Σύμφωνα με τη τελευταία μελέτη του γαλλικού συμβουλευτικού οίκου Alphaliner, συνεχίζεται η καθετοποίηση στον τομέα των τακτικών γραμμών container.
Σήμερα οι 20 μεγαλύτερες εταιρίες container ελέγχουν το 84% της εν λόγω παγκόσμιας αγοράς, έναντι του 70% που ήλεγχαν το 2000.
Οι τρεις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρίες APM-Maersk, MSC και CMA – CGM ελέγχουν το 37,4%, ενώ η κινεζική COSCO βρίσκεται ανοδικά στη τέταρτη θέση, ελέγχοντας το 4,1%.
Οι κορυφαίες εταιρίες βρίσκονται εν μέσω σημαντικών παραγγελιών και ειδικά οι εταιρίες Maersk και MSC, με συνολικά 99 πλοία, που σημαίνει μείωση των ναυλομένων από αυτές πλοία, που αυτή τη στιγμή υπερβαίνουν το 50% των στόλων της.
Μια ενδεχόμενη κρίση εκτιμάται ότι θα προκαλούσε περισσότερη συγκέντρωση με ιδιαίτερα αρνητικές προεκτάσεις για τα υπό ναύλωση από τους μεγάλους διαχειριστές πλοία containers.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των ετών 2005 και 2006 καταγράφηκε μια ισχυρή τάση συγκέντρωσης όταν η APM – Maersk εξαγόρασε την P&O Nedlloyd και η Hapag-Lloyd τη CP Ships.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Σήμερα οι 20 μεγαλύτερες εταιρίες container ελέγχουν το 84% της εν λόγω παγκόσμιας αγοράς, έναντι του 70% που ήλεγχαν το 2000.
Οι τρεις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρίες APM-Maersk, MSC και CMA – CGM ελέγχουν το 37,4%, ενώ η κινεζική COSCO βρίσκεται ανοδικά στη τέταρτη θέση, ελέγχοντας το 4,1%.
Οι κορυφαίες εταιρίες βρίσκονται εν μέσω σημαντικών παραγγελιών και ειδικά οι εταιρίες Maersk και MSC, με συνολικά 99 πλοία, που σημαίνει μείωση των ναυλομένων από αυτές πλοία, που αυτή τη στιγμή υπερβαίνουν το 50% των στόλων της.
Μια ενδεχόμενη κρίση εκτιμάται ότι θα προκαλούσε περισσότερη συγκέντρωση με ιδιαίτερα αρνητικές προεκτάσεις για τα υπό ναύλωση από τους μεγάλους διαχειριστές πλοία containers.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των ετών 2005 και 2006 καταγράφηκε μια ισχυρή τάση συγκέντρωσης όταν η APM – Maersk εξαγόρασε την P&O Nedlloyd και η Hapag-Lloyd τη CP Ships.
ΑΠΟ-theseanation.gr