Ανάλυση: G.Moundreas S.A.
Οι οικονομικές ειδήσεις του επταημέρου, ως κριτήριο για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας σε σχέση με
τις εξελίξεις στις ναυτιλιακές αγορές, δεν είναι ούτε οι Ευρωπαϊκές παλινωδίες και....καλένδες για τα μέτρα διευθέτησης του δημοσιονομικού χρέους που αναφέρθηκαν την περασμένη εβδομάδα, ούτε τα εξαγωγικά άλματα Ιαπωνίας και Γερμανίας προς την Ασία που ανεβάζουν τους δείκτες εμπιστοσύνης και τους σύνθετους δείκτες δραστηριότητας PMΙ , ούτε τα αυξημένα κέρδη δ΄ τριμήνου μερικών Αμερικανικών εταιρειών ή οι
θετικοί 6 στους 10 δείκτες του μικτού Leading.
Οι σημαντικές ειδήσεις του επταημέρου είναι πάλι δύο, μία
άκρως θετική και μία άκρως αρνητική, ίσως γιατί ζούμε σε εποχή....ακραίων φαινομένων γενικώς.
- Η μή αναμενόμενη Κινεζική επιτάχυνση δ’ τριμήνου 2010 στο 9,8% και 10,3% για όλο το έτος είναι
καθοριστικής σημασίας, γιατί επήλθε παρά τα μέτρα αποθέρμανσης και μάλιστα με επίτευξη του στόχου
μείωσης του πληθωρισμού στο 4,6% από 5,1% του γ΄ τριμήνου.
Αυτό δίνει το νέο στοιχείο (νέο βέβαια για τους
συστηματικά....ανησυχούντες διεθνώς για την Κίνα), ότι τα μέτρα αποθέρμανσης, αποτρέπουν μόνο την
επικίνδυνη επιτάχυνση χωρίς να θιγεί ο ρυθμός προσθήκης νέων φορτίων των Κινεζικών μεταφορών.
Επί πλέον επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά το καθόλου πλέον... παράδοξο των αριστοτεχνικών χειρισμών της γιγαντιαίας καπιταλιστικής οικονομίας από την υποτιθέμενη....κομμουνιστική ηγεσία, και αυξάνει την εμπιστοσύνη για την συνέχεια.
Επομένως, αυτή η ρότα της Κίνας, μαζί με την επιτάχυνση των χωρών Future 7 και Frontier Markets,
θα προσφέρουν καλύτερη του αναμενόμενου στήριξη στο νέο τονάζ και στους ναύλους, άν και ανεπαρκώς
βέβαια για ...καλύτερες μέρες, αφού η αλλαγή ρότας και του ανεπτυγμένου κόσμου δεν είναι ακόμα σαφής.
- Το αρνητικό μήνυμα της εβδομάδος ήταν τα αποθέματα αργού και βενζίνης των ΗΠΑ. Μόλις πέρασαν τα
μεγάλα κρύα με την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, άρχισαν να αυξάνονται τα αποθέματα πέραν των
προσδοκιών, γιατί προφανώς η μεν βιομηχανία δεν τραβάει ενέργεια, η δε αυτοκίνηση....αραιώνει ακόμα λόγω
ανυποχώρητης ανεργίας.
Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι η αύξηση των αποθεμάτων βενζίνης σημειώθηκε παρά τον μειωμένο βαθμό απασχόλησης των διϋλιστηρίων στο 83% από 86% την περασμένη εβδομάδα, και από την σταθεροποίηση έως πτωτική τάση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, σε επίρρωση των προβλέψεων της πλειοψηφίας των αναλυτών της πετρελαϊκής βιομηχανίας ότι θα υποχωρήσουν.
- Η συνολική δυναμική λοιπόν των οικονομικών μεταβολών δεν συνηγορεί ακόμα για γρήγορη δραστική
αύξηση του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου ώστε να απορροφηθεί η εισροή των 1,600 περίπου νεότευκτων
πλοίων ξηρού τονάζ που είναι προγραμματισμένα για παράδοση εφέτος.
Και ναι μεν δεν θα παραδοθούν όλα
γιατί οι περισσότερες ακυρώσεις αφορούσαν παραδόσεις 2011, αλλ’ όμως οι παρατάσεις- αναβολές του 2009
και 2010 δεν έχουν άλλο περιθώριο συσσώρευσης και θα πραγματοποιηθούν εφέτος.
Έτσι, το πιθανότερο είναι να σημειωθεί μια μικρότερη....έκπτωση παραδόσεων νεότευκτων εφέτος της τάξεως του 30% έναντι 35-40% των προηγούμενων δύο ετών, δηλαδή να παραδοθούν 1,100-1,200 πλοία έναντι περίπου 900 πέρυσι και 600 το 2009.
