Υπό πίεση βρίσκεται η ναυτιλιακή αγορά βρίσκεται υπό πίεση μέσα στο 2011, τόσο σε επίπεδο ναύλων όσο και σε επίπεδο αγοραπωλησιών. Στον τομέα ναυπηγήσεων – παραδόσεων αν και η πορεία παραμένει θετική συνεχώς φθίνει, ενώ ο αριθμός των διαλύσεων των παλαιότερων πλοίων του στόλου αυξάνεται.
Η Petrofin S.A. στην έρευνά της θεωρεί ότι “οι κακές συνθήκες της αγοράς θα έχουν επιπτώσεις το 2012 και το 2013 στον αριθμό του ελληνόκτητου στόλου.
Όμως σε επίπεδο χωρητικότητας θα συνεχίσει να αυξάνεται αφού οι έλληνες εφοπλιστές προτιμούν να επενδύουν στα μεγάλα πλοία.
Αναφορικά με τη σχέση τραπεζών και ελληνικών ναυτιλιακών η Petrofin εκτιμά ότι για τις μικρότερες εταιρείες η πρόσβαση στη χρηματοδότηση θα καταστεί ακόμα πιο δύσκολη στο μέλλον. Θεωρεί ότι εάν η ναυτιλιακή κρίση που οφείλεται στην υπερπροσφορά χωρητικότητας και στην συγκράτηση της ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου) διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε το φαινόμενο συγκέντρωσης του στόλου σε λιγότερες εταιρείες θα ενταθεί. Εκτιμά όμως ότι οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να προχωρήσουν σε διαδίκασίες κατάσχεσης πλοίων όπως άλλωστε έδειξαν και τα δύο προηγούμενα χρόνια
Ο πλέον δημοφιλής τομέας για τους Έλληνες πλοιοκτήτες είναι αυτός του ξηρού φορτίου. Υπάρχουν 347 εταιρείες που διαχειρίζονται 1.732 πλοία άνω των 10.000 dwt με συνολική χωρητικότητα τα 11,96 εκατ. dwt και μέσο όρο ηλικίας τα 13,3 χρόνια.
Οι αντίστοιχοι αριθμοί για τα δεξαμενόπλοια είναι ότι 95 εταιρείες διαχειρίζονται ι 751 πλοία, άνω από 10.000 DWT συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 9,08 χρόνια.
Αντίστοιχα ο στόλος των containerships άνω των 10.000 dwt ανέρχεται σε 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκατ. dwt τα οποία τα διαχειρίζονται22 εταιρείες και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 χρόνια.
ΑΠΟ-marinews.gr
Η Petrofin S.A. στην έρευνά της θεωρεί ότι “οι κακές συνθήκες της αγοράς θα έχουν επιπτώσεις το 2012 και το 2013 στον αριθμό του ελληνόκτητου στόλου.
Όμως σε επίπεδο χωρητικότητας θα συνεχίσει να αυξάνεται αφού οι έλληνες εφοπλιστές προτιμούν να επενδύουν στα μεγάλα πλοία.
Αναφορικά με τη σχέση τραπεζών και ελληνικών ναυτιλιακών η Petrofin εκτιμά ότι για τις μικρότερες εταιρείες η πρόσβαση στη χρηματοδότηση θα καταστεί ακόμα πιο δύσκολη στο μέλλον. Θεωρεί ότι εάν η ναυτιλιακή κρίση που οφείλεται στην υπερπροσφορά χωρητικότητας και στην συγκράτηση της ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου) διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε το φαινόμενο συγκέντρωσης του στόλου σε λιγότερες εταιρείες θα ενταθεί. Εκτιμά όμως ότι οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να προχωρήσουν σε διαδίκασίες κατάσχεσης πλοίων όπως άλλωστε έδειξαν και τα δύο προηγούμενα χρόνια
Ο πλέον δημοφιλής τομέας για τους Έλληνες πλοιοκτήτες είναι αυτός του ξηρού φορτίου. Υπάρχουν 347 εταιρείες που διαχειρίζονται 1.732 πλοία άνω των 10.000 dwt με συνολική χωρητικότητα τα 11,96 εκατ. dwt και μέσο όρο ηλικίας τα 13,3 χρόνια.
Οι αντίστοιχοι αριθμοί για τα δεξαμενόπλοια είναι ότι 95 εταιρείες διαχειρίζονται ι 751 πλοία, άνω από 10.000 DWT συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 9,08 χρόνια.
Αντίστοιχα ο στόλος των containerships άνω των 10.000 dwt ανέρχεται σε 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκατ. dwt τα οποία τα διαχειρίζονται22 εταιρείες και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 χρόνια.
ΑΠΟ-marinews.gr