- Στο 40% η ανεργία των ναυτικών στο
yachting
Σε μία πολύ κρίσιμη περίοδο για την εξέλιξη
της τουριστικής χρονιάς, ο κλάδος των επαγγελματικών αλλά και των ιδιωτικών σκαφών
"βουλιάζει" για τα καλά.
Τόσο οι Έλληνες ιδιοκτήτες σκαφών όσο και
οι ξένοι που έδεναν στην χώρα μας, «μπαρκάρουν» για τις μαρίνες του Μαυροβουνίου
και της Τουρκίας λόγω της αστάθειας του φορολογικού συστήματος και των αυξημένων
τεκμηρίων διαβίωσης που αναμένεται να ισχύσουν για τη φορολόγηση του 2012, τα οποία
έχουν οδηγήσει σε ακινησία περίπου 4.000 σκάφη.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, υπολογίζεται
ότι την τελευταία διετία περισσότερα από 300 σκάφη έχουν καταπλεύσει σε μαρίνες
γειτονικών χωρών, καθώς τα τέλη ελληνισμού είναι πολύ χαμηλότερα και το φορολογικό
σύστημα πιο ξεκάθαρο.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών
Σκαφών Τουρισμού κ. Αντώνης Στελλιάτος είπε στο protothema.gr ότι: «Η αστάθεια των
φορολογικών διατάξεων και του νομοθετικού πλαισίου δημιούργησε ανασφάλεια στους
ιδιοκτήτες σκαφών που είχαν τη βάση τους στη χώρα μας και τώρα τους βλέπουμε να
φεύγουν για Μαυροβούνιο, Κροατία και Τουρκία όπου υπάρχει φορολογική σταθερότητα».
Σύμφωνα με στοιχεία οι απώλειες σε πληρότητα
και τζίρο στις μαρίνες αγγίζει το 25% σε σχέση με πριν από τρία χρόνια, ενώ στο
40% φτάνει η ανεργία των ναυτικών που εργάζονται στον κλάδο του επαγγελματικού
yachting.
«Προβληματισμένοι είναι και οι ξένοι ιδιοκτήτες
οι οποίο κάθε καλοκαίρι έφθαναν στην Ελλάδα με τα σκάφη τους γιατί ούτε και αυτοί
γνωρίζουν ακριβώς το φορολογικό σύστημα αλλά και τι θα ισχύει φέτος στις μαρίνες
με αποτέλεσμα να χάνουμε και από εκεί χρήματα. Είναι και αυτό ένα πλήγμα στον τουρισμό
μας.
Γι’ αυτό η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δει
πολύ προσεχτικά τον χώρο του επαγγελματικού και ιδιωτικού yachting» επισημαίνει
ο κ. Στελλιάτος.
Από τα 3500 πλοία τα 2700 είναι σκάφη αναψυχής,
ενώ τουλάχιστον 3000 Έλληνες ναυτικοί απασχολούνται στα επαγγελματικά τουριστικά
σκάφη.
Στο
μεταξύ, αρκετά σκάφη μένουν παροπλισμένα, καθώς η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στην
προσφορά, ενώ ήδη οι τράπεζες έχουν προβεί σε κατασχέσεις επαγγελματικών σκαφών,
ελέω της αδυναμίας των ιδιοκτητών να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις τους.
Του
Βασίλη Γούλα
για το protothema.gr
Αναδημοσίευση
ΑΠΟ: marinews.gr