Με βάση αυτές τις παραδόσεις νεότευκτων, τον υπάρχοντα παγκόσμιο στόλο Dry, τις τρέχουσες επιδόσεις
των ανεπτυγμένων, τον σημερινό ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και των διαλύσεων υπερήλικων και
με κανονικό ρυθμό παραδόσεων νεότευκτων 6-7% του τονάζ από το 2012 και μετέπειτα, η προσέγγιση προς ένα
ικανοποιητικό επίπεδο ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης θα αρχίσει το νωρίτερο από το β΄ εξάμηνο του 2013.
- Μέχρι τότε, και παρά το συχνό μας χιούμορ για τις αστοχίες των ανεπτυγμένων οικονομιών, δεν αποκλείονται
επιδόσεις καλύτερες του αναμενόμενου, χάρη στα τεράστια περιθώρια κινητοποίησης δυνάμεων και έντασης
μέτρων προσαρμογής και εξυγίανσης δημόσιου αλλά και ιδιωτικού τομέα και αύξησης της παραγωγικότητας που
υπάρχουν, λόγω της γενικής χαλάρωσης που δεν είναι μόνο Ελληνικό φαινόμενο και προηγήθηκε της κρίσης.
Παράλληλα, είναι γνωστό ότι υπάρχουν στην ναυτιλία τεράστια περιθώρια u945 αύξησης της οριακής ροπής προς
διάλυση τονάζ ανάλογα με τον βαθμό πίεσης από την πτώση της ναυλαγοράς, μέχρι να πέσει ο μέσος όρος
ηλικίας διαλύσεων ξηρού τονάζ από τα 30 και πλέον χρόνια σήμερα, στα 25.
Αυτά, μαζί με την πείρα των τραπεζών στον ψύχραιμο χειρισμό ναυτιλιακών κρίσεων, που απέκτησαν μετά την κρίση των 80’s και το μάθημα της εξαφάνισης από την αγορά των.....νευρικών τραπεζών εκείνης της κρίσης, ειδικά καθώς είναι πλέον αισθητή η καυτή ανάσα των Κινεζικών τραπεζικών κολοσσών που ετοιμάζονται να εισβάλλουν στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, συνηγορούν για πιο ήρεμα νερά από ότι αναμένουν μερικοί , μέχρι την ανάκαμψη.
ΑΠΟ - http://www.marinews.gr
Οι οικονομικές ειδήσεις του επταημέρου, ως κριτήριο για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας σε σχέση με
τις εξελίξεις στις ναυτιλιακές αγορές, δεν είναι ούτε οι Ευρωπαϊκές παλινωδίες και....καλένδες για τα μέτρα διευθέτησης του δημοσιονομικού χρέους που αναφέρθηκαν την περασμένη εβδομάδα, ούτε τα εξαγωγικά άλματα Ιαπωνίας και Γερμανίας προς την Ασία που ανεβάζουν τους δείκτες εμπιστοσύνης και τους σύνθετους δείκτες δραστηριότητας PMΙ , ούτε τα αυξημένα κέρδη δ΄ τριμήνου μερικών Αμερικανικών εταιρειών ή οι
θετικοί 6 στους 10 δείκτες του μικτού Leading.
Οι σημαντικές ειδήσεις του επταημέρου είναι πάλι δύο, μία
άκρως θετική και μία άκρως αρνητική, ίσως γιατί ζούμε σε εποχή....ακραίων φαινομένων γενικώς.
- Η μή αναμενόμενη Κινεζική επιτάχυνση δ’ τριμήνου 2010 στο 9,8% και 10,3% για όλο το έτος είναι
καθοριστικής σημασίας, γιατί επήλθε παρά τα μέτρα αποθέρμανσης και μάλιστα με επίτευξη του στόχου
μείωσης του πληθωρισμού στο 4,6% από 5,1% του γ΄ τριμήνου.
Αυτό δίνει το νέο στοιχείο (νέο βέβαια για τους
συστηματικά....ανησυχούντες διεθνώς για την Κίνα), ότι τα μέτρα αποθέρμανσης, αποτρέπουν μόνο την
επικίνδυνη επιτάχυνση χωρίς να θιγεί ο ρυθμός προσθήκης νέων φορτίων των Κινεζικών μεταφορών.
Επί πλέον επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά το καθόλου πλέον... παράδοξο των αριστοτεχνικών χειρισμών της γιγαντιαίας καπιταλιστικής οικονομίας από την υποτιθέμενη....κομμουνιστική ηγεσία, και αυξάνει την εμπιστοσύνη για την συνέχεια.
