Ηδη το ερώτημα αν και πότε θα πέσουν οι αξίες των πλοίων αρχίζει να απασχολεί τους ναυτιλιακούς κύκλους. Σύμφωνα πάντως με οικονομικούς αναλυτές προς το παρόν «το μοντέρνο τονάζ των Bulk Carriers απέχει προκλητικά από τις συναλλαγές, καθώς οι
αγοραστές περιμένουν να αντανακλασθεί στις τιμές η συσσωρευμένη πίεση της πτώσης της ναυλαγοράς, οι δε πωλητές περιμένουν να είναι κάποιος άλλος ο πρώτος που θα ενδώσει.Εάν πάντως ο δείκτης BDI δώσει έστω ελάχιστα δείγματα σταθεροποίησης, οι τιμές δεν θα υποχωρήσουν για αρκετό διάστημα, ακόμα και εάν διατηρηθούν οι ναύλοι στο σημερινό 35% περίπου από τα μέσα επίπεδα του 2010».
Αυτή την αναμενόμενη για τους αγοραστές υποχώρηση οι αναλυτές την βλέπουν προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου, στο βαθμό βέβαια που η ναυλαγορά ακολουθήσει την πορεία που έχει προδιαγράψει ήδη και βρίσκεται κάτω από τις 2.500 μονάδες που βρέθηκε σε μέσους όρους ο BDI το 2010.
Κατά τον Ted Petropoulos, διευθύνοντα σύμβουλο της Petrofin Research, το κρίσιμο θέμα το επόμενο διάστημα για τη ναυτιλία είναι η πτώση των αξιών των πλοίων η οποία θα δημιουργήσει προβλήματα σε όσους πλοιοκτήτες έχουν αδύνατη ρευστότητα. Ωστόσο οι περισσότεροι αναλυτές συμφωνούν ότι οι τράπεζες δεν θα προχωρήσουν σε «νευρικές ενέργειες» και όπως την περίοδο της κρίσης του 2008 θα συνεργαστούν με τους πλοιοκτήτες προκειμένου να συνεχιστεί η εξυπηρέτηση των δανείων.
Πάντως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και όσο ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI βρίσκεται στα επίπεδα των 1.500 μονάδων, τα φαινόμενα επαναδιαπραγμάτευσης των δανείων θα έρθουν και πάλι στην επικαιρότητα.
Απο το - http://www.portnet.gr/2009-11-14-12-50-07/7717-2011-01-26-06-36-57.html