Αν η κυβέρνηση “έφευγε” από το 51%, θα υπήρχε ενδιαφέρον
Μετά τις προτροπές της Τρόικα προς την ελληνική κυβέρνηση για πώληση μεριδίων από κρατικές επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες, ανοίγει νέα προοπτική για τον ΟΛΠ.
Κι αυτό γιατί παράγοντες της αγοράς εμφανίζουν ως πιθανόν να ανοίξει η όρεξη στους Κινέζους της Cosco για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στον Πειραιά και κατ’ επέκταση στη Μεσόγειο που είναι η νότια πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
«Το λιμάνι του Πειραιά, τελικά, με την υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco προέτρεξε των απαιτήσεων της Τρόϊκα. Με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την ενδεχόμενη πώληση μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο οι Κινέζοι προβάλουν ως φαβορί ώστε να ενισχύσουν τη θέση τους στο λιμάνι στρατηγικά μέσω πλέον της συμμετοχής τους στον ΟΛΠ. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί το σενάριο και η κυβέρνηση παρακάμψει τον νόμο που υποχρεώνει το Δημόσιο να έχει 51%, δεν αποκλείεται οι Κινέζοι, με την επόμενη κίνησή τους να πάρουν την πλειοψηφία» αναφέρουν και προσθέτουν:
«Ο ΟΛΠ θα δοκιμαστεί εάν αντέχει στον σκληρό ανταγωνισμό. Η ΣΕΠ-Cosco έχει κόστος διαμορφωμένο κατά 40% λιγότερο από τον ΟΛΠ. Μακροπρόθεσμα εάν ο ΟΛΠ δεν λάβει μέτρα βελτίωσης παραγωγικότητας και δεν γίνει περισσότερο ανταγωνιστικός, ελλοχεύει ο… κίνδυνος η ΣΕΠ να συμμετάσχει ως στρατηγικός επενδυτής στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ και να δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση στα λιμενικά δεδομένα της Ελλάδας και σε συνδυασμό τόσο με την απαίτηση της Τρόικα όσο και με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ύψους 50 δισ. ευρώ».
Βέβαια. το σενάριο αυτό της Τρόικα βάζει στο παιχνίδι και την MSC αν και οι Κινέζοι προηγούνται. «Οι Ιταλοί θα σπεύσουν να κάνουν συμβάσεις. Οι μεγάλες εταιρείες που αναζητούν καλά λιμάνια στη Μεσόγειο δεν μπορούν να μείνουν μακριά από τις επόμενες κινήσεις» τονίζουν οι ίδιοι οικονομικοί παράγοντες.
ΑΠΟ-protothema.gr