Ολο και περισσότεροι ασφαλιστές δεν αντιμετωπίζουν αρνητικά την παρουσία ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία ως μέτρο αποτροπής πειρατικών επιθέσεων.
Τα στελέχη της ασφαλιστικής βιομηχανίας θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο για το οποίο δεν υπάρχει ενιαία θέση σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά και επισημαίνουν ότι κανένα πλοίο που ήταν επανδρωμένο με ένοπλους φρουρούς δεν έπεσε σε χέρια πειρατών μέχρι στιγμής.
Η πειρατεία που εκδηλώνεται, κυρίως, στον Ινδικό Ωκεανό και στη Δυτική Αφρική στοιχίζει 8-10 δισ. δολ. ετησίως, σύμφωνα με τον κ. Paul Tourret ο οποίος παρουσίασε εκ μέρους του Isemar (Institut Superieur d'Economie Maritime) το κόστος της πειρατείας στο συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού θαλασσίων Ασφαλίσεων (ΙUMI) το οποίο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Παρίσι.
Μέρος του κόστους αυτού είναι και τα ασφάλιστρα για τον κίνδυνο πολέμου (war risk) τα οποία το 2010 έφθασαν τα 4 δισ. δολ. παγκοσμίως σύμφωνα με τον ίδιο. Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του Marsh & McLennan, το κόστος που κατέβαλαν για το φορτίο οι πλοιοκτήτες ή ναυλωτές ήταν 0,05%, ενώ στο τέλος του 2009 έφθασε το 0,1% λόγω ακριβώς του κινδύνου της πειρατείας. Επίσης τα λύτρα αυξήθηκαν από 177 εκατ. δολ. το 2009 σε 177 εκατ. δολ. το 2010.
Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος ομιλητής στο πρώτο εξάμηνο του 2011 οι πειρατικές επιθέσεις αυξήθηκαν κατά 35% στις 266 παγκοσμίως, ενώ στη Σομαλία ο αριθμός των επιθέσεων αυξήθηκε κατά 61% στις 163. Ωστόσο, λόγω των μέτρων που έχουν ληφθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και τη διεθνή κοινότητα οι καταλήψεις μειώθηκαν στο 12% από 28% το πρώτο εξάμηνο του 2010 και 23% το πρώτο εξάμηνο του 2009.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
Τα στελέχη της ασφαλιστικής βιομηχανίας θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο για το οποίο δεν υπάρχει ενιαία θέση σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά και επισημαίνουν ότι κανένα πλοίο που ήταν επανδρωμένο με ένοπλους φρουρούς δεν έπεσε σε χέρια πειρατών μέχρι στιγμής.
Η πειρατεία που εκδηλώνεται, κυρίως, στον Ινδικό Ωκεανό και στη Δυτική Αφρική στοιχίζει 8-10 δισ. δολ. ετησίως, σύμφωνα με τον κ. Paul Tourret ο οποίος παρουσίασε εκ μέρους του Isemar (Institut Superieur d'Economie Maritime) το κόστος της πειρατείας στο συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού θαλασσίων Ασφαλίσεων (ΙUMI) το οποίο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Παρίσι.
Μέρος του κόστους αυτού είναι και τα ασφάλιστρα για τον κίνδυνο πολέμου (war risk) τα οποία το 2010 έφθασαν τα 4 δισ. δολ. παγκοσμίως σύμφωνα με τον ίδιο. Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του Marsh & McLennan, το κόστος που κατέβαλαν για το φορτίο οι πλοιοκτήτες ή ναυλωτές ήταν 0,05%, ενώ στο τέλος του 2009 έφθασε το 0,1% λόγω ακριβώς του κινδύνου της πειρατείας. Επίσης τα λύτρα αυξήθηκαν από 177 εκατ. δολ. το 2009 σε 177 εκατ. δολ. το 2010.
Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος ομιλητής στο πρώτο εξάμηνο του 2011 οι πειρατικές επιθέσεις αυξήθηκαν κατά 35% στις 266 παγκοσμίως, ενώ στη Σομαλία ο αριθμός των επιθέσεων αυξήθηκε κατά 61% στις 163. Ωστόσο, λόγω των μέτρων που έχουν ληφθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και τη διεθνή κοινότητα οι καταλήψεις μειώθηκαν στο 12% από 28% το πρώτο εξάμηνο του 2010 και 23% το πρώτο εξάμηνο του 2009.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση