Στο 2004 οι τιμές των πλοίων

Στοιχεία των οικονομικών επιδόσεων της Κίνας που λειτουργούν σαν πυξίδα για τη ναυλαγορά, περιλαμβάνονται στο τελευταίο report του ναυλομεσιτικού οίκου "G. Moundreas", ο οποίος επισημαίνει ακόμη ότι οι αξίες των πλοίων έχουν γυρίσει πίσω στο 2004.
Οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μετά το γκρέμισμα τους από την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 και την μικρή ανάκαμψη τους το 2010, σήμερα βρίσκονται σε επίπεδα του 2004 λόγω και των ελάχιστων παραγγελιών προς το τέλος του 2011.

Σε ότι αφορά την Κίνα, σημειώνει ότι το 2011 το εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2005, στα 155 δισ. δολ, εξέλιξη που αντικατοπτρίζει την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.

Για τον Δεκέμβριο, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 13,4%, που είναι και ο χαμηλότερος ρυθμός αύξησης από τον Νοέμβριο του 2009.

Η έκπληξη όμως προήρθε από τις εισαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 11,8% ενώ προέβλεπαν αύξηση 17%.

Προβληματισμό προκάλεσε και η μείωση των συναλλαγματικών αποθεμάτων, ιδιαίτερα τους 2 τελευταίους μήνες του 2011 και για πρώτη φορά σε 10 χρόνια κατά 0,6% στα  3,18 τρις δολ.

Στον αντίποδα, ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο, μειώθηκε στο 4,1%, υποχωρώντας κατά 5ο συνεχόμενο μήνα, με τον μέσο πληθωρισμό του έτους να διαμορφώνεται στο 5,4%.

Είναι νωρίς βέβαια να πει κανείς ότι η Κίνα ελέγχει τον πληθωρισμό, αν αναλογιστούμε ότι οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο κατά 9,1% έναντι 8,8% τον Νοέμβριο ενώ πληθωριστικά κινήθηκε το εργατικό κόστος που κατά το 2011 είχε μέση αύξηση 22%, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Αναλυτικότερα στο πρώτο report του 2010 ο "G. Moundreas" αναφέρει ότι η απλοχεριά των οίκων αξιολόγησης δεν τελείωσε το 2011 με την ομαδική υποβάθμιση 15 τραπεζών στα τέλη Kεκεμβρίου αλλά συνεχίστηκε και το 2012 με την ομαδική και πάλι υποβάθμιση από την Standard & Poor’s 9 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Γαλλίας.

Στην παρούσα φάση, τα ομόλογα της Ελλάδας, της Κύπρου και της Πορτογαλίας βαθμολογήθηκαν ως σκουπίδια, ενώ η Ιταλία έχει την ίδια βαθμολογία με το Καζακστάν.

Ταυτόχρονα, το outlook 14 χωρών παραμένει αρνητικό δηλαδή πιθανότητα 33% για νέα υποβάθμιση εντός του 2012.

 Ενώ κατά καιρούς οι οίκοι αξιολόγησης έχουν κατακριθεί, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι η αιτιολόγηση της S&P για τις πρόσφατες υποβαθμίσεις μας βρίσκει σύμφωνους. Η αιτιολόγηση της αναφέρει ότι η διαδικασία μεταρρύθμισης στην Ευρώπη που βασίζεται σε μέτρα λιτότητας κινδυνεύει να αποτύχει καθώς η εγχώρια ζήτηση υποχωρεί όσο αυξάνονται οι ανησυχίες των καταναλωτών για την εργασιακή ασφάλεια και τα διαθέσιμα εισοδήματα τους γεγονός που εξαφανίζει τα φορολογικά έσοδα.

Γεγονός είναι ότι όλες οι τελευταίες προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία συνεχίζουν να είναι αποθαρρυντικές αναθεωρώντας προς τα κάτω τους ρυθμούς της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν ότι η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί οριακά λιγότερο από το 3% το 2012 και πως το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της ανάπτυξης θα προκύψει από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες.

Η πλειοψηφία των αναλυτών συμφωνεί ότι για το 2012 το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το αντιμετωπίσει η Ευρωζώνη, αφήνουν κάποιες νότες αισιοδοξίας για τις ΗΠΑ, τουλάχιστον ότι θα αποφύγουν την ύφεση, ενώ για τις BRICs επισημαίνουν ότι θα υπάρξει διόρθωση στην ανάπτυξη τους λαμβάνοντας υπόψη ότι το ΑΕΠ τους το περασμένο τρίμηνο αναπτύχθηκε με το χαμηλότερο ρυθμό των 2 τελευταίων ετών. Σε χαμηλό 2 ετών, στο 93,3 τον Kεκέμβριο ο δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης στην Ευρωζώνη ενώ η ανεργία διατηρήθηκε σε υψηλό 13 ετών στο 10,3%.

Δυσμενείς είναι και αναφορές του ΟΟΣΑ για τη ζώνη του ευρώ καθώς ο Leading Indicator μειώθηκε στο 98,3 από 98,7 όπως επίσης και για τη Γερμανία όπου ο αντίστοιχος δείκτης μειώθηκε κατά 0,8 μονάδες στο 97,9 ενώ οι προβλέψεις για την ανάπτυξη της χώρας μειώθηκαν στο 0,75% για το 2012.

Στις ΗΠΑ, την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου όλοι αναθάρρησαν από την πτώση επιδομάτων ανεργίας, αλλά προσγειώθηκαν στην πραγματικότητα την αμέσως επόμενη εβδομάδα από την αύξηση τους κατά 24.000.

Το ποσοστό ανεργίας τον Δεκέμβριο υποχώρησε στο 8,5% αλλά σύμφωνα με την Moody’s για το 2012 το ποσοστό θα κυμανθεί πάνω από το 8% και θα χρειαστούν τουλάχιστον αλλά 3-4 χρόνια πριν οι ΗΠΑ επιστρέψουν σε καθεστώς πλήρης απασχόλησης, δηλαδή ποσοστό ανεργίας κάτω του 6%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν για την Κίνα. Στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2005, στα $155 δισ. διαμορφώθηκε το εμπορικό πλεόνασμα της τον προηγούμενο χρόνο, εξέλιξη που αντικατοπτρίζει την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.

Για τον Δεκέμβριο, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 13,4%, που είναι και ο χαμηλότερος ρυθμός αύξησης από τον Νοέμβριο του 2009. Η έκπληξη όμως προήρθε από τις εισαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 11,8% ενώ προέβλεπαν αύξηση 17%.

Προβληματισμό όμως προκάλεσε και η μείωση των συναλλαγματικών αποθεμάτων, ιδιαίτερα τους 2 τελευταίους μήνες του 2011 και για πρώτη φορά σε 10 χρόνια κατά 0,6% στα $ 3,18 τρις.

Στον αντίποδα, ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο, μειώθηκε στο 4,1%, υποχωρώντας κατά 5ο συνεχόμενο μήνα, με τον μέσο πληθωρισμό του έτους να διαμορφώνεται στο 5,4%.

Είναι νωρίς βέβαια να πει κανείς ότι η Κίνα ελέγχει τον πληθωρισμό, αν αναλογιστούμε ότι οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο κατά 9,1% έναντι 8,8% τον Νοέμβριο ενώ πληθωριστικά κινήθηκε το εργατικό κόστος που κατά το 2011 είχε μέση αύξηση 22%.

Πτώση 45% στον BDI

Έντονα ενδιαφέρον ήταν το τέλος του χρόνου και η έναρξη του 2012 σχετικά με τις εξελίξεις στην ναυτιλία η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και ειδικότερα με την πορεία των αναπτυσσόμενων οικονομιών.

Τον τελευταίο μήνα, ο BDI σημείωσε πτώση της τάξης του 41%, γεγονός που οφείλεται περισσότερο στην πτώση του δείκτη των Capes (BCI) ο οποίος για το ίδιο διάστημα είχε πτώση 47% μειώνοντας τα ημερήσια έσοδα στα $ 9,110 την ημέρα.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 1,200 Capes στο νερό και υπολογίζεται ότι άλλα 450 είναι υπό παραγγελία για τα επόμενα 3 χρόνια ενώ εκτιμήσεις για τη ζήτηση και ειδικότερα για Iron Ore τοποθετούνται σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα για τα επόμενα χρόνια. Αρνητική είναι και η πορεία των άλλων δεικτών με τα Panamax (BPI) στο 20% και ημερήσια έσοδα περίπου $ 10,000, τα Supramax 24% με ημερήσια έσοδα $ 10,150 και φυσικά και τα Handy να βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κερδίζοντας $ 7,780 την ημέρα.

Γεγονός είναι ότι το τελευταίο διάστημα του χρόνου, όπως έχουμε αναφέρει στις προηγούμενες ανασκοπήσεις η Ινδία δεν συμμετείχε στην μεταφορά Iron Ore λόγω των προβλημάτων με τις παράνομες εξορύξεις αλλά και την επιβολή φόρων στις εξαγωγές όπου είχε σαν αποτέλεσμα την καθολική και συνεχόμενη απεργία των φορτηγών οχημάτων που μεταφέρουν το Iron Ore.

Την ίδια χρονική στιγμή οι φυσικές καταστροφές, πλημμύρες, που έπληξαν την Αυστραλία και την Βραζιλία επιδείνωσαν την κατάσταση με το κλείσιμο ορυχείων, ενώ η Κίνα εκμεταλλευόμενη τις προσιτές τιμές Iron Ore «έχτισε» ικανοποιητικό απόθεμα με αποτέλεσμα ό όγκος των αποθεμάτων να έχει φτάσει στους 96,6 εκ. τόνους.

