Η εβδομάδα που μας πέρασε χαρακτηρίστηκε από
μία αντιστροφή του κλίματος ιδιαίτερα στις προσφερόμενες τιμές, αφού η Ινδία αυτή την
στιγμή βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς τιμών με 1ο το μέχρι πρότινος προβληματικό Μπαγκλαντές,
2ο το Πακιστάν και στην τελευταία θέση την Κίνα.
Με εξαίρεση το Μπαγκλαντές, οι αγορές της
Ινδίας και του Πακιστάν ήτανε αρκετά νευρικές με τους αγοραστές να είναι αρκετά επιφυλακτικοί καθώς
τα διαλυτήρια είχαν φτάσει στο ζενίθ της πληρότητας τους ενώ επικράτησε πάλι αβεβαιότητα σχετικά
με τις νομισματικές ισοτιμίες. Αντίστοιχα και η Κίνα
λόγω πληρότητας των διαλυτηρίων από την έντονη
δραστηριότητα των προηγουμένων εβδομάδων επιδεικνύει μία στάση αναμονής το οποίο αντικατοπτρίζεται
και από τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει.
Στην Ινδία, η έλλειψη υποψηφίων End Buyers
δημιούργησε προβλήματα καθυστερήσεων και πολλές περιπτώσεις επαναδιαπραγμάτευσης των τιμών.
Μετά από ένα αρκετά έντονο διάστημα δραστηριοποίησης το αγοραστικό ενδιαφέρον
αρχίζει και μειώνεται, οφειλόμενο φυσικά στην επερχόμενη περίοδο των μουσώνων αλλά και στην
διαταραγμένη ισοτιμία της ρουπίας με το δολλάριο.
Το Πακιστάν, όπως συνήθως ακολουθεί τα χνάρια
της Ινδίας παρουσιάζοντας μία διόρθωση των τιμών και συνεχίζει να ακολουθεί την τακτική του
να προτιμά δεξαμενόπλοια “gas free for man entry”.
Τα πρωτεία την εβδομάδα που πέρασε τα είχε
το Μπαγκλαντές, κλείνοντας όλους τους τύπους των πλοίων και στις πιο ανταγωνιστικές τιμές,
μετά βέβαια από μία μακρά περίοδο αποχής από την αγορά, εκμεταλλευόμενο φυσικά την μείωση δραστηριότητας
από τις ανταγωνίστριες χώρες.
Η Κίνα μετά από μία περίοδο έντονης δραστηριότητας
έφτασε και αυτή στα όρια χωρητικότητας των διαλυτηρίων της με αποτέλεσμα πλοία που στόχευαν
την Κίνα να πάνε στο Μπαγκλαντές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε
1,047,177 DWT εκ των οποίων περίπου το 66% (691,207 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το
23% (243,877 DWT) δεξαμενόπλοια, το 6% (61,280) MPP’s/Reefers και το 5% (50,813 DWT)
Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $
475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 -
$ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $
470 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 410 - $
425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Ανάλυση
G.Moundreas
SA
ΑΠΟ: marinews.gr
ΑΠΟ: marinews.gr