Έκτακτη εισφορά 50.000 λιρών δηλαδή περί τα 58.000 ευρώ θα κληθούν να καταβάλουν κάθε χρόνο οι Έλληνες εφοπλιστές αλλά και όλοι οι ξένοι υπήκοοι που κατοικούν στην Βρετανία περισσότερα από 12 χρόνια χωρίς να δηλώνουν επαγγελματική έδρα στη χώρα. Το μέτρο λαμβάνεται ουσιαστικά για να μπορέσει το βρετανικό δημόσιο να αντλήσει έσοδα από τους δεκάδες χιλιάδες εύπορους αλλοδαπούς που κατοικούν επί χρόνια κυρίως στο Λονδίνο. Μεταξύ τους τα πολυπληθέστερα εθνικά τμήματα είναι οι Ρώσοι αλλά και οι Έλληνες και οι Κύπριοι με πρώτους στο στόχαστρο του βρετανικού φορολογικού νόμου τους Έλληνες εφοπλιστές και τα στελέχη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που επανδρώνουν εκατοντάδες ναυτιλιακά γραφεία.
Το μέτρο θα ισχύσει από το Απρίλιο του 2012, ενώ η μέχρι σήμερα αντίστοιχη εισφορά των 30.000 λιρών θα παραμείνει σε ισχύ για όσους έχουν τουλάχιστον 7 χρόνια παραμονής την τελευταία 9ετία στη Βρετανία.
Ουσιαστικά δίδεται ένα περαιτέρω κίνητρο για όσους Έλληνες εφοπλιστές επιθυμούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, πλην όμως σε μια περίοδο που η σοβούσα οικονομική κρίση δημιουργεί εντονότατη αβεβαιότητα και για τους φορολογικούς συντελεστές και μέτρα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν εδώ. Αν και τα έσοδα από τη ναυτιλία παραμένουν αφορολόγητα στην Ελλάδα οι αλλεπάλληλες αυξήσεις φορολογίας σε ακίνητα, επενδύσεις, μερίσματα και κάθε είδους υπεραξία έχουν ήδη δημιουργήσει ένα εχθρικό φορολογικό περιβάλλον όχι μόνο για Έλληνες αλλά και για όσους ξένους θα επιθυμούσαν να έρθουν εδώ και να επενδύσουν.
Η Βρετανία με το νέο προϋπολογισμό που κατέθεσε την Τετάρτη επιχειρεί να περιορίσει το επίσης όπως και στην Ελλάδα δημοσιονομικό της έλλειμμα αλλά παράλληλα έχει λάβει και σημαντικά μέτρα στο μέτωπο της μείωσης των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων.
Τόσο το Λονδίνο όσο και η Αθήνα φορολογώντας τη ναυτιλία ξεχνούν πως ουσιαστικά προσθέτουν ένα αντικίνητρο σε επιχειρηματίες που η δραστηριότητά τους δημιουργεί άμεσα και έμμεσα δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα η ναυτιλία καλύπτει εύκολα μεγάλο τμήμα του ελλείμματος του ισοζυγίου εμπορικών συναλλαγών, ενώ ουσιαστικά είναι ο μεγαλύτερος πυλώνας της οικονομικής δραστηριότητας μαζί με τον τουρισμό φέρνοντας δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε συνάλλαγμα κάθε χρόνο.
Του Γιώργου Γ. Λιάρου
ΑΠΟ-newscode.gr