Η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων, βάση οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 36/2010 που παραπέμπει στη συνθήκη ΕUROSOLAS (Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας) και ζητά να εξοπλιστούν τα πλοία αυτά με όργανα μεγάλου οικονομικού κόστους, φέρνει τους ιδιοκτήτες των τουριστικών ημερόπλοιων αντιμέτωπους με νέο πρόβλημα.Η ευρωπαϊκή οδηγία είναι σε ισχύ από τις 29/06/2010, και θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί για τη χώρα μας έως τις 29/06/2011.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ Δημήτρη Τριανταφύλου, ορισμένα από αυτά τα όργανα είναι το VDR-Πορειογράφος, το δρομόμετρο και η γυροσκοπική πυξίδα, το κόστος των οποίων ξεπερνά τα 60.000 ευρώ.
Ο κ. Τριανταφύλλου τονίζει ότι τα σκάφη τους, πρόσφατα αναγκάστηκαν να περάσουν επιθεώρηση από ξένο νηογνώμονα με διπλάσιο οικονομικό κόστος, καθώς ο ελληνικός δεν μπορεί να καλύψει τα τουριστικά ημερόπλοια που ανήκουν στη συνθήκη ΕUROSOLAS (Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας), δεδομένου ότι η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έχει απαγορεύσει να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, αν δεν καλύψει τις 6 παρατηρήσεις που του έχουν δοθεί έως τον Ιούνιο. (σσ Ο ελληνικός νηογνώμονας με υπουργική απόφαση, μπορεί να δίνει πιστοποητικά αξιοπλοΐας μόνο σε σκάφη που ανήκουν στην εθνική νομοθεσία, έως 500 κόρους.)
Ο κ. Τριανταφύλλου ζητά από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση την εξαίρεση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τουριστικά ημερόπλοια, καθώς οι αποστάσεις που διανύουν είναι πολύ μικρές και δεν χρειάζεται να έχουν απαραίτητα τα όργανα αυτά.
Για παράδειγμα, αναφέρει, ότι η γυροσκοπική πυξίδα για να μπορέσει να βρει πορεία, θέλει το πλοίο να βρίσκεται εν πλω τουλάχιστον 2 με 3 ώρες, κάτι που δεν συμβαίνει με τα τουριστικά ημερόπλοια, καθώς οι αποστάσεις είναι πολύ κοντινές.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ Δημήτρη Τριανταφύλου, ορισμένα από αυτά τα όργανα είναι το VDR-Πορειογράφος, το δρομόμετρο και η γυροσκοπική πυξίδα, το κόστος των οποίων ξεπερνά τα 60.000 ευρώ.
Ο κ. Τριανταφύλλου τονίζει ότι τα σκάφη τους, πρόσφατα αναγκάστηκαν να περάσουν επιθεώρηση από ξένο νηογνώμονα με διπλάσιο οικονομικό κόστος, καθώς ο ελληνικός δεν μπορεί να καλύψει τα τουριστικά ημερόπλοια που ανήκουν στη συνθήκη ΕUROSOLAS (Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας), δεδομένου ότι η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έχει απαγορεύσει να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, αν δεν καλύψει τις 6 παρατηρήσεις που του έχουν δοθεί έως τον Ιούνιο. (σσ Ο ελληνικός νηογνώμονας με υπουργική απόφαση, μπορεί να δίνει πιστοποητικά αξιοπλοΐας μόνο σε σκάφη που ανήκουν στην εθνική νομοθεσία, έως 500 κόρους.)
Ο κ. Τριανταφύλλου ζητά από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση την εξαίρεση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τουριστικά ημερόπλοια, καθώς οι αποστάσεις που διανύουν είναι πολύ μικρές και δεν χρειάζεται να έχουν απαραίτητα τα όργανα αυτά.
Για παράδειγμα, αναφέρει, ότι η γυροσκοπική πυξίδα για να μπορέσει να βρει πορεία, θέλει το πλοίο να βρίσκεται εν πλω τουλάχιστον 2 με 3 ώρες, κάτι που δεν συμβαίνει με τα τουριστικά ημερόπλοια, καθώς οι αποστάσεις είναι πολύ κοντινές.
ΑΠΟ-dealnews.gr