Στον απόηχο των κινεζικών διακοπών και των ενδείξεων ανάσχεσης της πτώσης της ναυλαγοράς, η στάση αναμονής αγοραστών και πωλητών για στάθμιση της κατάστασης και εκτίμηση της κατεύθυνσης που θα πάρουν οι ναύλοι και οι τιμές, μείωσε σημαντικά τις αγοραπωλησίες ξηρού τονάζ. Αντίθετα, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι συναλλαγές ήταν αυξημένες όχι γιατί συμβαίνει κάτι διαφορετικό στις συνθήκες της αγοράς,
αλλά γιατί είχαν ατονήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της κρίσης και συσσωρεύθηκαν ανάγκες ανανέωσης στόλων.
✏ Αξιοσημείωτο είναι ότι το Caper ‘BLUE EVEREST’ 180,000 DWT (2010 Daehan) πουλήθηκε στην Λιβύη
προς $62.6 εκ. , δηλαδή χωρίς σημαντική πτώση τιμής σε σύγκριση με την προ διμήνου πώληση 2Χ180,000
DWT (2010 Daehan) αδελφών σκαφών σε Κινέζους προς $ 62,8 εκ., παρά την σημαντική πτώση της
ναυλαγοράς έκτοτε.
✏ Στον τομέα των Supramax, η φημολογούμενη τις τελευταίες εβδομάδες πώληση σε χαμηλή τιμή του
‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki), ανακοινώθηκε ως οριστική προς $22,8 εκ. με επωφελούμενους
Έλληνες αγοραστές. Εάν εν τω μεταξύ δεν είχε ανασχεθεί η πτώση της ναυλαγοράς από τις 7 Φεβρουαρίου, αυτή
η συναλλαγή θα σηματοδοτούσε πολύ πιθανόν σημαντική γενική πτώση των τιμών ξηρού τονάζ. Κατά τα άλλα,
το ‘AVNIR’ 42,842 DWT (1985 Mitsubishi) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $ 7,7 εκ. και το ‘BULK ISLAND’
37,687 DWT (1984 Kanasashi) πουλήθηκε επίσης σε Κινέζους προς $ 6,4 εκ.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, το VLCC ‘FORMOSAPETRO EMPIRE’ 299,170 DWT (2004
Universal) πουλήθηκε στην Sinοchem προς $74 εκ. Τελευταία πώληση συνομήλικου VLCC ήταν του
‘ARDENNE VENTURE’ 318,658 DWT (2004 Hyundai) τον περασμένο Οκτώβριο προς $ 89 εκ. Το Suezmax
‘GENMAR GULF’ 149,803 DWT (1991 Daewoo) προς $ 11 εκ. Η συναλλαγή της εβδομάδος ήταν η ενδο –
ρωσική πώληση από την Primorsk στην Sovcomflot των Ice Class 1C Crude/Prod. Aframax ‘GOVERNOR
FARKHUTDINAV’ και ‘SAKHALIN ISLAND’ 108,078 DWT (2004 Split) μαζί με τα ‘CAPTAIN
KOSTICHEV’ , ‘PAVEL CHERNYSH’ , ‘VIKTOR TITOV’ 100,900 DWT (2005 Hyundai) και το
‘ZALIV AΝIVA’ 104,000 DWT (2009 Hyundai) προς $ 280 εκ. en bloc. Δεν είναι γνωστές άλλες λεπτομέρειες
της συναλλαγής για να κριθεί η χαμηλή μέση τιμή των $ 46,6 εκ το καθένα σε σύγκριση με την πρόσφατη
πώληση του ‘PACIFIC SPIRIT’ 113.000 DWT (2008 New Times) προς $ 55 εκ. Στην κατηγορία επίσης των
Aframax, το double hull ‘FLY EAGLE’ 98,570 DWT (1992 Dalian) πουλήθηκε στο Bangladesh προς $ 10 εκ .
και το double hull ‘MILKY WAY’ 96,934 DWT (1991 Sumitomo) σε άγνωστους προς $ 9 εκ. Η τιμή των $ 30
εκ. που πουλήθηκε καθένα από τα IMO II/III ‘NORTH POINT’ και ‘EAST POINT’ 50,930 DWT
(2005/2006 STX) στην S. Livanos μπορεί να θεωρηθεί αρκετά σταθερή σε σχέση με παραπλήσιες συναλλαγές
του τελευταίου εξαμήνου. Χαλάρωση των τιμών των Chem/Products γίνεται κάπως αισθητή στις πωλήσεις
παλαιότερου τονάζ , όπως του ‘LEPTA MERMAID’ 45,908 DWT (1999 Shin Kurushima) σε Έλληνες προς
$15,5 εκ., δηλαδή 10% περίπου κάτω από τα επίπεδα του Ιουλίου 2010.Κατά τα άλλα, το stainless steel ‘
CHEMSTAR KING’ 19,508 DWT (1998 Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Νορβηγούς προς $13,25 εκ. και το
double sides product ‘MISTRAL’ 5,215 DWT (1995 Russia) πουλήθηκε σε άγνωστους προς $ 3,75 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr
Από: G.Moundreas SA
αλλά γιατί είχαν ατονήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της κρίσης και συσσωρεύθηκαν ανάγκες ανανέωσης στόλων.
✏ Αξιοσημείωτο είναι ότι το Caper ‘BLUE EVEREST’ 180,000 DWT (2010 Daehan) πουλήθηκε στην Λιβύη
προς $62.6 εκ. , δηλαδή χωρίς σημαντική πτώση τιμής σε σύγκριση με την προ διμήνου πώληση 2Χ180,000
DWT (2010 Daehan) αδελφών σκαφών σε Κινέζους προς $ 62,8 εκ., παρά την σημαντική πτώση της
ναυλαγοράς έκτοτε.
✏ Στον τομέα των Supramax, η φημολογούμενη τις τελευταίες εβδομάδες πώληση σε χαμηλή τιμή του
‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki), ανακοινώθηκε ως οριστική προς $22,8 εκ. με επωφελούμενους
Έλληνες αγοραστές. Εάν εν τω μεταξύ δεν είχε ανασχεθεί η πτώση της ναυλαγοράς από τις 7 Φεβρουαρίου, αυτή
η συναλλαγή θα σηματοδοτούσε πολύ πιθανόν σημαντική γενική πτώση των τιμών ξηρού τονάζ. Κατά τα άλλα,
το ‘AVNIR’ 42,842 DWT (1985 Mitsubishi) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $ 7,7 εκ. και το ‘BULK ISLAND’
37,687 DWT (1984 Kanasashi) πουλήθηκε επίσης σε Κινέζους προς $ 6,4 εκ.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, το VLCC ‘FORMOSAPETRO EMPIRE’ 299,170 DWT (2004
Universal) πουλήθηκε στην Sinοchem προς $74 εκ. Τελευταία πώληση συνομήλικου VLCC ήταν του
‘ARDENNE VENTURE’ 318,658 DWT (2004 Hyundai) τον περασμένο Οκτώβριο προς $ 89 εκ. Το Suezmax
‘GENMAR GULF’ 149,803 DWT (1991 Daewoo) προς $ 11 εκ. Η συναλλαγή της εβδομάδος ήταν η ενδο –
ρωσική πώληση από την Primorsk στην Sovcomflot των Ice Class 1C Crude/Prod. Aframax ‘GOVERNOR
FARKHUTDINAV’ και ‘SAKHALIN ISLAND’ 108,078 DWT (2004 Split) μαζί με τα ‘CAPTAIN
KOSTICHEV’ , ‘PAVEL CHERNYSH’ , ‘VIKTOR TITOV’ 100,900 DWT (2005 Hyundai) και το
‘ZALIV AΝIVA’ 104,000 DWT (2009 Hyundai) προς $ 280 εκ. en bloc. Δεν είναι γνωστές άλλες λεπτομέρειες
της συναλλαγής για να κριθεί η χαμηλή μέση τιμή των $ 46,6 εκ το καθένα σε σύγκριση με την πρόσφατη
πώληση του ‘PACIFIC SPIRIT’ 113.000 DWT (2008 New Times) προς $ 55 εκ. Στην κατηγορία επίσης των
Aframax, το double hull ‘FLY EAGLE’ 98,570 DWT (1992 Dalian) πουλήθηκε στο Bangladesh προς $ 10 εκ .
και το double hull ‘MILKY WAY’ 96,934 DWT (1991 Sumitomo) σε άγνωστους προς $ 9 εκ. Η τιμή των $ 30
εκ. που πουλήθηκε καθένα από τα IMO II/III ‘NORTH POINT’ και ‘EAST POINT’ 50,930 DWT
(2005/2006 STX) στην S. Livanos μπορεί να θεωρηθεί αρκετά σταθερή σε σχέση με παραπλήσιες συναλλαγές
του τελευταίου εξαμήνου. Χαλάρωση των τιμών των Chem/Products γίνεται κάπως αισθητή στις πωλήσεις
παλαιότερου τονάζ , όπως του ‘LEPTA MERMAID’ 45,908 DWT (1999 Shin Kurushima) σε Έλληνες προς
$15,5 εκ., δηλαδή 10% περίπου κάτω από τα επίπεδα του Ιουλίου 2010.Κατά τα άλλα, το stainless steel ‘
CHEMSTAR KING’ 19,508 DWT (1998 Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Νορβηγούς προς $13,25 εκ. και το
double sides product ‘MISTRAL’ 5,215 DWT (1995 Russia) πουλήθηκε σε άγνωστους προς $ 3,75 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr
Από: G.Moundreas SA