Είναι όλα εκεί. Συνδυασμένες μεταφορές, θαλάσσιοι διάδρομοι, in land ports και όλες οι λοιπές κοσμοθεωρίες που συνθέτουν τον κόσμο των συνδυασμένων μεταφορών όπως τον έχουν οραματιστεί οι αρμόδιοι σε επίπεδο ΕΕ.
Για την αλήθεια του πράγματος, χθες η ESPO δημοσιοποίησε το πλαίσιο της αναφορικά με τη Λευκή Βίβλο περί μεταφορών.
Ως γνωστόν, σε αυτή εμφανίζεται το όραμα αλλά και οι στόχοι μέχρι το 2050.
Ο γενικός Γραμματέας της ESPO, Patrick Verhoeven, καλωσόρισε την παρουσίασε και το ρεαλιστικό πλαίσιο της, το οποίο συνεισφέρει στην ανάπτυξη των μεταφορών, των υποδομών και απαντάει τις προκλήσεις που τίθενται, καθώς ο τομέας των μεταφορών μεγαλώνει απαιτώντας ρεαλιστικές προσεγγίσεις.
Στη πολιτική που περιγράφεται έμφαση δίδεται στις επενδύσεις στα λιμάνια και στις ενδοσυνδέσεις τους δια ξηράς, γεγονός που επιβεβαιώνει τις γενικότερες προθέσεις των επιμέρους σχεδιασμών στους οποίους έχει αναφερθεί μέσω της σχετικής ειδησεογραφίας και το TheSeaNation.
Στους πρωταρχικούς στόχους είναι η ανάπτυξη των διασυνδέσεων με τις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά και η ανάπτυξη ευφυών σχεδιασμών που θα βελτιώσουν το πλεονέκτημα δεδομένων των τάσεων για χρήση μεταφορικών μέσων όλο και φιλικότερων προς το περιβάλλον.
Ιδιαίτερης σημασίας προσλαμβάνει και η οικονομική προσέγγιση ενώ γίνεται λόγος και για τα EU funds τα οποία χαρακτηρίζονται ως απαραίτητα, ενώ εφιστάτε η προσοχή στο αποδοτικό των αποτελεσμάτων.
Αναφορές γίνονται και για τα θέματα των αερίων ρύπων και των προδιαγραφών που έχουν τεθεί πάλι με χρονικό ορίζοντα το 2050, ενώ προσεγγίσεις περί αυτών γίνονται και από τη “οπτική γωνία” των logistics.
Σε συνέχεια της Λευκής Βίβλου η ESPO φαίνεται να ετοιμάζει port manifesto το οποίο θα παρουσιάζει το όραμα το οποίο θα κληθούν να συναποδεχθούν οι αρχές λιμένων προκειμένου να αναπτύξουν τους προγραμματισμούς για τις μεταφορές και δη τις συνδυασμένες.
ΑΠΟ-theseanation.gr