Φυσικά η πτώση της ναυλαγοράς δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστες και τις τιμές των πλοίων τόσο των νεότευκτων όσο και των μεταχειρισμένων, όπου για άλλη μία φορά επισημαίνουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και θα συνεχίσουν να παρουσιάζονται, απευθυνόμενες σε εταιρίες με ισχυρή κεφαλαιακή βάση, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, που θα τους επιτρέψει να ξεπεράσουν την βραχυπρόθεσμη καμπή της ναυτιλίας και ανέβουν πάλι στο «πλοίο» της μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης.

Στο 2004 οι τιμές των πλοίων

Οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μετά το γκρέμισμα τους από την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 και την μικρή ανάκαμψη τους το 2010, σήμερα βρίσκονται σε επίπεδα του 2004 λόγω και των ελάχιστων παραγγελιών προς το τέλος του 2011.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η τιμή ενός VLCC έχει πέσει στα $ 99 εκ. όσο και τον Σεπτέμβριο του 2004, του Cape στα $ 48 εκ. όσο και τον Ιανουάριο του 2004 ενώ ένα Container των 3,500 TEU έχει $ 49 εκ. όσο και τον Ιούλιο του 2004.

Η Νότιος Κορέα υπολογίζεται ότι θα χάσει το 7% των παραγγελιών της εξαιτίας των ακυρώσεων που θα δεχθεί χωρίς όμως οι συνέπειες για τα ναυπηγεία να είναι σημαντικές λόγω ότι το 2011 ξεπέρασε την Κίνα σε νέα συμβόλαια.

Στο 3ο τρίμηνο του 2011 η Νότιος Κορέα απέσπασε το 50% των νέων παραγγελιών ενώ στο ίδιο διάστημα η Κίνα απέσπασε το 28%.

Έχει παρατηρηθεί ότι οι παραγγελίες των Κινεζικών ναυπηγείων συνεχίζουν να μειώνονται και η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας ανακοίνωσε ότι την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2011 οι νέες παραγγελίες είχαν πτώση 47%.

Λόγω της πτώσης αυτής το υπουργείο Βιομηχανίας προγραμματίζει συγχωνεύσεις στα ναυπηγεία με στόχο την δημιουργία 10 ναυπηγικών συγκροτημάτων που θα ελέγχουν το 70% των ναυπηγείων της Κίνας.

Στα μεταχειρισμένα πλοία, το 2011 περίπου 1082 πλοία άλλαξαν χέρια ενώ το 2010 ο αριθμός των πλοίων ήταν 1259. Από τα 1082 πλοία του 2011 τα 515 ήταν ξηρού φορτίου και τα 379 δεξαμενόπλοια ενώ το 2010 είχαμε 626 και 360 αντίστοιχα.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες για άλλη μία φορά είχαν τα πρωτεία στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων φτάνοντας τα 204 ενώ το 2010 είχαν αγοράσει 297 πλοία.

Ολοκληρώνοντας την ανασκόπηση, αξίζει να αναφερθούμε και στον τομέα των διαλύσεων για το 2011 όποιος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ισορροπία supply/demand. Συγκεκριμένα την χρονιά που μας πέρασε, 928 πλοία, η 38 εκατομμύρια DWT, οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.

Ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά τα πλοία, περίπου το 65% ήταν μεταφοράς ξηρού φορτίου. Αντίστοιχα το 2010, σε αριθμό πλοίων, διαλύθηκαν 260 ξηρού φορτίου και 279 δεξαμενόπλοια.

Δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην ναυτιλία, αναμένεται και ελπίζουμε ο τομέας των διαλύσεων για το 2012 να κινηθεί σε υψηλά επίπεδα λόγω του ότι και η προσφορά των πλοίων για το 2012 ενδεχομένως να είναι αυξημένη ενώ η ζήτηση αναμένεται να είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2011, γεγονός που οφείλεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπτυγμένες οικονομίες αλλά και στην προβλεπόμενη διόρθωση της Κίνας, όπου οι εκτιμήσεις των αναλυτών τοποθετούν την ανάπτυξη της μεταξύ 7% - 8.5%, σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως χαμηλότερα από το 9,2% του 2011.

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των αγοραπωλησιών. Στα πλοία ξηρού φορτίου λόγω του επερχόμενου Κινέζικου νέου έτους υπάρχει μία σχετική ηρεμία ενώ ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπάρχει στον τομέα των tankers με αρκετές επιθεωρήσεις να λαμβάνουν χώρα.








ΠΗΓΗ-theseanation.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.