Μειωμένους συντελεστές Φόρου Προστιθέμενης
Αξίας (ΦΠΑ) για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προτείνει και το Κέντρο Προγραμματισμού
και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) εκτιμώντας ότι η μείωση των τιμών θα επιφέρει αύξηση
της ζήτησης άρα και των εσόδων κράτους και εταιρειών.
Στο πλαίσιο αυτό το ΚΕΠΕ καταθέτει δύο εναλλακτικές
προτάσεις πολιτικής που αφορούν στην αναπροσαρμογή του ΦΠΑ που επιβάλλεται στους
ακτοπλοϊκούς ναύλους.
Σύμφωνα με την πρώτη πρόταση του "κρατικού
ναυλολογίου" το τμήμα του καθαρού ναύλου που ισούται με το κρατικό ναυλολόγιο
σε κάθε γραμμή (απελευθερωμένη ή άγονη γραμμή) να φορολογείται με τον υπερμειωμένο
συντελεστή ΦΠΑ που σήμερα είναι 6,5%, τόσο για τους επιβάτες όσο και τα οχήματα.
Το τμήμα του καθαρού ναύλου που είναι πάνω
από το κρατικό ναυλολόγιο να φορολογείται με τον ισχύοντα σήμερα μειωμένο ΦΠΑ
(13%) για τους επιβάτες και τον πλήρη ΦΠΑ (23%) για τα οχήματα. Σε ό,τι αφορά το
ΦΠΑ που επιβάλλεται στον επίναυλο στα τέλη του ΟΛΠ και τα λιμενικά τέλη να σταθεροποιηθεί
σε όλα τα εισιτήρια στο μειωμένο ΦΠΑ (13%).
Η δεύτερη πρόταση "των μειωμένων συντελεστών
ΦΠΑ" προβλέπει την επέκταση της ειδικής φορολογικής μεταχείρισης των απομακρυσμένων
νησιών (μειωμένος ΦΠΑ κατά 30%) και στους ακτοπλοϊκούς ναύλους που αφορούν αυτά
τα νησιά. Αυτό σημαίνει ΦΠΑ 9% αντί 13% στη μεταφορά επιβατών και 16% αντί 23% στη
μεταφορά οχημάτων και φορτηγών.
Το σκεπτικό της πρότασης αυτής συνάδει και
με την απόφαση για ΦΠΑ 6,5% που ισχύει στη τουριστική διανομή σε κάθε περιοχή και
όχι μόνο στις απομακρυσμένες.
Το ΚΕΠΕ με τις προτάσεις του αναγνωρίζει ότι
την οικονομική ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΛΑΜΠΡΟΣ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
ΑΠΟ: marinews.gr