθεί ακόμη η τάση της λιμενικής πολιτικής γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα σεναρίων αρχής γενομένης περί την τύχη των στρατηγικής σημασίας λιμένων και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον από Κινεζικής πλευράς για επαύξηση των υφιστάμενων αλλά και για νέες επενδύσεις στον λιμενικό τομέα.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι την πρόθεση της Cosco, να προχωρήσει σε περαιτέρω επενδύσεις επί ελληνικού εδάφους, είχε επανεπιβεβαιώσει ο υφυπουργός Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Κίνας, Zhang Xiaoqiang, σε συνάντηση του με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοίδη.
Ως γνωστόν η Cosco έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, γεγονός που είχε σημειωθεί και από άλλους Κινέζους αξιωματούχους που είχαν επισκεφθεί σε πρότερο χρόνο την Ελλάδα.
ΠΗΓΗ-theseanation.gr