Στα επίπεδα των 4,2 δισ. δολαρίων εκτιμούν μεσίτες ότι θα «κλείσουν» για το 2011 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά πλοίων, ενώ το 2010 είχαν επενδύσει κεφάλαια ύψους 6,5 δισ. δολαρίων.
Η πτώση στις αγορές πλοίων αποδίδεται από την αγορά, στο γενικότερο οικονομικό κλίμα το οποίο έχει δημιουργήσει ένα κλίμα ρευστότητας και μεγάλης ανησυχίας στην ελληνική ναυτιλία και όχι μόνο, για τις εξελίξεις, αλλά και στην κρίση της ναυτιλίας, όπως αποτυπώνεται ανάγλυφα στα επίπεδα των ναύλων για τους περισσότερους τύπους πλοίων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Allied Shipbroking, από τον Ιανουάριο έως και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν το ποσό των 4,114 δισ. δολαρίων για την απόκτηση συνολικά 172 πλοίων. Το τελευταίο διάστημα η επενδυτική κίνηση στους κόλπους της ελληνικής ναυτιλίας παρουσίασε κάποια σημάδια ανάκαμψης με ορισμένες en bloc αγορές κυρίως τάνκερ.
Στο αντίστοιχο διάστημα του 2010, οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν επενδύσει σε αγορές πλοίων ποσό της τάξεως των 6 δισ. δολαρίων, προκειμένου να προσθέσουν στους στόλους τους 252 νέες μονάδες.
Μειωμένες αξίες
Υπολογίζεται ότι φέτος οι αγοραπωλησίες πλοίων πραγματοποιούνται με μειωμένες αξίες κατά 20% σε σχέση με το 2010, ενώ οι μεσίτες εκτιμούν ότι θα υπάρξει περαιτέρω πτώση των τιμών των πλοίων.
Από τα 172 πλοία που αγόρασαν οι ελληνικές εταιρείες, 73 είναι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου για τα οποία επενδύθηκε το ποσό του 1,512 δισ. δολ., 52 είναι τάνκερ για τα οποία επενδύθηκε το ποσό του 1,382 δισ. δολ., ενώ 1,219 δισ. δολ. επενδύθηκαν για την αγορά 41 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Διεθνώς στις αγοραπωλησίες πλοίων φέτος έχουν επενδυθεί 16,276 δισ. δολάρια έναντι 23,190 δισ. δολ. το 2010.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr