Με επενδύσεις συνολικού ύψους 1,9 δισ. δολαρίων σε παραγγελίες για νεότευκτα και αγορές πλοίων, έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο του 2011 οι Ελληνες εφοπλιστές.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για κατασκευή πλοίων, έχουν κλείσει συμφωνίες για 29 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,18 εκατ. dwt και αξίας 1,07 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny για τα 15 από τα 29 συμβόλαια δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος των επενδύσεων.
Τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου παραμένουν πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 15 παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 1,07 εκατ. dwt.
Στη δεύτερη θέση όμως έχουν περάσει πλέον τα containerships, από τα δεξαμενόπλοια που κυριαρχούσαν τα προηγούμενα χρόνια, με 10 παραγγελίες συνολικής αξίας 503 εκατ. δολαρίων.
Ειδικότερα σε παραγγελίες στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011 έχουν προχωρήσει η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου για δύο post panamax, με παράδοση για το 2014 η Tsakos Shipping & Trading του ομίλου Τσάκου για δύο post panamax με παράδοση το 2014. Και οι δύο εταιρείες έχουν καταθέσει τις παραγγελίες τους στα ναυπηγεία Sungdong της Κορέας.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, από δύο containerships τύπου small panamax έχουν καταθέσει σε κινέζικες κλίνες οι εταιρείες Paragon Shipping συμφερόντων Μιχάλη Μποδούρογλου, Thenamaris συμφερόντων Ντίνου Μαρτίνου, και Evalend Shipping συμφερόντων Κρίτωνα Λεντούδη στα ναυπηγεία Shejiang της Κίνας.
Η παράδοση των πλοίων είναι προγραμματισμένη για το 2013, 2012 και 2014 αντίστοιχα. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με τρεις παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 265.400 dwt και ένα gas carrier.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα και η Container Carrier Corporation συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη κατάθεσε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων container ships 5.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Σημειώνεται ότι το 2010 οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν προχωρήσει σε 250 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 26,66 εκατ. dwt και αξίας 7,6 δισ. δολαρίων με την υποσημείωση ότι για 105 συμβόλαια δεν είχαν γίνει γνωστές οι αξίες τους.
Τα περισσότερα συμβόλαια αφορούσαν bulkcarriers, 154 συνολικά με χωρητικότητα 13,69 εκατ. dwt. Ακολουθούσαν τα δεξαμενόπλοια με 68 παραγγελίες χωρητικότητας 11,6 εκατ. dwt και τρίτα ήταν τα containerships με 21 παραγγελίες 1,18 εκατ. dwt. Επίσης είχαν κατατεθεί παραγγελίες για 5 gas tankers και για δύο επιβατηγά πλοία.
Αγοραπωλησίες
Στον τομέα των αγοραπωλησιών στα χέρια των Ελλήνων εφοπλιστών στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έχουν περάσει 37 πλοία χωρητικότητας 2,89 εκατ. dwt και αξίας 829,7 εκατ. δολαρίων.
Από αυτά 13 είναι bulkers χωρητικότητας 1,1 εκατ. dwt και αξίας 309 εκατ. δολαρίων, 12 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 1,4 εκατ. dwt και αξίας 302 εκατ. δολαρίων και 10 είναι containerships αξίας 217 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έχουν αλλάξει παγκοσμίως «χέρια» 297 πλοία αξίας 5,5 δισ. δολαρίων. Από αυτά τα 85 είναι bulker, τα 88 δεξαμενόπλοια τα 21 gas tankers, και τα 34 είναι containerships.
Το 2010 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στην second hand market ανήλθε σε 9 δισ. δολάρια για 285 πλοία. Τα 138 αξίας 3,88 δισ. δολαρίων ήταν bulker, τα 73 αξίας 3,53 δισ. δολαρίων ήταν δεξαμενόπλοια και τα 57 αξίας 2,34 δισ. δολαρίων ήταν containerships.
Παγκόσμιες μεταβολές
Σε παγκόσμιο επίπεδο το 2010 πωλήθηκαν 1.388 πλοία μεταφορικής ικανότητας 74,6 εκατ. dwt και αξίας 26,5 δισ. δολαρίων.
