Τη ναυτιλιακή εταιρεία Dynagas του κ. Γιώργου Προκοπίου, φέρουν ναυλομεσιτικοί οίκοι ότι «κρύβεται» πίσω από την παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai της Κορέας, δυο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μεταφορικής ικανότητας 162.000 κ.μ. το ένα.
Μικρή ήταν η συμμετοχή των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων και στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι». Σε ελληνικά συμφέροντα σύμφωνα με τον ίδιο ναυλομεσιτικό οίκο κατέληξαν τρία πλοία, ένα panamax 69.458 dwt (έτος ναυπήγησης 1990), ένα handysize 34.000 (2011) και ένα δεξαμενόπλοιο 45.974 dwt (1997).
Οι αγορές secondhand πλοίων είναι περιορισμένες καθώς οι αγοραστές βρίσκονται ακόμη σε στάση αναμονής περιμένοντας και περεταίρω διόρθωση των τιμών, εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου «G. Moundreas».
Διόρθωση που θα έρθει όσο οι δείκτες της ναυλαγοράς κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Παρά τη μικρή διόρθωση του προηγούμενου διαστήματος ο BDI την εβδομάδα που πέρασε πήρε και πάλι την κατηφόρα, καθώς οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο η απόδοση είναι διαφορετική μεταξύ των διαφόρων τύπων πλοίου.
Σημειώνεται ότι στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα τύπου capes τα ημερήσια έσοδα ανά πλοίο είναι στα 5.286 δολ. αυξημένα μόλις κατά 59 δολάρια μία εβδομάδα πριν, ενώ στα πλοία τύπου panamax (μικρότερου μεγέθους από τα capes) κυμαίνονται στα 7.587 δολάρια μειωμένα κατά 145 δολ. την ημέρα. Πέρυσι την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος για ένα capes ήταν στα 6.623 δολ., ενώ των πλοίων panamax στα 16.073 δολ.
Τέλος, στα πλοία τύπου supramax ο ημερήσιος ναύλος την προηγούμενη εβδομάδα κυμαίνονταν στα 6.701 δολ., ενώ την ίδια εβδομάδα το 2011 ήταν στα 13.247 δολ.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
-marinews.gr