Ελαφρά μειωμένος είναι ο ρυθμός αγοραπωλησιών
πλοίων στο πρώτο τετράμηνο του 2012 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα,
ενώ λόγω της πτώσης της αξίας των πλοίων μειωμένα καταγράφονται και τα επενδυμένα
κεφάλαια.
Ειδικότερα, παγκοσμίως το πρώτο τετράμηνο
του 2012 άλλαξαν χέρια 312 πλοία συνολικής αξίας 3,67 δισ. δολ. έναντι 353 πλοίων
συνολικής αξίας 6,33 δισ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό
οίκο Allied Shipbroking.
Τα ελληνικά συμφέροντα, πρωταγωνίστησαν για
μία ακόμη φορά, διατηρώντας την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη. Επένδυσαν 1,08
δισ. δολ. και απέκτησαν 56 πλοία, ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι είχαν επενδύσει
1,17 δισ. δολ. για την αγορά 49 πλοίων.
Από τα 56 πλοία τα 28 ήταν πλοία μεταφοράς
ξηρού χύδην φορτίου, τα 17 δεξαμενόπλοια και τα 11 containerships, ενώ πέρυσι είχαν
αποκτήσει 19 πλοία ξηρού φορτίου, 12 δεξαμενόπλοια και 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στο μεταξύ, έντονη δραστηριότητα παρουσιάστηκε
την προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των νέων παραγγελιών και κυρίως στα δεξαμενόπλοια
medium range (MR).
Ειδικότερα σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο
Golden Destiny την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν διεθνώς περί τις 40 νέες παραγγελίες
ναυπήγησης πλοίων γεγονός που ισοδυναμεί με αύξηση 67% σε σύγκριση με μία εβδομάδα
πριν. Η συνολική χωρητικότητα των υπό παραγγελία πλοίων έφθασε τους 841.740 dwt
και η αξία της επένδυσης τους ξεπέρασε τα 1,14 δισ. δολ.
Οι περισσότερες παραγγελίες, 13 τον αριθμό,
δόθηκαν για δεξαμενόπλοια και κυρίως για πλοία τύπου MR όπου παρατηρείται ένα ιδιαίτερο
ενδιαφέρον. Επίσης ενδιαφέρον υπήρξε και για πλοία μεταφοράς αερίου.
Τα ελληνικά συμφέροντα πάντως εξακολουθούν
να "απέχουν" από μαζικές παραγγελίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία
εβδομάδα, ελληνικά συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία ενός πλοίου ξηρού φορτίου,
ενώ μία άλλη παραγγελία που αποδίδεται, από ναυλομεσιτικούς οίκους, στην Avin
International είναι παλαιότερη.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική
Αναδημοσίευση
ΑΠΟ: marinews.gr