Νέα «παράταση» στο εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, τουλάχιστον για τις λιμενικές υποδομές αλλά και σε επί μέρους υποστηρικτικούς τομείς προς τη ναυτιλία, σηματοδοτούν οι εξελίξεις στο εσωτερικό μέτωπο της οικονομίας.
Οι πρόσφατες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Χάρη Παμπούκη διατήρησαν ζέον μεν το ενδιαφέρον αλλά κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σε γνώση των οποίων είναι το γεγονός, σημείωσαν ότι οι επενδυτές αναμένουν «επεξήγηση» των κυβερνητικών προθέσεων.
Να θυμίσουμε ότι ο κ. Παμπούκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα στηρίξει τη ναυτιλία και «ήδη βρίσκεται σε προπαρασκευή η δημιουργία ενός πλαισίου κινήτρων με βάση το νομοθετικό διάταγμα του 1953 βέβαια, όσον αφορά στο σύστημα κινήτρων για την ελληνική σημαία, η οποία πρέπει να ξανασηκωθεί.
Βεβαίως η φορολογία μπορεί να είναι ένα κομμάτι από αυτά τα κίνητρα, αλλά δεν είναι το μόνο».
Επίσης έχει αναφερθεί και στην στρατηγική κινήτρων που θα ακολουθηθεί ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση των επενδυτικών προϊόντων που προκύπτουν από τα τεράστια έσοδα τα οποία έχει η ποντοπόρος ναυτιλία.
Επίσης, έχει ήδη εκπονηθεί και θα συζητηθούν στη βουλή τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, του yachting, οι μαρίνες, οι καταδύσεις κλπ, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για την κατασκευή νέων σύγχρονων τερματικών κρουαζιέρας (cruise terminals).
Αναφορικά με τα θέματα των συνδυασμένων μεταφορών το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζει στο τρόπο που θα συμβεί η είσοδος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στα λιμάνια ενώ στο φόντο των συζητήσεων επανατοποθετείται και το θέμα του Θριασίου.
Καλά πληροφορημένες πηγές σημείωναν ότι εκτός του Κινεζικού ενδιαφέροντος, προς ώρας για το θέμα των logistics ενυπάρχει και Γαλλο-Γερμανικό ενδιαφέρον για το σιδηροδρομικό κομμάτι χωρίς να αποκλείεται όμως και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από Κινεζικής πλευράς για τη δημιουργία συμπράξεων.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Οι πρόσφατες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Χάρη Παμπούκη διατήρησαν ζέον μεν το ενδιαφέρον αλλά κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σε γνώση των οποίων είναι το γεγονός, σημείωσαν ότι οι επενδυτές αναμένουν «επεξήγηση» των κυβερνητικών προθέσεων.
Να θυμίσουμε ότι ο κ. Παμπούκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα στηρίξει τη ναυτιλία και «ήδη βρίσκεται σε προπαρασκευή η δημιουργία ενός πλαισίου κινήτρων με βάση το νομοθετικό διάταγμα του 1953 βέβαια, όσον αφορά στο σύστημα κινήτρων για την ελληνική σημαία, η οποία πρέπει να ξανασηκωθεί.
Βεβαίως η φορολογία μπορεί να είναι ένα κομμάτι από αυτά τα κίνητρα, αλλά δεν είναι το μόνο».
Επίσης έχει αναφερθεί και στην στρατηγική κινήτρων που θα ακολουθηθεί ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση των επενδυτικών προϊόντων που προκύπτουν από τα τεράστια έσοδα τα οποία έχει η ποντοπόρος ναυτιλία.
Επίσης, έχει ήδη εκπονηθεί και θα συζητηθούν στη βουλή τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, του yachting, οι μαρίνες, οι καταδύσεις κλπ, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για την κατασκευή νέων σύγχρονων τερματικών κρουαζιέρας (cruise terminals).
Αναφορικά με τα θέματα των συνδυασμένων μεταφορών το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζει στο τρόπο που θα συμβεί η είσοδος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στα λιμάνια ενώ στο φόντο των συζητήσεων επανατοποθετείται και το θέμα του Θριασίου.
Καλά πληροφορημένες πηγές σημείωναν ότι εκτός του Κινεζικού ενδιαφέροντος, προς ώρας για το θέμα των logistics ενυπάρχει και Γαλλο-Γερμανικό ενδιαφέρον για το σιδηροδρομικό κομμάτι χωρίς να αποκλείεται όμως και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από Κινεζικής πλευράς για τη δημιουργία συμπράξεων.
ΑΠΟ-theseanation.gr