«Αλλάξαμε σελίδα!» Με τα λόγια αυτά οι επικεφαλής της ΑΝΕΚ LINES και της Attica Group «αποτύπωσαν» την έναρξη της συνεργασίας των δύο σημαντικών ακτοπλοϊκών εταιρειών στις γραμμές Ηράκλειο – Πειραιάς και Πάτρα –Αγκόνα. Μια συνεργασία η οποία πριν 2-3 χρόνια φαινόταν απίθανη, σήμερα όμως υπό το βάρος των οικονομικών συνθηκών και την ανάγκη μείωσης του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατέστη αναγκαία.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της ΑΝΕΚ Γιάννης Βαρδινογιάννης και της Attica Πέτρος Βέττας καθώς και στελέχη των δύο εταιρειών παρουσίασαν σε ναυτιλιακούς πράκτορες, επιχειρηματίες και δημοσιογράφους το πλοίο Olympic Champion το οποίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς. Η εκδήλωση έγινε μέσα στο πλοίο, στο λιμάνι του Ηρακλείου όπου οι προσκεκλημένοι ξεναγήθηκαν στους χώρου του.
Είναι ένα νεότευκτο, υπερσύγχρονο, πολυτελές πλοίο με δυνατότητα μεταφοράς 1850 επιβατών, 670 Ι.Χ. αυτοκινήτων (ή 140 φορτηγών 15 μέτρων και 150 Ι.Χ.) και ταχύτητα 30 κόμβων. Το πλοίο δραστηριοποιείται στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς σε συνδυασμό με το επίσης σύγχρονο πλοίο Superfast ΧΙΙ.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων των δύο εταιρειών στη γραμμή «φιλέτο» Ηράκλειο – Πειραιάς, αναμένεται να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής. Απαντώντας σε ερωτήσεις της «Π» αν ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους θα συμβάλει στη μείωση του μεταφορικού κόστους για τα εμπορεύματα των κρητικών επιχειρήσεων, στελέχη της ΑΝΕΚ σχολίαζαν χθες ότι από αυτή τη συνεργασία θα υπάρξουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα πακέτα προς μεγάλους πελάτες, ιδιοκτήτες Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων. «Μας ενδιαφέρει να τους προσελκύσουμε» είπαν. Επίσης, σύμφωνα με εκπροσώπους των δύο εταιρειών, η μείωση στις κρατήσεις υπέρ τρίτων «πέρασε» στο σύνολο της στις τιμές των εισιτηρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιουλίου θα ξεκινήσουν και τα ημερήσια δρομολόγια με έκπτωση 30% συγκριτικά με τα βραδινά. Επίσης υπάρχουν και σημαντικές εκπτώσεις στα βραδινά δρομολόγια.
Στη σύντομη παρέμβαση του κατά τη διάρκεια της εκδήλωση ο σύμβουλος διοίκησης της ΑΝΕΚ Lines Χαράλαμπος Σαλβαράκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η υγιής ανάπτυξη της επιβατηγού ναυτιλίας αποτελεί την αποτελεσματικότερη θωράκιση των νησιών μας». Σχετικά με τη βιωσιμότητα του κλάδου της ακτοπλοΐας ο κ. Σαλβαράκης επεσήμανε ότι «ο πρωταγωνιστικός ρόλος δύο εταιρειών της ΑΝΕΚ και της Superfast που επί σειρά ετών έχουν αποδείξει ότι πραγματικά λαμβάνουν τα μηνύματα των καιρών και τα αξιολογούν κατάλληλα, τις οδήγησε σε συνεργασία στις γραμμές Πάτρα – Αγκόνα και Πειραιάς – Ηράκλειο. Μια συνεργασία, όπως είπε ο κ. Σαλβαράκης, που στόχο έχει το όφελος του επιβάτη και του τόπου». Ο κ. Σαλβαράκης κάλεσε τους πελάτες των δύο εταιρειών να καταθέτουν τις προτάσεις τους για την περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τόνισε τον ελληνικό χαρακτήρα τους. «Εγκαινιάστηκε, είπε, μία καινούργια σελίδα στην ακτοπλοΐα από δύο μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων».
Τι είπαν Βαρδινογιάννης και Βέττας
Μιλώντας λίγο αργότερα στους δημοσιογράφους ο κ. Βαρδιανογιάννης και ο κ. Βέττας είπαν ότι πρόκειται για μία τριετή συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών στις συγκεκριμένες γραμμές. Επέμειναν μάλιστα ότι δεν υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω συνεργασία. «Συνεργαζόμαστε για τρία χρόνια στις δύο γραμμές. Αυτό έχει αποφασιστεί, τίποτα περισσότερο. Είμαστε αισιόδοξοι για αυτή τη συνεργασία», σχολίασε ο κ. Βέττας.
Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις είπε ότι η συνεργασία στην ουσία υπαγορεύθηκε από τις ανάγκες της αγοράς και έδωσε έμφαση στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. «Τα καύσιμα αποτελούν το 50% του συνολικού λειτουργικού κόστους. Και διαρκώς το κόστος των καυσίμων αυξάνεται. Το συνολικό λειτουργικό κόστος έπρεπε να μειωθεί, παράλληλα όμως με την άνοδο της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας. Ο αριθμός των πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς μειώθηκε αλλά οι παρεχόμενες υπηρεσίες αναβαθμίστηκαν. Η συγκεκριμένη συνεργασία θα αφήσει εποχή στο επιχειρείν της ακτοπλοΐας στη χώρα μας» είπε ο κ. Βέττας.
Να σημειωθεί ότι τα πλοία Κρήτη 1 και Κρήτη 2 που αποσύρθηκαν από τη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς θα δρομολογηθούν σε άλλες, σύμφωνα με τον κ. Βαρδινογιάννη.
Σχετικά με την «είσοδο» και δεύτερης εταιρείας στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς ο κ. Βαρδινογιάννης αρνήθηκε να κάνει σχόλια λέγοντας ότι «το θέμα δεν μας νοιάζει. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να το σχολιάσω».
Αναδημοσίευση από την
Εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ
ΑΠΟ-marinews.gr
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της ΑΝΕΚ Γιάννης Βαρδινογιάννης και της Attica Πέτρος Βέττας καθώς και στελέχη των δύο εταιρειών παρουσίασαν σε ναυτιλιακούς πράκτορες, επιχειρηματίες και δημοσιογράφους το πλοίο Olympic Champion το οποίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς. Η εκδήλωση έγινε μέσα στο πλοίο, στο λιμάνι του Ηρακλείου όπου οι προσκεκλημένοι ξεναγήθηκαν στους χώρου του.
Είναι ένα νεότευκτο, υπερσύγχρονο, πολυτελές πλοίο με δυνατότητα μεταφοράς 1850 επιβατών, 670 Ι.Χ. αυτοκινήτων (ή 140 φορτηγών 15 μέτρων και 150 Ι.Χ.) και ταχύτητα 30 κόμβων. Το πλοίο δραστηριοποιείται στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς σε συνδυασμό με το επίσης σύγχρονο πλοίο Superfast ΧΙΙ.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων των δύο εταιρειών στη γραμμή «φιλέτο» Ηράκλειο – Πειραιάς, αναμένεται να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής. Απαντώντας σε ερωτήσεις της «Π» αν ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους θα συμβάλει στη μείωση του μεταφορικού κόστους για τα εμπορεύματα των κρητικών επιχειρήσεων, στελέχη της ΑΝΕΚ σχολίαζαν χθες ότι από αυτή τη συνεργασία θα υπάρξουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα πακέτα προς μεγάλους πελάτες, ιδιοκτήτες Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων. «Μας ενδιαφέρει να τους προσελκύσουμε» είπαν. Επίσης, σύμφωνα με εκπροσώπους των δύο εταιρειών, η μείωση στις κρατήσεις υπέρ τρίτων «πέρασε» στο σύνολο της στις τιμές των εισιτηρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιουλίου θα ξεκινήσουν και τα ημερήσια δρομολόγια με έκπτωση 30% συγκριτικά με τα βραδινά. Επίσης υπάρχουν και σημαντικές εκπτώσεις στα βραδινά δρομολόγια.