Την πρώτη θέση κατέχουν τα bulker με 533 αγοραπωλησίες αξίας 11,9 δισ. δολαρίων και ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 409 αξίας 9,66 δισ. δολαρίων ενώ στην Τρίτη θέση ήταν τα containerships με 172 πωλήσεις συνολικής αξίας 2,8 δισ. δολαρίων.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για κατασκευή πλοίων, έχουν κλείσει συμφωνίες για 29 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,18 εκατ. dwt και αξίας 1,07 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny για τα 15 από τα 29 συμβόλαια δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος των επενδύσεων.
Τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου παραμένουν πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 15 παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 1,07 εκατ. dwt.
Στη δεύτερη θέση όμως έχουν περάσει πλέον τα containerships, από τα δεξαμενόπλοια που κυριαρχούσαν τα προηγούμενα χρόνια, με 10 παραγγελίες συνολικής αξίας 503 εκατ. δολαρίων.
Ειδικότερα σε παραγγελίες στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011 έχουν προχωρήσει η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου για δύο post panamax, με παράδοση για το 2014 η Tsakos Shipping & Trading του ομίλου Τσάκου για δύο post panamax με παράδοση το 2014. Και οι δύο εταιρείες έχουν καταθέσει τις παραγγελίες τους στα ναυπηγεία Sungdong της Κορέας.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, από δύο containerships τύπου small panamax έχουν καταθέσει σε κινέζικες κλίνες οι εταιρείες Paragon Shipping συμφερόντων Μιχάλη Μποδούρογλου, Thenamaris συμφερόντων Ντίνου Μαρτίνου, και Evalend Shipping συμφερόντων Κρίτωνα Λεντούδη στα ναυπηγεία Shejiang της Κίνας.
Η παράδοση των πλοίων είναι προγραμματισμένη για το 2013, 2012 και 2014 αντίστοιχα. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με τρεις παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 265.400 dwt και ένα gas carrier.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα και η Container Carrier Corporation συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη κατάθεσε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων container ships 5.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Σημειώνεται ότι το 2010 οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν προχωρήσει σε 250 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 26,66 εκατ. dwt και αξίας 7,6 δισ. δολαρίων με την υποσημείωση ότι για 105 συμβόλαια δεν είχαν γίνει γνωστές οι αξίες τους.
Τα περισσότερα συμβόλαια αφορούσαν bulkcarriers, 154 συνολικά με χωρητικότητα 13,69 εκατ. dwt. Ακολουθούσαν τα δεξαμενόπλοια με 68 παραγγελίες χωρητικότητας 11,6 εκατ. dwt και τρίτα ήταν τα containerships με 21 παραγγελίες 1,18 εκατ. dwt. Επίσης είχαν κατατεθεί παραγγελίες για 5 gas tankers και για δύο επιβατηγά πλοία.
Αγοραπωλησίες
Στον τομέα των αγοραπωλησιών στα χέρια των Ελλήνων εφοπλιστών στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έχουν περάσει 37 πλοία χωρητικότητας 2,89 εκατ. dwt και αξίας 829,7 εκατ. δολαρίων.
Από αυτά 13 είναι bulkers χωρητικότητας 1,1 εκατ. dwt και αξίας 309 εκατ. δολαρίων, 12 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 1,4 εκατ. dwt και αξίας 302 εκατ. δολαρίων και 10 είναι containerships αξίας 217 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έχουν αλλάξει παγκοσμίως «χέρια» 297 πλοία αξίας 5,5 δισ. δολαρίων. Από αυτά τα 85 είναι bulker, τα 88 δεξαμενόπλοια τα 21 gas tankers, και τα 34 είναι containerships.
Το 2010 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στην second hand market ανήλθε σε 9 δισ. δολάρια για 285 πλοία. Τα 138 αξίας 3,88 δισ. δολαρίων ήταν bulker, τα 73 αξίας 3,53 δισ. δολαρίων ήταν δεξαμενόπλοια και τα 57 αξίας 2,34 δισ. δολαρίων ήταν containerships.
Παγκόσμιες μεταβολές
Σε παγκόσμιο επίπεδο το 2010 πωλήθηκαν 1.388 πλοία μεταφορικής ικανότητας 74,6 εκατ. dwt και αξίας 26,5 δισ. δολαρίων.
Την πρώτη θέση κατέχουν τα bulker με 533 αγοραπωλησίες αξίας 11,9 δισ. δολαρίων και ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 409 αξίας 9,66 δισ. δολαρίων ενώ στην Τρίτη θέση ήταν τα containerships με 172 πωλήσεις συνολικής αξίας 2,8 δισ. δολαρίων.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική