To 2012 είναι κρίσιμη χρονιά για τη ναυτιλία, σημειώνει, σε ανάλυσή της, η Golden Destiny. Είναι κρίσιμη κυρίως εν όψει των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων, την ώρα που ιδιαίτερα τα μεγάλα μεγέθη σε όλους τους τύπους -capesize, panamax, Vlcc, suezmax, aframax, container άνω των 8.000 teu- παρουσιάζονται περισσότερο ευάλωτα λόγω των εύθραυστων προοπτικών στη ζήτηση φορτίων.
Το 2011, αναφέρουν οι αναλυτές της Golden Destiny, άφησε πίσω του ανησυχητικά προμηνύματα για το 2012, καθώς το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον έχει αρχίσει να επηρεάζει σημαντικά και τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο ΟΟΣΑ προβλέπει επιδείνωση της διεθνούς οικονομίας, που θα επιφέρει επιβράδυνση στην ανάπτυξη του εμπορίου. Εκτιμάται ανάπτυξη του εμπορίου κατά 4,8% το 2012 από 6,7% το 2011 και ανάκαμψη 7,1% το 2013. Οι ανεπτυγμένες οικονομίες της Ευρωζώνης βρίσκονται σε ύφεση, ενώ οι αναδυόμενες οικονομίες, Κίνας και Ινδίας, εξακολουθούν να αναπτύσσονται αλλά με μέτριους ρυθμούς.
κινα << Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η Κίνα θα είναι για ακόμη μία φορά ο κινητήριος μοχλός για την έξοδο από την κρίση, προωθώντας την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου και την άνοδο της ναυτιλιακής αγοράς μέσω της έντονης ζήτησης για νέα πλοία. Η οικονομία της Κίνας είναι ζωτικής σημασίας για τη ναυτιλία και τα σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας της αποτελούν σοβαρές προκλήσεις για τους παίκτες της ναυτιλιακής αγοράς. Ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι το 2012 η οικονομία της Κίνας θα αναπτύσσεται με ρυθμούς 8,5% έναντι 9,3% το 2011 και 9,5% το 2013. Επιπλέον, το εμπορικό της ισοζύγιο αντιμετωπίζει σοβαρό κίνδυνο ελλείμματος, καθώς οι εξαγωγές προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ βρίσκονται σε ύφεση.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρηματίες της ναυτιλίας αναδιοργανώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους επόμενους μήνες, επισημαίνεται στην ανάλυση της Golden Destiny. H κρίση χρέους στην Ευρώπη έχει επηρεάσει τον τραπεζικό δανεισμό της ναυτιλίας και έχει περιορίσει σημαντικά τη χρηματοδότηση.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr