Η αρνητική στάση και τα περιοριστικά μέτρα της Τουρκίας, όπως το εμπάργκο στην κυπριακή σημαία, αποτελούν εμπόδιο για την περαιτέρω ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας.
Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου, Δημήτρης Χριστόφιας στην 22η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
Όπως επισημάνθηκε: «Η καθιέρωση της Κύπρου ως παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης με ένα καθόλα σύγχρονο και ολοκληρωμένο ναυτιλιακό σύμπλεγμα και η εδραίωσή της ως ποιοτικού νηολογίου είναι πια γεγονός αδιαμφισβήτητο», ενώ τονίστηκε ότι:
Πορεία ανάκαμψης
«Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει απορροφήσει τα αρνητικά αποτελέσματα της κρίσης και παρουσιάζεται σε πορεία ανάκαμψης».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο κ. Χριστόφια στόχος αυτής της κυβέρνησης της Κύπρου είναι η συνεχής παροχή κινήτρων, φορολογικών και άλλων, στο πλαίσιο που επιτρέπουν οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε η Κύπρος όχι μόνο να διατηρήσει την εξέχουσα θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά να την βελτιώσει και να την αναπτύξει περαιτέρω.
Ο κ. Χριστόφιας έκανε την εκτίμηση ότι η κυπριακή ναυτιλία θα κατείχε ακόμη πιο ψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη εάν δεν υπήρχε η συνεχής αρνητική στάση και τα περιοριστικά μέτρα της Τουρκίας.
«Τα μέτρα αυτά επηρεάζουν και πλοία με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες που προσεγγίζουν κυπριακά λιμάνια ή έχουν οποιαδήποτε σχέση με εταιρείες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην Κυπριακή Δημοκρατία, όπως επίσης και το θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ της Ε.Ε. και της Τουρκίας», ανέφερε και προσέθεσε:
«Το τουρκικό εμπάργκο εμποδίζει την εφαρμογή των αρχών δικαίου και του ελεύθερου ανταγωνισμού στο θαλάσσιο εμπόριο με την Ευρωπαϊκή Ενωση. Καταβάλλουμε ιδιαίτερες και συνεχείς προσπάθειες για άρση των απαγορεύσεων της Τουρκίας, κάτι που άλλωστε απαιτείται και από τις συμβατικές υποχρεώσεις της προς την ίδια την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια συνεχής και κλιμακούμενη εντατικοποίηση αυτών των προσπαθειών».
Ελεύθερη διακίνηση
Στο τουρκικό εμπάργκο για υπό κυπριακή σημαία πλοία αναφέρθηκε και η υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή. Όπως τόνισε η άρση του θα έχει θετικό οικονομικό και πολιτικό αντίκτυπο. «Η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων είναι ζωτική για την οικονομική ανάπτυξη του ανθρώπου και με αυτό το δεδομένο, η άρση του τουρκικού εμπάργκο στα υπό κυπριακή σημαία πλοία, σίγουρα θα έχει θετικό οικονομικό και πολιτικό αντίκτυπο», ανέφερε.
Ο πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτικού Επιμελητηρίου, captain Eugen Adami, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρόσφατη έγκριση του νέου, πλήρως αναθεωρημένου κυπριακού ναυτιλιακού φορολογικού συστήματος. Κάλεσε επίσης την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειές της για επίλυση των βασικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως το τουρκικό εμπάργκο.
Το 2010
Το 2010 για την κυπριακή ναυτιλία είναι σημαδιακό, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το νέο φορολογικό πλαίσιο το οποίο εκτιμάται από τους φορείς της Κύπρου ότι προσδίδει περισσότερη ανταγωνιστικότητα και ελκυστικότητα στην κυπριακή ναυτιλία.
Τι προβλέπει το φορολογικό
Το νέο πλαίσιο προβλέπει τη φορολόγηση με βάση την ολική χωρητικότητα των πλοίων. Οι πλοιοδιαχειρίστριες εταιρείες που λειτουργούν στην Κύπρο έχουν την επιλογή είτε να φορολογούνται βάσει της χωρητικότητας των πλοίων που διαχειρίζονται, ως ποσοστό του κανονικού συντελεστή (εξαιρούνται τα κυπριακά πλοία που βρίσκονται υπό την πλήρη διαχείρισή τους), είτε να φορολογούνται με βάση τα έσοδά τους με ποσοστό 4,25%.
Ο υπό κυπριακή σημαία στόλος έχει μια συνολική χωρητικότητα περίπου 20 εκατ. κόρων ολικής χωρητικότητας, και βρίσκεται στην τρίτη θέση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη δέκατη σε παγκόσμιο επίπεδο.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου, Δημήτρης Χριστόφιας στην 22η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
Όπως επισημάνθηκε: «Η καθιέρωση της Κύπρου ως παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης με ένα καθόλα σύγχρονο και ολοκληρωμένο ναυτιλιακό σύμπλεγμα και η εδραίωσή της ως ποιοτικού νηολογίου είναι πια γεγονός αδιαμφισβήτητο», ενώ τονίστηκε ότι:
Πορεία ανάκαμψης
«Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει απορροφήσει τα αρνητικά αποτελέσματα της κρίσης και παρουσιάζεται σε πορεία ανάκαμψης».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο κ. Χριστόφια στόχος αυτής της κυβέρνησης της Κύπρου είναι η συνεχής παροχή κινήτρων, φορολογικών και άλλων, στο πλαίσιο που επιτρέπουν οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε η Κύπρος όχι μόνο να διατηρήσει την εξέχουσα θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά να την βελτιώσει και να την αναπτύξει περαιτέρω.
Ο κ. Χριστόφιας έκανε την εκτίμηση ότι η κυπριακή ναυτιλία θα κατείχε ακόμη πιο ψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη εάν δεν υπήρχε η συνεχής αρνητική στάση και τα περιοριστικά μέτρα της Τουρκίας.
«Τα μέτρα αυτά επηρεάζουν και πλοία με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες που προσεγγίζουν κυπριακά λιμάνια ή έχουν οποιαδήποτε σχέση με εταιρείες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην Κυπριακή Δημοκρατία, όπως επίσης και το θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ της Ε.Ε. και της Τουρκίας», ανέφερε και προσέθεσε:
«Το τουρκικό εμπάργκο εμποδίζει την εφαρμογή των αρχών δικαίου και του ελεύθερου ανταγωνισμού στο θαλάσσιο εμπόριο με την Ευρωπαϊκή Ενωση. Καταβάλλουμε ιδιαίτερες και συνεχείς προσπάθειες για άρση των απαγορεύσεων της Τουρκίας, κάτι που άλλωστε απαιτείται και από τις συμβατικές υποχρεώσεις της προς την ίδια την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια συνεχής και κλιμακούμενη εντατικοποίηση αυτών των προσπαθειών».
Ελεύθερη διακίνηση
Στο τουρκικό εμπάργκο για υπό κυπριακή σημαία πλοία αναφέρθηκε και η υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή. Όπως τόνισε η άρση του θα έχει θετικό οικονομικό και πολιτικό αντίκτυπο. «Η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων είναι ζωτική για την οικονομική ανάπτυξη του ανθρώπου και με αυτό το δεδομένο, η άρση του τουρκικού εμπάργκο στα υπό κυπριακή σημαία πλοία, σίγουρα θα έχει θετικό οικονομικό και πολιτικό αντίκτυπο», ανέφερε.
Ο πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτικού Επιμελητηρίου, captain Eugen Adami, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρόσφατη έγκριση του νέου, πλήρως αναθεωρημένου κυπριακού ναυτιλιακού φορολογικού συστήματος. Κάλεσε επίσης την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειές της για επίλυση των βασικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως το τουρκικό εμπάργκο.
Το 2010
Το 2010 για την κυπριακή ναυτιλία είναι σημαδιακό, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το νέο φορολογικό πλαίσιο το οποίο εκτιμάται από τους φορείς της Κύπρου ότι προσδίδει περισσότερη ανταγωνιστικότητα και ελκυστικότητα στην κυπριακή ναυτιλία.
Τι προβλέπει το φορολογικό
Το νέο πλαίσιο προβλέπει τη φορολόγηση με βάση την ολική χωρητικότητα των πλοίων. Οι πλοιοδιαχειρίστριες εταιρείες που λειτουργούν στην Κύπρο έχουν την επιλογή είτε να φορολογούνται βάσει της χωρητικότητας των πλοίων που διαχειρίζονται, ως ποσοστό του κανονικού συντελεστή (εξαιρούνται τα κυπριακά πλοία που βρίσκονται υπό την πλήρη διαχείρισή τους), είτε να φορολογούνται με βάση τα έσοδά τους με ποσοστό 4,25%.
Ο υπό κυπριακή σημαία στόλος έχει μια συνολική χωρητικότητα περίπου 20 εκατ. κόρων ολικής χωρητικότητας, και βρίσκεται στην τρίτη θέση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη δέκατη σε παγκόσμιο επίπεδο.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική