Εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ ετησίως, μείωση κατανάλωσης καύσιμου της τάξεως του 5%, αλλά και βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της ναυτιλίας αναμένονται ως αποτέλεσμα της εξέλιξης των συστημάτων πληροφορικής του ευρύτερου κλάδου, σύμφωνα με απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε γραπτή ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Σπύρου Δανέλλη.
Στη γραπτή ερώτησή του, ο Σπύρος Δανέλλης επικαλέστηκε δημοσίευμα της εφημερίδας «Financial Times», βάσει του οποίου η ενοποίηση των διαδικασιών των διακινητών (logistics sector) με αυτές των εταιρειών-πελατών τους, έχει αυξήσει τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας μεταφοράς τα τελευταία χρόνια, επιτρέποντας την εξοικονόμηση κεφαλαίων και καυσίμου.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη κατ' αίτηση της Επιτροπής - η οποία επιβεβαιώνει τις εξελίξεις στις οποίες αναφέρεται η ερώτηση του έλληνα ευρωβουλευτή - οι συγκεκριμένες τεχνολογικές βελτιώσεις παρέχουν τη δυνατότητα στις εφοδιαστικές επιχειρήσεις και στις εθνικές διοικήσεις να εξοικονομούν περίπου ένα δισ. ευρώ ετησίως, εφόσον επιτρέπει μεγαλύτερη πληρότητα πλοίων και οχημάτων που χρησιμοποιούνται για την προώθηση πριν και μετά την φόρτωση, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές μειώθηκαν στο διάστημα 2008-2009, ιδίως στο πλαίσιο της οικονομικής συγκυρίας. Για να επιβεβαιώσει και να ενθαρρύνει την τάση αυτή η Επιτροπή θεωρεί ότι έχει ουσιώδη σημασία η βελτίωση των συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνίας.»
Όσον αφορά την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης για τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας, η Επιτροπή υπογραμμίζει τη στήριξή της στη προσπάθεια που γίνεται για σχετική συμφωνία σε παγκόσμιο επίπεδο: «Για να εξασφαλιστεί σταθερή μείωση των εκπομπών και ουδέτερος ανταγωνισμός σε έναν παγκοσμιοποιημένο τομέα, η λύση αυτή πρέπει να επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Η Επιτροπή υποστηρίζει σθεναρά τη διαδικασία αυτή.»
Στη γραπτή ερώτησή του, ο Σπύρος Δανέλλης επικαλέστηκε δημοσίευμα της εφημερίδας «Financial Times», βάσει του οποίου η ενοποίηση των διαδικασιών των διακινητών (logistics sector) με αυτές των εταιρειών-πελατών τους, έχει αυξήσει τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας μεταφοράς τα τελευταία χρόνια, επιτρέποντας την εξοικονόμηση κεφαλαίων και καυσίμου.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη κατ' αίτηση της Επιτροπής - η οποία επιβεβαιώνει τις εξελίξεις στις οποίες αναφέρεται η ερώτηση του έλληνα ευρωβουλευτή - οι συγκεκριμένες τεχνολογικές βελτιώσεις παρέχουν τη δυνατότητα στις εφοδιαστικές επιχειρήσεις και στις εθνικές διοικήσεις να εξοικονομούν περίπου ένα δισ. ευρώ ετησίως, εφόσον επιτρέπει μεγαλύτερη πληρότητα πλοίων και οχημάτων που χρησιμοποιούνται για την προώθηση πριν και μετά την φόρτωση, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές μειώθηκαν στο διάστημα 2008-2009, ιδίως στο πλαίσιο της οικονομικής συγκυρίας. Για να επιβεβαιώσει και να ενθαρρύνει την τάση αυτή η Επιτροπή θεωρεί ότι έχει ουσιώδη σημασία η βελτίωση των συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνίας.»
Όσον αφορά την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης για τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας, η Επιτροπή υπογραμμίζει τη στήριξή της στη προσπάθεια που γίνεται για σχετική συμφωνία σε παγκόσμιο επίπεδο: «Για να εξασφαλιστεί σταθερή μείωση των εκπομπών και ουδέτερος ανταγωνισμός σε έναν παγκοσμιοποιημένο τομέα, η λύση αυτή πρέπει να επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Η Επιτροπή υποστηρίζει σθεναρά τη διαδικασία αυτή.»
ΑΠΟ-dealnews.gr