Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

Ακτοπλοΐα: Ώρα αποφάσεων

Ο τολμών νικά και ο νεκρός δεδικαίωται συνηθίζουν να λένε από καταβολής έθνους οι “σοφοί” Έλληνες”, απεικονίζοντας έτσι εύγλωττα μια ρεαλιστική κατά το μάλλον πραγματικότητα.

Εν προκειμένω στον τομέα της ακτοπλοΐας η ώρα των αποφάσεων φαίνεται να έχει φτάσει κάτω από τα πιεστικά πλέον διλήμματα τα οποία θα αναζητήσουν λύση προς τα τέλη της θερινής περιόδου, όποτε και αν αυτή περατωθεί υπό τις φετινές οικονομικές συνθήκες για την ακτοπλοΐα.


Είναι γνωστό, ότι για χρόνια ολόκληρα οι ακτοπλόοι ζητούσαν από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα την υιοθέτηση ενός ποιο ευέλικτου θεσμικού πλαισίου, επιμένοντας κατά καιρούς στην αναγκαιότητα της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού κανονισμού που διέπει τις ακτοπλοϊκές και επιβατικές δραστηρίοτητες στην λοιπή Ευρώπη.

Οι ακτοπλόοι είχαν προειδοποιήσει όπως εύγλωττα είχαν παρατηρήσει και οικονομικοί αναλυτές του χρηματοπιστωτικού συστήματος, το οποίο τα τελευταία χρόνια μέσα από μελέτες, τις γνωστές μελέτες της XRTC, είχαν προειδοποιήσει ότι η ακτοπλοΐα εάν συνεχίσει έτσι πηγαίνει ολοταχώς για το επιχειρηματικό της “θάνατο”.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν, η προαναφερθείσα ελληνική ρύση περί της μετά θάνατος δικαίωσης μάλλον δεν είναι λόγος να πραγματοποιηθεί στην παρούσα συγκυρία και για το λόγο αυτό απαιτείται πολύ σύντομα η νέα ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να λάβει τις ενδεδειγμένες και προ πολλών ετών υποδειχθείσες προτάσεις ώστε να αποφευχθεί ο οριστικός θάνατος ενός κλάδου ο οποίος στήριζε και στηρίζει το τουριστικό γίγνεσθαί αφενός αλλά και τις νησιωτικές οικονομίες της χώρας αφετέρου.

Είναι σίγουρο ότι η κινητικότητα μεταξύ των εταιρειών, είναι στο μέγιστο βαθμό καθώς επιτελικά της στελέχη προσπαθούν να διερευνήσουν δυνατότητες διατήρησης της ελάχιστης δυνατής ικμάδας έστω και με την πώληση πλοίων στη διεθνή αγορά, πώληση που σημαίνει ότι θα στερούσε αυτόματα από τις όποιες εσωτερικές γραμμές κάποιες σημαντικές μονάδες.

Από την άλλη πλευρά, η εμμονή παρελθόντων ετών και όχι μόνο στην καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου δρομολόγηση των ταχυπλόων για την οποία ευθύνεται εν μέρει και η συνδικαλιστική ναυτεργατική πλευρά, δημιούργησαν μια πληθώρα προβλημάτων παγκοίνως γνωστή στους παροικούντες τη Μιαούλη.

Τούτου δοθέντος οι αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο επιβάλλονται. Και το γεγονός αυτό δεν έχει διαλάθει της προσοχής του νέου υπουργού Κ. Μουσουρούλη. Ήδη κατά πληροφορίες το τι δέον γενέσθαι είναι εις γνώσιν του και εναπομένει να προσδιοριστεί ο χρονικός ορίζοντας μέσα στον οποίο θα πραγματωθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις ούτως ώστε να αποφευχθεί το “μοιραίον”.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι το κρίσιμο των περιστάσεων πρέπει να γίνει κατανοητό και από το συνδικαλιστικό ναυτεργατικό όργανο δεδομένου ότι μια μαζική πώληση μονάδων ή ενδεχόμενη χρεοκοπία ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων θα σήμαινε αυτόματα την απώλεια ενός εξαιρετικά σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας τόσο στη θάλασσα όσο και στην ξηρά, με ότι αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται.






ΠΗΓΗ: theseanation.gr
jlazarou@theseanation.com




Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637