H ναυτιλία επηρεάζεται από ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες

Την τελευταία εβδομάδα παρατηρήσαμε τον BDI να ξεπερνάει το φράγμα των 2,000 μονάδων φτάνοντας τις 2,173 μονάδες. Το αξιοσημείωτο είναι όμως ότι υπήρξε άνοδος σε όλους τους επιμέρους δείκτες και όχι μόνο στα Capes.

Μέσα στην εβδομάδα, o BCI κέρδισε σχεδόν 11,5%, ο BPI περίπου 9%, o BSI περίπου 5% και ο BHSI πάνω από 6%.

Επίσης, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα υπό ναυπήγηση πλοία αποτελούν το 39% του υφιστάμενου στόλου όταν το Σεπτέμβριο του 2009 τα υπό ναυπήγηση πλοία αποτελούσαν το 68% του τότε υπάρχοντος στόλου.

Βάσει λοιπόν της θεωρίας ότι η ναυτιλία επηρεάζεται από ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες με ενδογενείς να είναι καθαρά εσωτερικοί παράγοντες όπως η ασύμμετρη προς τις υπάρχουσες ανάγκες αύξηση όχι μόνο του αριθμού των πλοίων αλλά και της χωρητικότητας τους, και εξωγενείς να είναι όλοι οι οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες που επηρεάζουν το διεθνές εμπόριο ακόμη και οι καιρικές συνθήκες και τα φυσικά φαινόμενα, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο τομέας των πλοίων ξηρού φορτίου έχει ανταποκριθεί καλύτερα από το αναμενόμενο στην προσφορά τονάζ (ειδικότερα σε πλοία από Panamax και μικρότερα), αν λάβουμε φυσικά υπόψη και τον φετινό υψηλό αριθμό διαλύσεων που ελπίζουμε να συνεχιστεί.

Αυτό όμως που θα καθορίσει τελικά την πορεία της ναυτιλίας είναι οι εξωγενείς παράγοντες, όπως η εύθραυστη παγκόσμια οικονομία και αν όχι η πιθανότητα ύφεσης, έστω η δεδομένη επιβράδυνση στις αναπτυγμένες οικονομίες, όπου θα επηρεάσει σημαντικά το παγκόσμιο εμπόριο και άρα την πορεία της ναυτιλίας. Ιστορικά έχουμε διαπιστώσει ότι η μείωση του ποσοστού ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας αποφέρει δυσανάλογα μεγαλύτερα αρνητικά αποτελέσματα στα ποσοστά μείωσης του παγκόσμιου εμπορίου και δυστυχώς στην παρούσα φάση και στο άμεσο μέλλον θα αντιμετωπίσουμε μία τέτοια κατάσταση διατηρώντας τις επιφυλάξεις μας για την πορεία του BDI όπως τη βιώνουμε σήμερα.
Ήσυχη σε γενικές γραμμές ήτανε και αυτή εβδομάδα επιβεβαιώνοντας τη στάση αναμονής των πωλητών, έχοντας σαν στόχο το να πουλήσουνε σε καλύτερες λόγω των προσδοκιών που επέφερε η άνοδος του BDI.


✏ Το Handysize ‘SIAM GARNET’ 35.501 DWT (1984 – Tohoku), πουλήθηκε στα $ 4.5 εκ., περίπου 14% λιγότερο από την πράξη του Αυγούστου του ‘LUCKY PEARL’ 34.560 DWT (1984 – Mitsubishi Kobe) το οποίο πουλήθηκε στα $ 5,1 εκ Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ To VLCC ‘SAGA UNITY’ 298.920 DWT (2000 – Kawasaki) πουλήθηκε στα $ 29,4 εκ. όταν το ίδιο πλοίο είχε αγοραστεί από τους τωρινούς πωλητές τον Απρίλιο του 2010 στα $ 65 εκ. Αντίστοιχα την προηγούμενη εβδομάδα το ‘TAKASE’ 314.250 DWT (1999 – Mitsui)..


✏ Το Aframax ‘GENMAR REVENGE’ 96.755 DWT (1994 – Samsung) πουλήθηκε στα $ 9,1 εκ., όταν τον Ιούνιο το ‘KNOC MUIR’ 97.097 DWT (1993 – Samsung) έκλεισε στα $ 12 εκ.


✏ Το ΜΡ ‘ΜΑΟΗΙ’ 45,800 DWT (2006 – STX) πουλήθηκε στα $ 28,5 εκ. με 12-15 μήνες bareboat.


✏ To Chemical ‘HOLLY GALAXY’ 19.975 DWT (2006 – Fukuoka) έκλεισε πάνω από $ 24 εκ.









ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση
G.Moundreas S.A.

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.