Την αύξηση του ορίου ηλικίας των επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων ανοικτού τύπου που δραστηριοποιούνται στις τοπικές πορθμειακές γραμμές της χώρας μας, από 30 ετών σε 35 ετών, ζητεί από το γενικό γραμματέα Ναυτιλίας του ΥΠΑΑΝ, Νίκο Λίτινα, η Ένωση Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού.
Η Ενωση σημειώνει ότι πρόκειται για ένα δίκαιο αίτημα, καθότι η προϋπόθεση αυτή τίθεται από το ισχύον πλαίσιο μόνο για τα υπό ελληνική σημαία πλοία πορθμεία και ταχύπλοα (δυναμικώς υποστηριζόμενα), αφού για τα υπόλοιπα συμβατικά πλοία με το πρωτόκολλο της Στοκχόλμης έχουν πλέον απεριόριστο όριο ηλικίας όπως ισχύει σε όλο τον κόσμο.
Η ικανοποίηση του αιτήματος αυτού, όπως εκτιμά η Ένωση, με την τροποποίηση του νόμου θα είναι προς όφελος τόσο των μελών της, όσο και των ναυτικών (λόγω της αύξησης των θέσεων εργασίας), αλλά και προς όφελος των θαλάσσιων συγκοινωνιών των τοπικών γραμμών της χώρας.
«Θα πρέπει κατά την άποψή μας να καταργηθεί άμεσα το μέτρο αυτό αν ληφθεί υπόψη ότι τα πλοία αυτά με τη συμπλήρωση των 30 ετών φεύγουν από την ακτοπλοΐα μη αντικαθιστάμενα, ενώ εκτελούν δρομολόγια εξωτερικού σε μεγαλύτερες και δυσκολότερες γραμμές ή ως τουριστικά πλοία μεταφέρουν στις ίδιες ή άλλες γραμμές της χώρας μας τον ίδιο η μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, κυρίως τουρίστες.
Όπως σημειώνει η Ένωση, είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι που να επιβάλλουν τη διάκριση και δυσμενέστερη αντιμετώπιση των επιβατηγών πλοίων κατηγοριών Γ και Δ στο θέμα της απόσυρσής τους από την εκτέλεση ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών εφόσον βεβαίως συντηρούνται, επιθεωρούνται και εφοδιάζονται με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία πιστοποιητικά και έγγραφα αξιοπλοΐας.
ΠΗΓΗ-marinews.gr