Το διάστημα Ιανουαρίου-Μαϊου 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα μας ανήλθε στα 5.643,2 εκατομμύρια ευρώ , σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τα οποία διαβίβασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρης Παμπούκης.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος καλούσε το Υπουργείο να ενημερώσει «ποια είναι τα έσοδα του Ελληνικού κράτους από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα και ποια τα οφέλη του δημοσίου από τις προκλητικές φοροαπαλλαγές του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Στην έγγραφη απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι «η Ελληνική Πολιτεία, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του κεφαλαίου της εμπορικής μας ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ποντοπόρου, η οποία, δραστηριοποιούμενη ανά την υφήλιο, εξασφαλίζει διεθνές κύρος και παράγει πλούτο για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, μεριμνά συνεχώς για την επαύξησή του, προσαρμόζοντας κατάλληλα, όποτε απαιτείται, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (άρθρο 13 του Νομοθετικού Διατάγματος-εγκριτικές πράξεις νηολόγησης) στις εκάστοτε ισχύουσες συνθήκες δραστηριοποίησης στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές».
Όπως σπεύδει, εξ άλλου, να θυμίσει ο κ. Παμπούκης, υπό το πρίσμα αυτό εφαρμόστηκε το 2006 δέσμη μέτρων για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία (καθιέρωση ελαστικότερων συνθέσεων κατώτερων πληρωμάτων-επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών) με στόχο τόσο την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του εθνικού νηολογίου, όσο και την ανάλογη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας έχει καταγγείλει ότι το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, αν και το πλέον ισχυρό σε όλο τον κόσμο, συνεισφέρει ελάχιστους φόρους.
Ο κ. Δρίτσας επικαλείται «προσωπική έρευνα», σύμφωνα με τα οποία τα ανείσπρακτα έσοδα της ΔΟΥ πλοίων ανέρχονται σε 94.743.197 ευρώ.
ΑΠΟ-newscode.gr