Επομένως, αυτή η ρότα της Κίνας, μαζί με την επιτάχυνση των χωρών Future 7 και Frontier Markets,
θα προσφέρουν καλύτερη του αναμενόμενου στήριξη στο νέο τονάζ και στους ναύλους, άν και ανεπαρκώς
βέβαια για ...καλύτερες μέρες, αφού η αλλαγή ρότας και του ανεπτυγμένου κόσμου δεν είναι ακόμα σαφής.
- Το αρνητικό μήνυμα της εβδομάδος ήταν τα αποθέματα αργού και βενζίνης των ΗΠΑ. Μόλις πέρασαν τα
μεγάλα κρύα με την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, άρχισαν να αυξάνονται τα αποθέματα πέραν των
προσδοκιών, γιατί προφανώς η μεν βιομηχανία δεν τραβάει ενέργεια, η δε αυτοκίνηση....αραιώνει ακόμα λόγω
ανυποχώρητης ανεργίας.
Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι η αύξηση των αποθεμάτων βενζίνης σημειώθηκε παρά τον μειωμένο βαθμό απασχόλησης των διϋλιστηρίων στο 83% από 86% την περασμένη εβδομάδα, και από την σταθεροποίηση έως πτωτική τάση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, σε επίρρωση των προβλέψεων της πλειοψηφίας των αναλυτών της πετρελαϊκής βιομηχανίας ότι θα υποχωρήσουν.
- Η συνολική δυναμική λοιπόν των οικονομικών μεταβολών δεν συνηγορεί ακόμα για γρήγορη δραστική
αύξηση του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου ώστε να απορροφηθεί η εισροή των 1,600 περίπου νεότευκτων
πλοίων ξηρού τονάζ που είναι προγραμματισμένα για παράδοση εφέτος.
Και ναι μεν δεν θα παραδοθούν όλα
γιατί οι περισσότερες ακυρώσεις αφορούσαν παραδόσεις 2011, αλλ’ όμως οι παρατάσεις- αναβολές του 2009
και 2010 δεν έχουν άλλο περιθώριο συσσώρευσης και θα πραγματοποιηθούν εφέτος.
Έτσι, το πιθανότερο είναι να σημειωθεί μια μικρότερη....έκπτωση παραδόσεων νεότευκτων εφέτος της τάξεως του 30% έναντι 35-40% των προηγούμενων δύο ετών, δηλαδή να παραδοθούν 1,100-1,200 πλοία έναντι περίπου 900 πέρυσι και 600 το 2009.
Με βάση αυτές τις παραδόσεις νεότευκτων, τον υπάρχοντα παγκόσμιο στόλο Dry, τις τρέχουσες επιδόσεις
των ανεπτυγμένων, τον σημερινό ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και των διαλύσεων υπερήλικων και
με κανονικό ρυθμό παραδόσεων νεότευκτων 6-7% του τονάζ από το 2012 και μετέπειτα, η προσέγγιση προς ένα
ικανοποιητικό επίπεδο ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης θα αρχίσει το νωρίτερο από το β΄ εξάμηνο του 2013.
- Μέχρι τότε, και παρά το συχνό μας χιούμορ για τις αστοχίες των ανεπτυγμένων οικονομιών, δεν αποκλείονται
επιδόσεις καλύτερες του αναμενόμενου, χάρη στα τεράστια περιθώρια κινητοποίησης δυνάμεων και έντασης
μέτρων προσαρμογής και εξυγίανσης δημόσιου αλλά και ιδιωτικού τομέα και αύξησης της παραγωγικότητας που
υπάρχουν, λόγω της γενικής χαλάρωσης που δεν είναι μόνο Ελληνικό φαινόμενο και προηγήθηκε της κρίσης.
Παράλληλα, είναι γνωστό ότι υπάρχουν στην ναυτιλία τεράστια περιθώρια u945 αύξησης της οριακής ροπής προς
διάλυση τονάζ ανάλογα με τον βαθμό πίεσης από την πτώση της ναυλαγοράς, μέχρι να πέσει ο μέσος όρος
ηλικίας διαλύσεων ξηρού τονάζ από τα 30 και πλέον χρόνια σήμερα, στα 25.
Αυτά, μαζί με την πείρα των τραπεζών στον ψύχραιμο χειρισμό ναυτιλιακών κρίσεων, που απέκτησαν μετά την κρίση των 80’s και το μάθημα της εξαφάνισης από την αγορά των.....νευρικών τραπεζών εκείνης της κρίσης, ειδικά καθώς είναι πλέον αισθητή η καυτή ανάσα των Κινεζικών τραπεζικών κολοσσών που ετοιμάζονται να εισβάλλουν στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, συνηγορούν για πιο ήρεμα νερά από ότι αναμένουν μερικοί , μέχρι την ανάκαμψη.
ΑΠΟ - http://www.marinews.gr