Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων: Προβλήματα με τις συνθέσεις των φορτηγών πλοίων


Κύριο πρόβλημα αναδείχτηκε το θέμα της συνθέσεως των φορτηγών πλοίων έως 3000 κοχ , στην ανοικτή συζήτηση των μελών της Ένωσης που έλαβε χώρα στα γραφεία της στις 29 Μαρτίου. Η διαβούλευση είχε θέμα τον επανακαθορισμό των προβλημάτων του κλάδου και αποτελεί το κύριο μέλημα του νέου Διοικητικού Συμβουλίου που αναδείχτηκε στις αρχαιρεσίες στις 21 Φεβρουαρίου 2012 .


Είναι εντελώς αδικαιολόγητο και άκρως καταστροφικό για τον κλάδο το γεγονός ότι τα πλοία μέχρι 3000κοχ , μονίμως εξαιρούνται από όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν κατά καιρούς ψηφιστεί, με τελευταία τα μέτρα ανταγωνιστικότητας επί υπουργίας του Κου Κεφαλογιάννη, το 2007 .

Έτσι οι ρυθμίσεις που αφορούσαν την ελαστικοποίηση - μείωση των συνθέσεων η οποία ουσιαστικά αποτελούσε ορθολογική αναπροσαρμογή των συνθέσεων μέσω εγκριτικής πράξεως του άρθρου 13 και έδινε επιτέλους λύση σε όλα τα πλοία, αναίτια εξαιρούσε τα πλοία μέχρι 3.000 κοχ.
Αποτέλεσμα είναι το δυσανάλογο λειτουργικό κόστος της κατηγορίας αυτής σε σχέση με ποντοπόρα πλοία πολλαπλάσιου μεγέθους, τα οποία και καθιστά εξ ορισμού μη ανταγωνιστικά.

Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι τα πλοία έως 3.000 κοχ καλούνται να λειτουργούν με 12 τουλάχιστον άτομα πλήρωμα, αποκλειστικά ελληνικό και συμβεβλημένο με το ΝΑΤ, ενώ αντίστοιχα πλοίo 20.000 κοχ έχει σύνθεση πληρώματος 16 ατόμων με ΜΟΛΙΣ 4 Έλληνες + 1 δόκιμο αξιωματικό και συμβεβλημένο με το ΝΑΤ ΜΟΝΟ για τους έλληνες.

Σημειωτέον ότι ο αριθμός των πλοίων έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια δραματικά με μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη, ενώ τώρα πλέον οδεύει προς αφανισμό, με ορατό κίνδυνο διακοπής των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στο εσωτερικό της χώρας.

Είναι επιτακτική η ανάγκη να αρθεί η αδικία για αυτά τα πλοία, και να επεκταθούν τα μέτρα ενίσχυσης ανταγωνιστικότητας και στα κάτω των 3.000 κοχ, είτε υπάγονται στο άρθρο 13 είτε είναι νηολογημένα με τις πάγιες διατάξεις

Επιπροσθέτως έγινε εκτενής συζήτηση και για την δημιουργία παράλληλου νηολογίου, κάτι όμως που έχει άμεση σχέση με την λύση του προβλήματος των συνθέσεων .
Σε κάθε περίπτωση αυτό το θέμα θα διερευνηθεί με άλλους αρμόδιους φορείς.

Στην συνάντηση καταγράφηκαν επίσης προβλήματα όπως:

-Με τους πλοηγούς, όπου βάσει του ΚΥΑ 342206/01/96 τα ελληνικά φορτηγά πλοία άνω των 1.300 κόρων gross tonnage, διεθνούς καταμέτρησης υποχρεώνονται στην χρήση πλοηγών, παρά το γεγονός ότι είναι κάτω των 1.000 κόρων εθνικής καταμέτρησης .

Θα έπρεπε να ισχύει και στην χώρα μας το Pilot Exemption Certificate που ισχύει στην Ευρώπη, σύμφωνα με το οποίο το πλοίο απαλλάσσετε του πλοηγού εφόσον ο πλοίαρχος του πλοίου έχει την ζητούμενη εμπειρία και το πλοίο έχει τέτοια χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν την ασφαλή προσέγγιση στο λιμάνι.

Επιπλέον το θέμα γίνεται ακόμα δυσκολότερο αν συνεκτιμήσει κανείς το γεγονός ότι είτε λόγω έλλειψης ικανού αριθμού πλοηγών, είτε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών όπου η πρόσβαση στο πλοίο γίνεται με δυσκολία, και άλλων, σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στις αφιξοαναχωρήσεις των πλοίων .

-Με τα ρυμουλκά όπου και αυτά εντάσσονται στην ίδια λογική με τους πλοηγούς, θεωρώντας ότι η υποχρεωτική χρήση τους είναι υπερβολική, ειδικά για τα πλοία που έχουν τα χαρακτηριστικά για μια ασφαλή προσέγγιση, με την δεδομένη εμπειρία βεβαίως του πλοιάρχου .

-Με τον ΟΛΠ , ο οποίος πρέπει να υιοθετήσει μια πιο φιλική πολιτική στα πλοία των ευρωπαϊκών Μικρών Αποστάσεων δεδομένου ότι ο Πειραιάς για αυτά αποτελεί home port, με τις συχνές προσεγγίσεις .

Αναφορά σε απλοποίηση διατυπώσεων για την προσέγγιση οικονομικότερων τιμολογίων σε περίπτωση πολλαπλών προσεγγίσεων, χρησιμοποίηση πέραν του ενός παρόχου στις λιμενικές υπηρεσίες όπως π.χ. τα κατάλοιπα υγρά και στερεά κοκ.


-Επίσης η επιδιωκόμενη από τον κλάδο των επιβατηγών – οχηματαγωγών μείωση του ΦΠΑ σε 6,5%, εφόσον ευοδωθεί όπως ευχόμαστε, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αφορά όλες τις θαλάσσιες μεταφορές εσωτερικού ανεξάρτητα από τον τύπο του πλοίου που εκτελεί την μεταφορά.

Κλείνοντας ο Πρόεδρος και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο δεσμεύτηκε άμεσα να φέρει το θέμα των συνθέσεων προς συζήτηση στην επικείμενη συνάντηση με την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , κυρία Άννα Διαμαντοπούλου .

Παράλληλα να προγραμματίσει άμεσα αντίστοιχες συναντήσεις και με τους υπόλοιπους φορείς , ΟΛΠ , Γενική Γραμματεία Λιμένων κοκ , για την προώθηση των επιμέρους θεμάτων της.




ΠΗΓΗ:marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.