Τα ελληνικά συμφέροντα πάντως εξακολουθούν
να "απέχουν" από μαζικές παραγγελίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία
εβδομάδα, ελληνικά συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία ενός πλοίου ξηρού φορτίου,
ενώ μία άλλη παραγγελία που αποδίδεται, από ναυλομεσιτικούς οίκους, στην Avin
International είναι παλαιότερη.
Επιπλέον στη διάρκεια του Απριλίου η
"συγκομιδή" σε νέες παραγγελίες από πλευράς ελληνικών συμφερόντων ήταν
φτωχή, καθώς κατεγράφησαν μόλις δυο ακόμη κινήσεις. Η πρώτη αφορά την Tsakos
Energy navigation (TEN) με την παραγγελία ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG) με οψιόν για ένα ακόμη, και η δεύτερη τη ναυτιλιακή εταιρεία Sun
Enterprises του Ομίλου Λιβανού, και αναφέρεται στην κατασκευή δύο product τάνκερ,
στα ναυπηγεία της Hyundai.
Πάντως μειωμένη επενδυτική δραστηριότητα των
ελληνικών συμφερόντων σε νεότευκτα πλοία καταγράφηκε και στη διάρκεια του πρώτου
τριμήνου του 2012. Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, οι Έλληνες εφοπλιστές
προχώρησαν στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου σε παραγγελίες 21 συνολικά νεότευκτων
πλοίων, εκ των οποίων δεκατρία είναι bulk carriers, έξι δεξαμενόπλοια και δύο πλοία
μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Οι εφοπλιστές επένδυσαν συνολικά 1,057 δισ.
δολάρια για τις συγκεκριμένες κατασκευές. Το πρώτο τρίμηνο του 2011 οι συνολικές
παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών ήταν 30 πλοία ύψους επένδυσης άνω των 1,016 δισ.
δολ., ωστόσο για 18 πλοία δεν είχε γίνει γνωστή η τιμή ναυπήγησης.
Παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο του 2012 παραγγέλθηκαν
283 πλοία έναντι 364 το ίδιο διάστημα του 2011 συνολικής αξίας 16,6 δισ. δολ. Το
2011 οι επενδύσεις σε νεότευκτα το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου είχαν ανέλθει στα
28,6 δισ. δολ., χωρίς όμως να γίνουν γνωστές οι τιμές ναυπήγησης 131 πλοίων.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική
Αναδημοσίευση
ΑΠΟ: marinews.gr