Ενώ πριν 2 εβδομάδες και παρά την εκκρεμότητα
της απόφασης από τα Ινδικά δικαστήρια, η αγορά των διαλύσεων έδειχνε θετικά σημεία, την προηγούμενη
εβδομάδα υπήρξε μία ελαφριά αντιστροφή του θετικού κλίματος καθώς υπήρξε μείωση στις
τιμές του σιδήρου, πτώση της ζήτησης από το Μπαγκλαντές και ακόμη πιο πολύ από την Κίνα
καθώς και την επιλεκτική αγοραστική διάθεση του Πακιστάν.
Στην Ινδία, η συνεδρίαση του Ανώτατου _ικαστηρίου
ώστε να αποφασίσει για το τι θα γίνει με τα επικίνδυνα και τοξικά υλικά έχει ήδη αναβληθεί
2 φορές και όλοι περιμένουν να δουν τι θα προκύψει χωρίς αυτό να έχει επηρεάσει όμως τις διαλύσεις,
τουλάχιστον ακόμη αλλά δημιουργώντας ένα κλίμα αβεβαιότητας έχοντας φρέσκες τις μνήμες από
το κλείσιμο του γειτονικού Μπαγκλαντές πριν
μερικούς μήνες. Ταυτόχρονα το τοπικό νόμισμα,
άρχισε πάλι να δείχνει κάποια σημάδια κόπωσης και σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου
η αγορά άρχισε να δείχνει σημεία υποχώρησης.
Το Πακιστάν συνεχίζει το ίδιο μοτίβο, απολαμβάνοντας
το πλεονέκτημα που έχει στα δεξαμενόπλοια (Gas Free for Man Entrance
Only) έναντι των ανταγωνιστών του, ενώ σε μερικές περιπτώσεις έκλεισε πλοία σε τιμές χαμηλότερες
από αυτές που πρόσφερε η Ινδία, καθώς εκτός από το πλεονέκτημα στα δεξαμενόπλοια, πλεονεκτεί
λόγω γεωγραφικής θέσης έχει και χαμηλότερα τέλη λιμενισμού (D/A fees).
Το Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και αντιμετωπίζει
προβλήματα χωρητικότητας αφού τις προηγούμενες εβδομάδες δραστηριοποιήθηκε σε
αρκετά μεγάλο βαθμό και σε καλά επίπεδα τιμών.
Η πτώση των τιμών του σιδήρου στην Κίνα σε
συνδυασμό με την μείωση της ζήτησης σιδήρου από διαλύσεις πλοίων, δεν δημιουργεί τις κατάλληλες
προϋποθέσεις για την αγορά της με τους τελικούς αγοραστές να προσφέρουν σε χαμηλότερα
επίπεδα και σε επιλεγμένα πλοία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία
εβδομάδα ήτανε 967,585 DWT εκ των οποίων περίπου το 24% (229,699 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 34% (329,002 DWT) Tankers, και το 42% (408,884 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $
405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 -
$ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $
380 - $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $
350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ:
G.Moundreas SA
ΑΠΟ-marinews.gr