Στη σύντομη παρέμβαση του κατά τη διάρκεια της εκδήλωση ο σύμβουλος διοίκησης της ΑΝΕΚ Lines Χαράλαμπος Σαλβαράκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η υγιής ανάπτυξη της επιβατηγού ναυτιλίας αποτελεί την αποτελεσματικότερη θωράκιση των νησιών μας». Σχετικά με τη βιωσιμότητα του κλάδου της ακτοπλοΐας ο κ. Σαλβαράκης επεσήμανε ότι «ο πρωταγωνιστικός ρόλος δύο εταιρειών της ΑΝΕΚ και της Superfast που επί σειρά ετών έχουν αποδείξει ότι πραγματικά λαμβάνουν τα μηνύματα των καιρών και τα αξιολογούν κατάλληλα, τις οδήγησε σε συνεργασία στις γραμμές Πάτρα – Αγκόνα και Πειραιάς – Ηράκλειο. Μια συνεργασία, όπως είπε ο κ. Σαλβαράκης, που στόχο έχει το όφελος του επιβάτη και του τόπου». Ο κ. Σαλβαράκης κάλεσε τους πελάτες των δύο εταιρειών να καταθέτουν τις προτάσεις τους για την περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τόνισε τον ελληνικό χαρακτήρα τους. «Εγκαινιάστηκε, είπε, μία καινούργια σελίδα στην ακτοπλοΐα από δύο μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων».
Τι είπαν Βαρδινογιάννης και Βέττας
Μιλώντας λίγο αργότερα στους δημοσιογράφους ο κ. Βαρδιανογιάννης και ο κ. Βέττας είπαν ότι πρόκειται για μία τριετή συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών στις συγκεκριμένες γραμμές. Επέμειναν μάλιστα ότι δεν υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω συνεργασία. «Συνεργαζόμαστε για τρία χρόνια στις δύο γραμμές. Αυτό έχει αποφασιστεί, τίποτα περισσότερο. Είμαστε αισιόδοξοι για αυτή τη συνεργασία», σχολίασε ο κ. Βέττας.
Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις είπε ότι η συνεργασία στην ουσία υπαγορεύθηκε από τις ανάγκες της αγοράς και έδωσε έμφαση στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. «Τα καύσιμα αποτελούν το 50% του συνολικού λειτουργικού κόστους. Και διαρκώς το κόστος των καυσίμων αυξάνεται. Το συνολικό λειτουργικό κόστος έπρεπε να μειωθεί, παράλληλα όμως με την άνοδο της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας. Ο αριθμός των πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς μειώθηκε αλλά οι παρεχόμενες υπηρεσίες αναβαθμίστηκαν. Η συγκεκριμένη συνεργασία θα αφήσει εποχή στο επιχειρείν της ακτοπλοΐας στη χώρα μας» είπε ο κ. Βέττας.
Να σημειωθεί ότι τα πλοία Κρήτη 1 και Κρήτη 2 που αποσύρθηκαν από τη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς θα δρομολογηθούν σε άλλες, σύμφωνα με τον κ. Βαρδινογιάννη.
Σχετικά με την «είσοδο» και δεύτερης εταιρείας στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς ο κ. Βαρδινογιάννης αρνήθηκε να κάνει σχόλια λέγοντας ότι «το θέμα δεν μας νοιάζει. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να το σχολιάσω».
Αναδημοσίευση από την
Εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ
ΑΠΟ-marinews.gr