Ναυλαγορά: Τα καλά νέα είναι δυσεύρετα

Με πολύ δυσκολία πλέον ψάχνουμε να βρούμε κανένα καλό νέο να μπορέσουμε να γίνουμε και λίγο ευχάριστοι… Τα καλά νέα είναι δυσεύρετα και δυστυχώς οι ναυλαγορές μας μπήκαν με το «αριστερό» για την τρέχουσα χρονιά καθώς ο γενικός δείκτης του Baltic Exchange έπεσε ακόμα και κάτω από τις 1.400
μονάδες ένα επίπεδο που οι περισσότεροι τεχνικοί αναλυτές είχαν θεσπίσει ως ένα από τα κατώτατα όρια αντίστασης ( Για να δώσουμε ένα δείγμα είμαστε σήμερα στο χαμηλότερο από τις 4 Φεβ 2009).

Το ερώτημα είναι όχι αν οι τεχνικοί αναλυτές θα βγουν αληθινοί που προβλέπουν περαιτέρω πτώση του γενικού δείκτη BDI, αλλά αν τελικά υπάρχει κάποιο θεμελιώδες της αγοράς από το οποία να μπορέσουμε να κρατηθούμε και να φρενάρουμε αυτή την κατακόρυφη πτώση;

Ίσως μερικά καλά νέα αλλάξουν, βελτιώσουν την ψυχολογία, αντιστρέψουν την οπτική μας γωνιά και τελικά το ποτήρι μπορεί και να είναι μισογεμάτο παρά μισοάδειο όπως οι περισσότεροι θα το έβλεπαν. Υπάρχουν όμως;

Έρχονται και οι αργίες της νέας χρονιάς στην Κίνα, αυτό σίγουρα θα φέρει περισσότερη υποτονικότητα στην αγορά, όμως ενδέχεται πριν από αυτές τις αργίες να δώσει το λεγόμενο στοκάρισμα, δηλαδή προκαταβολικές παραγγελίες από την Κίνα για να γεμίσουν τα αποθέματα τους μιας και πάντα έτσι πράττουν οι Κινέζοι. Αυτό θα έρθει ως μάννα εξ’ ουρανού και το ευχάριστο θα είναι ότι τα μεγάλα Capes θα πάρουν μια ανάσα, και θα ανέβουν από τα πολύ χαμηλά επίπεδα που βρίσκονται τώρα.

Ήδη κάποια κλεισίματα από Δυτική Αυστραλία για Κίνα γίνανε σε επίπεδα $6.65 – $6.75 δολάρια ανά τόνο σε σύγκριση με τα $6.45 της περασμένης εβδομάδας. Αυτό είναι ένα καλό σημάδι ότι μπορεί να δούμε τα Capes να ξεκολλάνε από το πάτωμα που είχαν ακουμπήσει.

Πολλά πλοία έχουν επηρεασθεί από τις πλημμύρες της Αυστραλίας και δεν είναι λίγα αυτά που φεύγουν κενά για ταξίδι από τον Ειρηνικό προς Ατλαντικό σε αναζήτηση κάποιου ναύλου. Να σας πούμε ότι σε γενικές γραμμές από την αρχή της χρονιάς ο γενικός δείκτης έχει χάσει ένα 22%, τα capes μέσα σε λιγότερο από μήνα έχουν χάσει 33%, τα Panamaxes κοντά στα 7%, τα Supramaxes 4% και τα μικρότερα Handysizes 6%. Ακόμα αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι οι 19 συνεχόμενες πτωτικές συνεδρίες για τον δείκτη BCI των Capes, που πιθανολογούμε ότι από την επόμενη εβδομάδα θα ανακάμψει.

Για ακόμη μία εβδομάδα θα μπορούσαμε να πούμε ότι συνεχίζει να επικρατεί μια αίσθηση αρνητικότητας και αβεβαιότητας στον χώρο των αγοραπωλησιών κάτι που φαίνεται αρκετά λογικό και αναμενόμενο, αφού η ναυλαγορά τις τελευταίες βδομάδες βρίσκεται σε μια πλήρη σύγχυση κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό μέσω των δεικτών που την αντιπροσωπεύουν, όπου τους διακρίνουμε να οδηγούνται με αργό και σταθερό ρυθμό όλο και σε χειρότερα επίπεδα από αυτά που είχαμε συναντήσει στα μέσα και τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

Αυτή η αρνητικότητα και αβεβαιότητα που προαναφέραμε θα λέγαμε ότι δεν οφείλεται μόνο στην κακή πορεία της ναυλαγοράς αλλά και γενικότερα στις διάφορες χρηματοοικονομικές αναλύσεις που κυκλοφορούν και διαβάζει καθημερινά ο κάθε ενδεχόμενος επενδυτής, όπου οι περισσότερες εξ’ αυτών εμφανίζουν το μέλλον την παγκόσμιας ναυτιλίας ως κάτι αβέβαιο και κάνουν λόγο για μια νέα επικείμενη κρίση που πλησιάζει μέσα στους επόμενους μήνες.

Αυτό όπως είναι λογικό επηρεάζει άμεσα την ψυχολογία και έπειτα τις επιχειρηματικές κινήσεις του κάθε επενδυτή που επιθυμεί να εισέλθει στον χώρο της ναυτιλίας αλλά και εκείνων όπου θα ‘θελαν να αγοράσουν ένα ακόμα πλοίο ή να φρεσκάρουν τον
υπάρχον στόλο τους, διότι τους αποθαρρύνει και δεν τους επιτρέπει να ελπίζουν σε ένα έστω χαμηλό περιθώριο κέρδους.
Το μόνο θετικό αλλά και συνάμα αρνητικό για αυτούς που θα έχουν τον ρόλο του πωλητή είναι ότι όλοι συμφωνούμαι ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μια πολύ σημαντική πτώση στις αξίες των πλοίων και ίσως έπειτα από καιρό να δούμε τις τιμές των πλοίων να αντικατοπτρίζουν την πραγματική ναυλαγορά.

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές αναλύσεις έχουν αρνητικό περιεχόμενο, το οποίο στηρίζεται ως επί τον πλείστον στο φαινόμενο του overcapacity λόγο του αυξημένου νεότευκτων πλοίων που αναμένονται να καθελκυστούν μέσα στο 2011 και
2012, αυτήν όπως και την περασμένη εβδομάδα εντοπίσαμε ένα πολύ έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για πλοία HANDYSIZE και HANDYMAX χτισμένα κυρίως στα μέσα και τέλη της δεκαετίας του 1980.

Σε πολλές περιπτώσεις αυτό το ενδιαφέρον ήταν ικανό ώστε να μετουσιωθεί σε κλεισμένη συμφωνία, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτό που συνέβαινε σε όλη την διάρκεια και κυρίως στα τέλη του προηγούμενου χρόνου που εντοπίζαμε και κάναμε λόγο για ένα αξιοσημείωτο αγοραστικό ενδιαφέρον το οποίο παρέμενε παρατηρητής των όσων διαδραματιζόταν στον χώρο των αγοραπωλησιών, αφού οι τιμές των πλοίων δεν αποτυπώνονταν από την πραγματική ναυλαγορά που είχαμε αλλά από αυτό που αποκαλούμαι ‘’owners’ expectations’’ και αποτελείται κυρίως από τι πιστεύει ο πλοιοκτήτης ότι το πλοίο του αξίζει σε σχέση με την κατάσταση και συντήρηση του, καθώς και από τι παρόμοιο είχε πουληθεί την περασμένη εβδομάδα (last done).

Όλα τα μεγέθη πλοίων είναι πτωτικά εκτός από τα Supramax που κινούνται ανοδικά και τα μικρά τα Handies που και αυτά δείχνουν αν μη τι άλλο ότι σταθεροποιήθηκαν. Ο γενικός δείκτης υπέκυψε όμως υπό την πίεση κυρίως των Panamax αυτή την εβδομάδα και όχι των Capes, όπως συνήθως μας είχε συνηθίσει τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι
για μια ακόμα φορά τα Capes παρουσιάζονται να αποδίδουν λιγότερο από τα Panamaxes και οριακά τα Capes αποτυπώνονται να βγάζουν μετά βίας λίγο περισσότερο ακόμα και από τα Handies!!

Ανάλυση: NCSC (N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS

Απο το -http://www.marinews.gr/pub/category.asp?lang=gr&page=1&catid=6&contentid=14031

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.